Hop til indhold
  • 0

Udskifte controller?


TheDexterTeam
 Share

Spørgsmål

Hej,

Jeg har HW version 6.1 og bøvler en hel del med LK "IHC controller ikke fundet. men <USB> svarer på ping". Jeg har naturligvis læst de mange tråde der om de forskellene mellem de enkelte HW versioner herunder selvfølgelig ver 3.

Flere af Jer skriver, at I ikke mener at I vil skifte fra ver 2 til 3 pga. de umiddelbare "små/relevante" forskelle.

Jeg tror måske det kunne være relevant for mig at skifte nu. Hvilke få overordnede punkter vil I pege på, vil gøre en (større) forskel for mig?

Hilsen Torben

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Den nye controller er en HW ver. 7 controller, men programers via Visual ver. 3. Du vil næppe slippe af med dine "IHC controller ikke fundet" problemer, da de skyldes den SW som LK benytter, og den bliver der ikke ændret på.

Når du skriver "IHC controller ikke fundet", hvornår er det så du får den fejl,og bruger du IHC captain eller anden form for integration med din IHC controller?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
6 timer siden, Lars1 skrev:

Den nye controller er en HW ver. 7 controller, men programers via Visual ver. 3. Du vil næppe slippe af med dine "IHC controller ikke fundet" problemer, da de skyldes den SW som LK benytter, og den bliver der ikke ændret på.

Når du skriver "IHC controller ikke fundet", hvornår er det så du får den fejl,og bruger du IHC captain eller anden form for integration med din IHC controller?

Fejlen opstår når visual åbnes og skaber kontakt til controller. Jeg kan (skal) genstarte bærbar adskillige gange inden controller findes :( Bruger ikke nogen form for integration p.t. Kan ej heller logge på (controller vil ikke godkende bruger/password) administrator, Serviceview etc. "mens" problemet med visual er der. Mener jeg p.t. har Java 8.66 lagt ind på min bærbar.

Hilsen Torben

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
12 timer siden, Lars1 skrev:

Visual bruger ikke Java. Det er kun Serviceview og adminview, som gør det.

Har du adgang til IHC controlleren fra internettet?

Jeps - glem dog lige umiddelbart mine bemærkninger om service- og adminview. Jeg kommer fint på via internettet med/via en gl. java version. Mit problem er kun visual og her skal jeg genstarte mange gange førend jeg kommer på...skal næsten være heldig føler jeg :(

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

jag har controller v6.1 och hade problem att logga in. när jag sedan kom in i administrator via USB direkt till datorn gick det inte att skapa nya användare.

 

jag fick hjälp med en speciell firmwareuppladdning som fixade så att jag nu kan logga in och har skapat nya användare som jag kommer åt ifrån visual. jag kommer nu åt även via lanet.

 

jag kör java 8 v101 

 

se detta inlägg där du kan hitta firmware filen att ladda upp för att fixa att man inte kanskapa användare etc.

 

(uppladdningen ändrar inte firmware i controllern det fixar bara användre problemet)

 

vet inte om detta hjälper men kanske värt ett försök.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
12 timer siden, TheDexterTeam skrev:

Jeps - glem dog lige umiddelbart mine bemærkninger om service- og adminview. Jeg kommer fint på via internettet med/via en gl. java version. Mit problem er kun visual og her skal jeg genstarte mange gange førend jeg kommer på...skal næsten være heldig føler jeg :(

Det er jeg godt klar over. Min pointe er at app's og andet bruger samme API som Visual og IHC Captain. Når du har åbent for adgang fra internettet, har alle i princippet adgang til din controller, og kan dermed lægge load på, som kan forhindre Visual i at connecte. Prøv at checke LAN dioden på din controller næste gang. Hvis den blinker voldsomt uden at du har Visual, serviceview eller tilsvarende startet, så er der noget udefra som kommuniker med din controller.

Du kan iøvrigt og se det på OK dioden på controlleren. Hvis den blinker med 1hz, så er der ikke nogen som kommuniker med den over LAN. Hvis den blinker med 2hz er der nogen som kommuniker med den over LAN. Det kan dog være MEGET svært at se forskel, hvis man ikke lige har 2 controller ved siden af hinanden, og hvor der er LAN kommunikation på den ene og ikke på den anden.

En sidste mulighed er som Lars Jacobsen skriver at din Visual og Firmware er ude af sync. Siden slutningen af 2016 hvor LK stoppede supporten af HW 6.1 har LK lagt et firmware versions check ind i Visual. Desværre er det lavet så dårligt at man ofte bare får en fejl med IHC controller ikke fundet, frem for klar besked om at der ligger en forkert firmware i controlleren i forhold til Visual versionen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok