Hop til indhold
  • 0

Var controlleren "faldet" i søvn???


Michael Hansen1354922217
 Share

Spørgsmål

Jeg oplevede noget meget mystisk i går aftes.Lå og læste i min seng og skulle til at slukke min sengelampe (styret af 230V udgang)Men da jeg trykkede på min svagstrømstryk skete intet!Så begyndte jeg at prøve andre tryk i huset, ingen virkede i hele huset. Samt en lampe som normalt skulle tænde via PIR gjorde det heller ikke...Det var lige omkring kl 23. Tjekkede lige OK dioden på kontrolleren, den blinkede normalt. Det var sent, så jeg skruede pæren ud og lagde mig til. Så omkring en time senere vågnede jeg ved at fruens sengelampe var tændt, samt lampen som skulle tænde via PIR også var tændt og de andre ting som jeg en time tidligere havde forsøgt at tænde var nu tændt....Hvad skete der lige der?? Nu lader alt til at virke normalt igen. Kan jeg hive en fejllog eller lign. ud af controlleren?Det er en visualt controller m. viewer ca. 1½ år gammel. Er det tid til firmware update, hvis der er en?Edit// Fik fat i controlleren via service view og fik dette frem: http://www.zeroup.dk/vis.php?fil=1225126497.jpg(kunne ikke få uploadet billedet hertil)

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0

Hej Jeg tilslutter mig også lige denne tråd. Da jeg læste den gik jeg lige i Service View og ganske rigtig - min controller har også sammen fejl. 2008.10.27 00:00:10 Fatal DEBUG: VITAL THREAD 'System time scheduler' DIED!Hvad var I sagde at LK sagde til det. De får i hvert fald en svada af mig i morgen. De skal jo holdes til ilden de bastarder. Controleren er Wireless med Viewer. Jeg har i øvrigt fået oplyst ved LK, da jeg spurgte om 3. kvartal ikke snart var gået ved dem, at lanceringen af den nye software og firmware samt gulvvarme styringen ikke kom i 3. kvartal, men at den helt sikkert kom inden jul - year right.//Henrik

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er bare ikke godt nok LK!!Det kan være en alvorlig sag for nogle kunder at kontrolleren går død pga. vintertids bug. De bør sende en ny firmware afsted som retter lige præcis dette problem!Min gik også død kl. 23:00 og kunne ikke engang få den i live ved at sluk/tænde. Først efter en genstart over midnat kom der gang i den igen.Ved nogen om det hjælpe at deaktivere automatisk sommer/vintertid på kontrolleren?(bruger alligevel NTP)Thomas

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Rolig nu, det lyder som om i har misforstået hvad Sunny skrev...

Så har jeg snakket med LK. De siger det er sket under controlleren har prøvet at opdatere til vintertid.De kommer med en opdatering (firmware) som bla. skulle fixe dette problem. Han sagde at der går jo et ½ år inden det bliver aktuelt igen :)[/qoute]Der står at der kommer en ny firmware, og ikke at der går et halvt år før firmwaren kommer.Men derimod går der et halvt år før problemet burde opstå igen, så derfor behøver de ikke at sende opdateringen ud lige nu, men kan vente til jul, eller hvornår de nu har tænkt sig at 3. kvartal af 2008 slutter ;)
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

thomasbl skrev:

@jakob..nu er LK jo ikke kendt for at holde tidsfrister...så der går nok et år før det er løst.
De skulle jo gerne komme med en opdatering snart, for der skulle jo komme noget varmestyring, men ellers skal jeg da nok lige huske dem på det et par gange om dagen den sidste måned inden vi sætter urene frem igen ;)
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg mener bare at fejlen er så alvorlig for "ukyndige" IHC brugere at LK bør løse den med et øjeblikkeligt hotfix.Jeg ville nødigt skulle forklare kæresten at hun var nødt til at skrue alle pærene ud for at slukke lyset hvis jeg nu ikke var hjemme. Der må vel også være nogen som har måtte ringe til en døgn-elektriker - hvor ender den regning?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Jeg snakkede med LK igår og de ville se om det ikke hjalp, når den nye firmware kom inden jul. Så sagde jeg til dem, at det simpelthen bare ikke var godt nok og dertil sagde de, at de ikke kunne gøre noget lige nu.Jeg har taget automatisk skift af sommer/vintertid fra controleren og sat den til at synkronisere med en timeserver på nettet og så skal det bare afprøves og se om det virker. //Henrik

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Alle 14 controllere jeg har adgang til hjemmefra, har der ikke været problemer med.De står alle til automatisk skift til sommertid, og 12 af dem synkroniserer med en tidsserver.Alle kører med nyeste firmware..Men jeg kan stadig ikke se hvorfor I synes det haster så meget at det skal ske nu og ikke om 3 mdr??Vi skal ikke stille på urene i den tid, og det ville jo nok være federe at få en firmware der virker, og ikke en med nogle andre fejl i, som vi kan bruge indtil de kommer med den anden.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det kaldes, i al sin enkelthed, "Rettidig omhu" og "professionalisme".Og hvis man kender lidt til softwareprogrammering kan man nemt - meget nemt - lave en fix som kun indeholder én rettelse uden det giver yderligere følgefejl. Og hvis man kender fejlkilden er det jo endnu nemmere.Jeg ved at den 29 marts 2009 har jeg glemt alt om denne fejl igen - om ikke før.Jeg kunne i øvrigt godt forstille mig at fejlen ikke var synlig hos dem som ikke aktiverede IHC funktioner mellem 23:00 - 24:00.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hejsa.Er ny herinde, men er ude for netop dette problem med at stort set alt vores lys ikke kan aktiveres. Logen skriver: Fatal debug: Vital thread "system time scheduler" DIED.Fejlen viste sig første gang til morgen. Lige efter frokost kom lyset igen i knap 1 time, herefter fejlede systemet igen - vi har stadig ikke lys...Er der nogen der har erfaring med dette problem?På forhånd tak for hjælpen.Med venlig hilsenMikael Thorsen

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nexus skrev:

Hej Har samme problemHvilken version firmware bruger i ?Link?PFT.
Så køre den igen med version 2.6havde dog en del problemer med at få usb link kørendemen efter en genstart af controller og hurtig start af firmware updater program lykkes det.Ip + program var stadig i controller efter update, nice!
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok