Hop til indhold

Leder efter en fagperson til opgradering af kontroller


mmc
 Share

Recommended Posts

Vi har købt hus i Bagsværd med IHC bygget i 1997. Der er tale om en større IHC installation, der benytter den gamle DOS-baserede kontroller. Jeg leder efter en dygtig fagperson (elektriker ?), som kan opgradere kontrolleren til nyeste version, så vi bl.a kan benytte iPAD til styring + vi kan opdatere installationen fremover med nye kontakter/sensorer o.s.v.. Jeg har set nogle detaljerede håndskrevne noter om opsætningen, men ved ikke om de er 100% nøjagtige. Det vil derfor være at foretrække, hvis den gamle opsætning kan overføres digitalt?

Jeg synes det er lidt svært at finde ud af hvem man hyre ind til sådan noget. Er der nogle her i forumet, som har tid/lyst el. kender nogle som kan/vil hjælpe (mod betaling naturligvis - huset er i 2880 Bagsværd).

Mvh

Morten

Link til kommentar
Del på andre sites

Selve programmet kan ikke overføres digitalt... det er manuelt arbejde, hvis du finder en der er haj i det gamle TermIHC som det hedder, så vil man kunne udskrive det hele programmet og programmere det hele op fra nyt.. da jeg ikke selv er skarp i TermIHC, ville jeg vælge at downloade LK´s test program, som er et program hvor alle ind og udgange er lagt ind, så kan man gå rundt i huset og trykke på alle tryk, og se hvilken indgang der bliver aktiveret, og ligeledes kan man fra computeren aktivere en udgang af gangen og se hvad der tænder, her kan det håndskrevne også være en god hjælp..

desværre er jeg ikke fra området, ellers kunne jeg godt have klaret opgaven... 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Morten

Jeg har selv en større IHC installation, og har et par gange opgraderet IHC installationer med visual 1.

Vil da gerne kigge forbi dig, og hører dine ønsker til en fremtidig installation. 

så kan vi derefter snakke om vi skal gå videre eller om der eventuelt er ting der vil kræve en elektriker.

Tonny

 

Link til kommentar
Del på andre sites

On 23/03/2017 at 8:50 PM, BrianPedersen said:

Selve programmet kan ikke overføres digitalt... det er manuelt arbejde, hvis du finder en der er haj i det gamle TermIHC som det hedder, så vil man kunne udskrive det hele programmet og programmere det hele op fra nyt.. da jeg ikke selv er skarp i TermIHC, ville jeg vælge at downloade LK´s test program, som er et program hvor alle ind og udgange er lagt ind, så kan man gå rundt i huset og trykke på alle tryk, og se hvilken indgang der bliver aktiveret, og ligeledes kan man fra computeren aktivere en udgang af gangen og se hvad der tænder, her kan det håndskrevne også være en god hjælp..

desværre er jeg ikke fra området, ellers kunne jeg godt have klaret opgaven... 

Hej Brian,

Mange tak for info. Det lyder som om en TermIHC udskrift kunne være en god løsning. Har ikke nogle DOS-computer liggende, men det kan være VMWare kan bruges. Jeg undersøger nærmere.

Mvh

Morten

Link til kommentar
Del på andre sites

On 24/03/2017 at 5:55 PM, Tonny Nymann said:

Hej Morten

Jeg har selv en større IHC installation, og har et par gange opgraderet IHC installationer med visual 1.

Vil da gerne kigge forbi dig, og hører dine ønsker til en fremtidig installation. 

så kan vi derefter snakke om vi skal gå videre eller om der eventuelt er ting der vil kræve en elektriker.

Tonny

 

Hej Tonny,

Mange tak for tilbuddet. Det lyder godt. Jeg følger lige op med en privat besked til dig.

Mvh

Morten

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 5 months later...

Jeg er i samme båd som du. Der er absolut ingen vej fra Term Ihc til Visual 3. 

Da Lk udviklede Visual 1 og 2 blev der ikke lavet nogen konverteringsmetode - og jeg havde forventet at, da de kom med Visual 3, var den "mangel" løst, men NEJ. 

Hvis der går 5-6 år mere før der kommer en ny controller frygter jeg min term controller eller min gamle pc er brudt sammen - og absolut ingen garanti for der kommer et konverteringsprogram fra term til en visual 4 controller - måske tværtimod. 

Jeg er nu gået den hårde vej og begyndt at sætte ind og udgange på og lægge dokumentation ind. Men er et meget stort arbejde selv om jeg har en super dokumentation - og har tillige opdaget at meget dokumentation kan bygges ind i den nye controller men langt fra alt :-( Men ca. 200 lampeudtag/stikkontakter tager noget tid at oprette. Heldigvis kan man lave programmet offline - og når alt er på plads og kontrolleret - er det lige at bytte controller om og læse programmet ind. Vi starte med alm kip og tænd/sluk og ventilator i step 1 - så må det mere fancy vente til step 1. 

 

Det triste er dog at term Ihc på mange måder syntes at være meget enklere og hurtigere a opsætte. Så ikke nødvendigvis en landevinding med visual. Jeg skal nu i gang med 35 svagstrømstryk med 4 sluttere - endnu et projekt :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok