Hop til indhold

12v led og dæmpning


Recommended Posts

Hej alle. 

Jeg er stødt hoved mod mure ang. En 12v 5w (6,3w) gu 5,3 led lyskilder

der har en fejlfri opstart / dæmpning og sluk på en wireless ø80 dimmer hw 2.01 / sw 1.05a

har snakket med lidt forskellige producenter uden held. De vil ikke give garanti på de virker. 

Nogen der kan anbefale en?

Link til kommentar
Del på andre sites

7 timer siden, Jesper Lundegaard Kallehauge skrev:

Hej alle. 

Jeg er stødt hoved mod mure ang. En 12v 5w (6,3w) gu 5,3 led lyskilder

der har en fejlfri opstart / dæmpning og sluk på en wireless ø80 dimmer hw 2.01 / sw 1.05a

har snakket med lidt forskellige producenter uden held. De vil ikke give garanti på de virker. 

Nogen der kan anbefale en?

Jeg har nogle Ikea E27 5 watt mener jeg, de kører problemfrit på en Ø80 ver2 ved 1 stk på. Så mon ikke dit også vil virke.

Link til kommentar
Del på andre sites

På 3/2/2017 at 09:58 , Jesper Lundegaard Kallehauge skrev:

Hej alle. 

Jeg er stødt hoved mod mure ang. En 12v 5w (6,3w) gu 5,3 led lyskilder

der har en fejlfri opstart / dæmpning og sluk på en wireless ø80 dimmer hw 2.01 / sw 1.05a

har snakket med lidt forskellige producenter uden held. De vil ikke give garanti på de virker. 

Nogen der kan anbefale en?

Går ud fra du har en trafo siddende efter Wireless LU.  Er det en led driver eller jernkerne trafo?

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Jesper Lundegaard Kallehauge skrev:

I det hus de skal sidde er der lige fra 4 til 15 stk. 

Der er en jernkerne traffo. På. 

Så skal du bare sikre dig at lyskilden er designet til at blive forsynet med AC. Der har Sunflux nogle har jeg set. Det gør det vare nemmere at det er en jernkerne trafo. Det får du ikke problemer med i det setup der. 

Link til kommentar
Del på andre sites

10 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Så skal du bare sikre dig at lyskilden er designet til at blive forsynet med AC. Der har Sunflux nogle har jeg set. Det gør det vare nemmere at det er en jernkerne trafo. Det får du ikke problemer med i det setup der. 

Er du sikker på at det kan give et ordentligt og brugbart resultat med jernkerne trafo. Har ikke forsøgt at udskifte til led på mine eksisterende gu5.3. Men har ladet mig fortælle, at det skulle være noget nær umuligt at få det til at virke optimalt uden dæmpbar led driver.

Link til kommentar
Del på andre sites

17 minutter siden, Szafranski skrev:

Er du sikker på at det kan give et ordentligt og brugbart resultat med jernkerne trafo. Har ikke forsøgt at udskifte til led på mine eksisterende gu5.3. Men har ladet mig fortælle, at det skulle være noget nær umuligt at få det til at virke optimalt uden dæmpbar led driver.

Bare vælg en gu5.3 lyskilde med driver indbygget som er dæmpbar så burde det virke. En jernkerne trafo er rolig og ligetil at dæmpe, det er straks værre med en driver eller en elektronisk trafo. Men er det ikke bare at prøve at købe en enkelt og så teste? 15 stk er nok på grænsen af hvad dæmperen kan håndtere, man siger normalt maks ca 10 stk. 

Men er du i tvivl kan du spørge leverandøren af lyskilder om det vil virke. All light tilbyder at man kan returnere igen hvis det ikke virker. 

Link til kommentar
Del på andre sites

4 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Bare vælg en gu5.3 lyskilde med driver indbygget som er dæmpbar så burde det virke. En jernkerne trafo er rolig og ligetil at dæmpe, det er straks værre med en driver eller en elektronisk trafo. Men er det ikke bare at prøve at købe en enkelt og så teste? 15 stk er nok på grænsen af hvad dæmperen kan håndtere, man siger normalt maks ca 10 stk. 

Men er du i tvivl kan du spørge leverandøren af lyskilder om det vil virke. All light tilbyder at man kan returnere igen hvis det ikke virker. 

Prøver at køre forbi all-light. Har faktisk et par nye gu10 jeg har testet for dem og de skal alligevel retur.

Link til kommentar
Del på andre sites

5 timer siden, Jesper Lundegaard Kallehauge skrev:

De producenter jeg har snakket med. 

Kan ikke sige noget.

Osram sendt nogen jeg har testet i dag. De virkede ikke. 

Prøv nogle Sunflux evt hvis greenline har dem, de plejer at være flinke til at tage dem retur hvis det ikke virker. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok