Hop til indhold
  • 0

Udendørs lys med pir, skumring, dæmp og ur


Thomas Malling Holmbæck
 Share

Spørgsmål

Halløjsa:-)

Jeg er relativ ny med IHC, og mener selv at jeg kan det til hus-behov. Men der er stadig meget at lære endnu:-)

 

Jeg har en Servodan pir 41-233 med ur, pir, dæmp og skumring siddende i carporten. Efterhånden som jeg mener at der penge i overskud ud af lærlingelønnen, bliver huset stille og roligt opgraderet med IHC, og denne gang er jeg nået til carporten. Jeg har siddet og søgt en del efterhånden, og er kommet frem til at den gamle FB 1.4.06d kunne dette, men det kan den ikke længere. What to do?

Det er en V. 6.2 controller.

IHC wireless Ø80 v.2 lampeudtag

IHC fuga pir med pir og skumring

Håber at der nogen der kan hjælpe:-)

 

Mvh Thomas

 

Link til kommentar
Del på andre sites

13 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jo, ud fra den beskrivelse er det lige præcis den FB.Men jeg har en mistanke til at det er fra en gammel FB. Umiddelbart kan jeg ved søgning herinde finde tråde omhandlende samme ønske, men de skriver tilbage i '12 at blokken var fjernet. Udfra det konkluderer jeg at den har været væk i en tid, og nu er tilbage i en justeret udgave. Jeg vedhæfter et screendump af den beskrivelse der er i min controller.

Skærmbillede 2016-11-22 kl. 20.36.12.png

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg kører windows i Parallels på Mac. Når jeg markerer Pir og trykker F1 åbner den bare en tom browser i Safari og så sker der ikke mere. Jeg har desværre ingen ren windåse maskine.

 

Se, der er det mit hus-behov slipper op, jeg har lidt svært ved det med at sammensætte/lave FB, men håber det kommer med tiden. Er det noget der kan forklares, eller kan du hjælpe mig med at lave det?

 

Mvh Thomas

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nederst i pdf'en står der forklaring af 5 funktioner i pir'en, og det er selfølgelig den 5. jeg skal bruge. Jeg kan dog bruge 2'eren, men det betyder at lyset skal tændes manuelt, det er ikke en del af FB'en. Kan det påbygges, så det tænder pr ur?

 

Mvh Thomas

Redigeret af Thomas Malling Holmbæck
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
17 minutter siden, Thomas Malling Holmbæck skrev:

Nederst i pdf'en står der forklaring af 5 funktioner i pir'en, og det er selfølgelig den 5. jeg skal bruge. Jeg kan dog bruge 2'eren, men det betyder at lyset skal tændes manuelt, det er ikke en del af FB'en. Kan det påbygges, så det tænder pr ur?

 

Mvh Thomas

Den der hed Tilstand 5 i den gamle version 1.4.06.c., er den som hedder Tilstand 4 i den nye udgave 1.4.06.d... Det står også i vejledningen til funktionsblokken. ;)

1.4.06_tilstand4.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
10 timer siden, Thomas Malling Holmbæck skrev:

Jeg kører windows i Parallels på Mac. Når jeg markerer Pir og trykker F1 åbner den bare en tom browser i Safari og så sker der ikke mere. Jeg har desværre ingen ren windåse maskine.

Jeg mener du kan trykke Fn+F1, så mener jeg at funktionen er som alm. F1.

Du kan også ændre i opsætningerne et sted, så F-tasterne altid virker som F-taster.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
10 minutter siden, BSP skrev:

Jeg mener du kan trykke Fn+F1, så mener jeg at funktionen er som alm. F1.

Du kan også ændre i opsætningerne et sted, så F-tasterne altid virker som F-taster.

Jep, det er også det jeg gør;), og hvis jeg markerer  og trykker F1 på alle andre punkter så åbner den IHC hjælp, på FB skifter den til Safari i OSX med tom side. Den har før virket, men tror det er efter jeg har haft afinstalleret og geninstalleret Visual:wacko: Jeg må prøve at rode lidt med det i aften, og se om det vil samarbejde. Der har ellers indtil videre ikke været problemer med at arbejde i Parallels.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har også fået installeret spots i udhænget idag, med tilhørende wireless Ø80 dimmer, samt Servodan PIR.

Der ønskes følgende funktion (som så mange andre herinde):

Når det er lyst -> gør ingenting
Når det bliver mørkt nok (ifølge virtuel skumringrelæ) -> Tænd lyset på 20%
Når det er mørkt nok og PIR detekter bevægelse -> Sæt lys på 100% i 5min -> derefter sæt lys ned på 20% igen.
Når det bliver lyst nok -> deaktivere PIR og sluk lyset indtil det bliver mørkt nok igen. 
Repeat

Umiddelbart tror jeg at der skal bruges funktionblok "1.4.06.d. Pir styring", tilstand 4. Men jeg kan ikke helt se, hvordan denne funktionblok skal sættes op. Er der nogle som vil kigge mit projekt igennem, og evt. hjælpe med opsætning af denne funktionalitet?

Hele opsætning skal laves på "Spots have" lokaliteten. 

Lys i udæng.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok