Hop til indhold
  • 0

Dokumentation af program?


BSP
 Share

Spørgsmål

Hej.

Jeg overtager snart vores hus med IHC - JUHHUU! :D

Jeg er startet på første program, som er helt simpelt med kun tænd og sluk af lys. Så vi kan få lys i huset når vi flytter ind. 
I den forbindelse er jeg kommet til at tænke på hvordan jeg bedst/lettest dokumenter mit program, så jeg kan huske hvad jeg har lavet om 1 år eller hvis andre skal overtage programmet engang? Det er med at få startet på dokumentationen inden jeg kommer for langt, for ellers bliver det nok aldrig gjort....

Så hvordan gør I? 

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
14 timer siden, Lars Jacobsen skrev:

Der er indbygget dokumentation i Visual programmet. Du skal bare huske at udfylde informationerne.

Det kan altid udskrives når man har fat i programmet, eller du kan benytte MikkelS 's meget fine onlineprogram til at danne en html/pdf med ledningsfarver. Søg og du skal finde.

Du tænker på der hvor man kan udfylde lednings farve, indgang nr osv? Det har jeg været i gang med at udfylde.

Men hvad når programmet bliver mere avanceret. Laver I så en beskrivelse af virke måden? Hvordan en bestemt funktion er blevet lavet?
Det er nogle meget avancerede FB jeg har læst om her på forumet, og de ikke beskrives for at kunne huske hvordan det er lavet?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Virkemåden af hjemmeprogrammerede FB´r er der ikke mange steder at dokumentere.

Jeg anbefaler (og plejer så vidt muligt at jeg selv huser det) at udfylde beskrivelsen og hjælpeteksten til hver ind/ud gang samt diverse indstillinger. Så er der rimelig nemt at forstå hvad FB´n gør, og hvad den kan benyttes til (også efter 2 -3 år). Men selve koden inde i FB´n den er der sjældent meget dokumentation af. Jo jo, igen hvis man husker at udfylde lidt beskrivelses felter og navngive programstumperne lidt mere sigende end bare default navnet "program".

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På ‎24‎-‎04‎-‎2017 at 17:32 , Lars Jacobsen skrev:

Der er indbygget dokumentation i Visual programmet. Du skal bare huske at udfylde informationerne.

Det kan altid udskrives når man har fat i programmet, eller du kan benytte MikkelS 's meget fine onlineprogram til at danne en html/pdf med ledningsfarver. Søg og du skal finde.

Lars: har du en ide til hvad der kan være galt, når jeg indlæser min vis-fil - jeg får kun tekst ud hvor indholdet er alle de felter, der mangler oplysninger.

Fejlen har jeg haft længe men du ville jeg lige prøve at indlæse igen da du lige nævnte Mikkel´s program ;-)

Jeg får dog "også" denne fejlkode i starten af printet:"Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /customers/0/7/8/jemi.dk/httpd.www/ihc/docs/report.php on line 143 Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /customers/0/7/8/jemi.dk/httpd.www/ihc/docs/report.php on line 143 Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /customers/0/7/8/jemi.dk/httpd.www/ihc/docs/report.php on line 143"

Hilsen Torben

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok