Hop til indhold

Kip Hue pære


PerMax
 Share

Recommended Posts

Jeg kæmper med at få kip til at virke på en Hue pære (tænd og sluk virker fint). Mener jeg har sat det op efter vejledningen med "forskellig fra" og [newvalus]

Men når pærer skal tænde, så begynder den at fade op i ca. 1/2 sekund, så fader den ned igen. Sjovt nok så hvis pæren er tændt - kan den godt finde ud af at slukke den.
Nogle der kan hjælpe med hvorfor jeg ikke kan tænde med kip funktion?

1.png

Link til kommentar
Del på andre sites

På ‎07‎-‎05‎-‎2017 at 21:03 , Kandersen skrev:

Jeg har ikke prøvet direkte på en pære. Jeg bruger scenarie.

Tak for svaret. Indrømmet, jeg er novice når det kommer til scenarier men hvis jeg lægger "kip" funktionaliteten på f.eks scenarie 1 på en 1.1.03.f. så får jeg samme problem med når den tænder så fader den op i ca. 1/2 sek og fader så ned igen. Var det sådan du mente?

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej ikke helt. 
Jeg har oprettet et ganske almindelig lampeudtag i Visual. Og dertil bruger jeg en Simple Kip FBén 1.1.10.a
I IHC captain aftaster jeg så, om lampeudtaget er off eller on.. med et scenarie på min Hue, som er programmeret til mine Hue Bloom lamper i stuen. 

Så altså:
1. Tryk på knappen i stuen (almindelig IHC tryk). tænder mit "fiktive" IHC lampeudtag.
2. IHC Captain ser det fiktive IHC lampeudtag gå 'ON', og sender besked til Hue Bridge om at tænde scenarie 'stuen'.
(og på samme måde modsat ved sluk).

Det her er nok nemmere at forstå, hvis du forstår scenarier i Hue. 
Det er ekstremt simpelt.

MEN!!
Den APi du skal kalde, den hedder ikke scenarie. Den hedder der imod 'group'. Du er nødt til at bruge Hue APién for at finde ud af, hvad den hedder præcist.. Ellers kan man gå ufattelig død i det. Og det er det virkelig tunge i det her..
 

ihccaptain hue.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

På ‎14‎-‎05‎-‎2017 at 22:24 , Kandersen skrev:

Nej ikke helt. 
Jeg har oprettet et ganske almindelig lampeudtag i Visual. Og dertil bruger jeg en Simple Kip FBén 1.1.10.a
I IHC captain aftaster jeg så, om lampeudtaget er off eller on.. med et scenarie på min Hue, som er programmeret til mine Hue Bloom lamper i stuen. 

Så altså:
1. Tryk på knappen i stuen (almindelig IHC tryk). tænder mit "fiktive" IHC lampeudtag.
2. IHC Captain ser det fiktive IHC lampeudtag gå 'ON', og sender besked til Hue Bridge om at tænde scenarie 'stuen'.
(og på samme måde modsat ved sluk).

Det her er nok nemmere at forstå, hvis du forstår scenarier i Hue. 
Det er ekstremt simpelt.

MEN!!
Den APi du skal kalde, den hedder ikke scenarie. Den hedder der imod 'group'. Du er nødt til at bruge Hue APién for at finde ud af, hvad den hedder præcist.. Ellers kan man gå ufattelig død i det. Og det er det virkelig tunge i det her..
 

ihccaptain hue.jpg

Super. Må indrømme at du fik forvirret mig lidt med en masse smart ord :-) men så snart jeg lagde handlingen over på udgangen på lampeudtaget, så virker det præcis som det skal.

Mange tak for hjælpen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok