Hop til indhold
  • 0

Kan ikke få vist siderne Administration og ServiceView m.m.


Ebbe Sønderhousen
 Share

Spørgsmål

I 2009 fik jeg udskiftet min gamle IHC-Controller med seriel port (RS232) til en med USB og netværk.
Jeg kodede IHC-projektet selv, da jeg i det daglige er programmør og elektrikeren forlangte en ublu pris for at gøre det.
Controller og projektet, jeg kodede, har siden fungeret uden en mislyd.

Jeg har nu behov for at foretage en mindre ændring. Gennem de næsten 8 år, hvor IHC’en bare har gjort sin pligt og udført den kode, jeg upload’ede, er computerne i hjemmet blevet opgraderet flere gange. Jeg kørte dengang Windows XP og det hedder Windows 10 i dag.

Jeg har installeret den LK IHC Visual, jeg fik med på en CD (v2.6.65). Der er ingen problemer med at få kontakt til controlleren. Jeg har uden problemer download’et det kørende projekt. Via Visual har jeg også kunnet få følgende oplysninger ud om controlleren:

  • Firmvare: v2.6.122
  • Serienummer: 1829200083

Når jeg via Internet Explorer forbinder mig til controlleren, får jeg fint svar tilbage med controllerens startbillede. Klikker jeg på Administration eller ServiceView starter siderne ikke op. Der kommer et blåt Java splash screen op, der står og kører nogle sekunder og forsvinder så igen.

  1. Er der en god forklaring på at siderne ikke vises og hvordan kan jeg afhjælpe problemet?
  2. Hvordan kan jeg se min controllers hardwareversion? Jeg har set et sted, at den findes som v6.1, v6.2 og måske flere.
  3. Hvad er nyeste version af firmware, jeg kan køre på controlleren?
  4. Hvad er nyeste version af Visual, der kan spille sammen med min controller?

Det var mange spørgsmål. Jeg håber at I på forummet kan hjælpe mig.

Mvh Ebbe

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej, 

Du skriver du har dit kørende projekt, som du har på din PC. Åbn dit kørende projekt og gå ind i Controller/ indstillinger. Her kan du se hvilken hardware version du har- 

sandsynligvis 6.1 men check. Så går du på nettet og henter den sidste FW og Visual til den hardware version som din kontroller er.

Der er to hardware versioner 6.1 og 6.2 - 6.2 har mere Ram. På LK.dk kan du finde software til IHC.

Opgrader til den sidste FW der svarer til din HW version, men din nuværende FW er så gammel, at du skal gøre det af to gange - der er en ret tydelig how to do på IHC software siden.

Opgrader Visual på din PC og load det opgraderede projekt til din controller - som nu har den sidste FW. Sådan ville jeg gøre.

Håber det hjælper dig videre.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
8 timer siden, Ebbe Sønderhousen skrev:

I 2009 fik jeg udskiftet min gamle IHC-Controller med seriel port (RS232) til en med USB og netværk.
Jeg kodede IHC-projektet selv, da jeg i det daglige er programmør og elektrikeren forlangte en ublu pris for at gøre det.
Controller og projektet, jeg kodede, har siden fungeret uden en mislyd.

Jeg har nu behov for at foretage en mindre ændring. Gennem de næsten 8 år, hvor IHC’en bare har gjort sin pligt og udført den kode, jeg upload’ede, er computerne i hjemmet blevet opgraderet flere gange. Jeg kørte dengang Windows XP og det hedder Windows 10 i dag.

Jeg har installeret den LK IHC Visual, jeg fik med på en CD (v2.6.65). Der er ingen problemer med at få kontakt til controlleren. Jeg har uden problemer download’et det kørende projekt. Via Visual har jeg også kunnet få følgende oplysninger ud om controlleren:

  • Firmvare: v2.6.122
  • Serienummer: 1829200083

Når jeg via Internet Explorer forbinder mig til controlleren, får jeg fint svar tilbage med controllerens startbillede. Klikker jeg på Administration eller ServiceView starter siderne ikke op. Der kommer et blåt Java splash screen op, der står og kører nogle sekunder og forsvinder så igen.

  1. Er der en god forklaring på at siderne ikke vises og hvordan kan jeg afhjælpe problemet?
  2. Hvordan kan jeg se min controllers hardwareversion? Jeg har set et sted, at den findes som v6.1, v6.2 og måske flere.
  3. Hvad er nyeste version af firmware, jeg kan køre på controlleren?
  4. Hvad er nyeste version af Visual, der kan spille sammen med min controller?

Det var mange spørgsmål. Jeg håber at I på forummet kan hjælpe mig.

Mvh Ebbe

Søg efter Java problemer igen igen her på boardet, så vil du se en tråd med hints til hvordan man løser de forskellige java udfordringer der er med de forskellige firmware versions og java versioner

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
20 timer siden, Ebbe Sønderhousen skrev:

Hej Jørgen og Lars

Tak for Jeres input.

Jeg må se hvad jeg han finde på LK.DK og søge efter svar på javaproblemer her på forummet.

Ebbe

Hvis du ellers er tilfreds med den måde som din IHC controller køre på, og ikke har brug for nogle af de nye funktioner, så er der ingen grund til at opgrade Firmware. Det er ikke alle deres firmware, som er lige stabile.

Jeg er endnu ikke stødt på nogle firmware versioner, hvor Java problemerne ikke kan løses. De er alle beskrevet i den tråd, som jeg henviser til.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok