Hop til indhold
  • 0

Kodning til lampeudtag

Sander13
 Share

Spørgsmål

Hej IHC eksperter.

Jeg er en novice indenfor det her IHC, men bor i en lejlighed hvor et IHC wireless lampeudtag lige er blevet udskiftet. Det vil jeg jo så gerne have til at snakke sammen med mit trådløse batteritryk, og jeg kan sagtens få den til at se hinanden når kodningen både skal foretages og afsluttes, men jeg kan ikke styre lyset fra batteritrykket bagefter? Hverken slukke eller dæmpe.

Håber det giver mening og at nogen kan hjælpe:-)

Mvh

Søren

Link til kommentar
Del på andre sites

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0
31 minutter siden, Sander13 skrev:

Hej IHC eksperter.

Jeg er en novice indenfor det her IHC, men bor i en lejlighed hvor et IHC wireless lampeudtag lige er blevet udskiftet. Det vil jeg jo så gerne have til at snakke sammen med mit trådløse batteritryk, og jeg kan sagtens få den til at se hinanden når kodningen både skal foretages og afsluttes, men jeg kan ikke styre lyset fra batteritrykket bagefter? Hverken slukke eller dæmpe.

Håber det giver mening og at nogen kan hjælpe:-)

Mvh

Søren

Hej Sander.

Velkommen til IHC-User.

Det lyder som at du har en stand alone installation uden controller?

Hvilken type lyskilde har du? Prøv evt. med en alm glødelampe.

Står det tændt hele tiden siden du ikke kan slukke eller dæmpe det?

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
27 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev:

Hej Sander.

Velkommen til IHC-User.

Det lyder som at du har en stand alone installation uden controller?

Hvilken type lyskilde har du? Prøv evt. med en alm glødelampe.

Står det tændt hele tiden siden du ikke kan slukke eller dæmpe det?

Hej Bjarne.

Mange tak for super hurtig response.

Jeg har egentlig koblet en stikdåse til som lyskilde, og deri sidder så to halogenspots over et skab.

Der er afbrydere på spotsene, så skal ovenpå skabet hver gang jeg skal tænde, men kan ikke slukke dem via batteritrykket, hvilket selvfølgelig er meget nemmere?

Mvh Søren

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
50 minutter siden, Sander13 skrev:

Hej Bjarne.

Mange tak for super hurtig response.

Jeg har egentlig koblet en stikdåse til som lyskilde, og deri sidder så to halogenspots over et skab.

Der er afbrydere på spotsene, så skal ovenpå skabet hver gang jeg skal tænde, men kan ikke slukke dem via batteritrykket, hvilket selvfølgelig er meget nemmere?

Mvh Søren

Er det lavvolt halogebelysning eller er det 230V lyskilder?

Hvis det er lavvolt via en trafo (elektronisk) kan det godt være der der driller. 

Men nu installationen ender i en Stikdåse kan du lige koble det fra og sætte en standerlampe eller andet på med en traditionel 60W pære eller lignende. 

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Så lykkedes det at finde en fatning med en 60w pære, og der er ikke nogen forandring desværre. Den lyser bare hele tiden

Ved du om den kan installeres forkert i loftet. Ledningerne skal vel ikke sidde anderledes, når der godt kan sættes en lampe til, og når udtaget og batteritrykket ligner de connecter til hinanden?

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
3 timer siden, Sander13 skrev:

Så lykkedes det at finde en fatning med en 60w pære, og der er ikke nogen forandring desværre. Den lyser bare hele tiden

Ved du om den kan installeres forkert i loftet. Ledningerne skal vel ikke sidde anderledes, når der godt kan sættes en lampe til, og når udtaget og batteritrykket ligner de connecter til hinanden?

Prøv at unlinke udtaget igen nu hvor du har den pære på, og så link det igen mens pæren er på. 

Den monteres sådan her (Tryk her)

Følg vejledningen slavisk når du sletter og koder det. 

Tryk her for at hente vejledning til at kode det.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Ja og den vejledning er jo den mest simple og helt idiotsikker, og alligevel virker det ikke.

Alle dioder lyser som beskrevet når jeg gennemgår det og alligevel har jeg ingen styrring til sidst.

Et sidste spørgsmål inden jeg nok bliver nødt til at få en prof. ud. I videoen fra LK, som også er gangske fin, koder han batteritrykket ind, hvor hans diode i panelet er slukket.

Den pære jeg har sat til, kan vel ikke være slukket på noget tidspunkt mens jeg koder? Der er jo strøm igennem hele tiden eller hvad? Kan det kodes hvor lampen er slukket, og så kan man tænde lampen når kodningen er overstået?

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
49 minutter siden, Sander13 skrev:

Ja og den vejledning er jo den mest simple og helt idiotsikker, og alligevel virker det ikke.

Alle dioder lyser som beskrevet når jeg gennemgår det og alligevel har jeg ingen styrring til sidst.

Et sidste spørgsmål inden jeg nok bliver nødt til at få en prof. ud. I videoen fra LK, som også er gangske fin, koder han batteritrykket ind, hvor hans diode i panelet er slukket.

Den pære jeg har sat til, kan vel ikke være slukket på noget tidspunkt mens jeg koder? Der er jo strøm igennem hele tiden eller hvad? Kan det kodes hvor lampen er slukket, og så kan man tænde lampen når kodningen er overstået?

Har du startet med at holde A knappen nede på tryk og lampeudtag og slettet linket?

Jeg mener ikke at lampen lyser lige når den sættes til, men først når Linket er oprettet. 

Måske er dit lampeudtag defekt hvis det har lyst altid. 

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
1 time siden, Sander13 skrev:

Ja, har prøvet at slette dem både individulet og resete det hele.

Har du måske et billede af hvordan ledningerne skal sidde i udtaget, både foran og bagpå, hvis det kan være det? For synes godt nok også det er mærkeligt at lampen lyser hele tiden, når den sættes til, uden der er kodet noget

Der er link i mit indlæg i går aftes. Der ser du hvordan det skal samles. Men fasen skal på L

Link til kommentar
Del på andre sites