Hop til indhold
  • 0

IHC Visual 3


Peter Holm Larsen
 Share

Spørgsmål

Jeg har downloadet IHC Visual 3 - men når jeg såt på en "Lokalitet"  og vælger Indsæt i menuen og der punktet "Funktionsblokke" -> "Lysstyring" -> "Generelt" så er alle menupunkterne fint sorte, men når jeg går ned på "1.1.01.e Kip tænd sluk" så er punktet "gråt" og jeg kan ikke komme videre derfra.

Skal sige det er min første gang i IHC Visual 3 - så kan være jeg gør noget galt - ved bare ikke hvad det er :-(

 

Kan nogle hjælpe?

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0
2 minutter siden, Peter Holm Larsen skrev:

Hvis du har en visual 3 controller og laver programmet i visual 3 - kan det netop ikke føres enkelt tilbage til en visual 2 controller, f.x. hvis man finder ud at at Visual3 controlleren har for mange begynder fejl eller lignende.

Visual 2 controleren er heller ikke fejlfri, og jeg tvivler stærkt på at Visual 2 softwaren vil kunne kommuniker med Visual 3 controlleren, så for at uploade dit visual 2 program i visual 3 controlleren skal du enten rode med at flytte SD kortet mellem din PC og din controller, eller installer visual 3 bare for at uploade programmet. Jeg vil ikke spilde 2 sek. på en af de 2 løsninger hvis jeg havde smidt penge efter en Visual 3 controller.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Lars1 skrev:

Visual 2 controleren er heller ikke fejlfri, og jeg tvivler stærkt på at Visual 2 softwaren vil kunne kommuniker med Visual 3 controlleren, så for at uploade dit visual 2 program i visual 3 controlleren skal du enten rode med at flytte SD kortet mellem din PC og din controller, eller installer visual 3 bare for at uploade programmet. Jeg vil ikke spilde 2 sek. på en af de 2 løsninger hvis jeg havde smidt penge efter en Visual 3 controller.

Tager altså en del tid at sidde og lægge alt dokumentation ind i IHC programmet. Man skulle kunne tage programfilen der er lavet i Visual 2 direkte og hente ind i Visual 3. Men jeg kan godt prøve og høre LK, om man virkelig kun kan lægge programmet ind via SD kort. Forstod på dem man kunne læse programmet lavet i Visual2 direkte ind i Visual 3 og overførte det til controlleren.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 8/27/2017 at 22:32 , Peter Holm Larsen skrev:

Tager altså en del tid at sidde og lægge alt dokumentation ind i IHC programmet. Man skulle kunne tage programfilen der er lavet i Visual 2 direkte og hente ind i Visual 3. Men jeg kan godt prøve og høre LK, om man virkelig kun kan lægge programmet ind via SD kort. Forstod på dem man kunne læse programmet lavet i Visual2 direkte ind i Visual 3 og overførte det til controlleren.

Du kan godt lægge Visual 2 programmet direkte i Visual 3 controlleren, men det kræver sandsynligvis at du åbner programet med Visual 3 softwaren. Hvis du kun bruger Visual 3 SW, slipper du for at skulle kode i en Visual version for så at bruge en anden Visual version for at uploade programmet. Men det giver god mening at kode i Visual 2 sålænge du ikke har smidt penge efter en ny controller

Du kan godt bruge SD kortet til at uploade programmet, men det kræver at du genstarter controlleren for at få den til at læse dit nye program. Det sker automatisk når du oploader via Visual SW'en.

Jeg tror at når du første får en ny controller i hænderne, og begynder at bruge den, vil du hurtigt opdage at det er meget nemmer at downloade programmet, rette det der skal rettes, og så uploade det igen. Derved beholder du status på udgange m.m. Det gør du ikke hvis du bruger en af de andre metoder, og slet ikke hvis du koder i Visual 2 og uploader via Visual 3.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok