Hop til indhold
  • 0

Er det muligt at forlænge en IHC net basis ledning


mort73
 Share

Spørgsmål

Hej

Jeg har et vægudtræk som sidder længere væk fra tv'et end de normale 3 meter som LK IHC NET BASIC TV/R TILSLUTNINGSKABELERNE som man kan købe i løskøb. Jeg vil derfor høre om man kan bruge et IHC NET BASIC DATA TILSLUTNINGSKABEL og koble det sammen med tillutningskablet via en samler? Og hvis det kan lade sig gøre, kan det så være en almindelig samler som man kan købe i eks. elgiganten eller skal det være en speciel slags?

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
1 time siden, mort73 skrev:

Hej

Jeg har et vægudtræk som sidder længere væk fra tv'et end de normale 3 meter som LK IHC NET BASIC TV/R TILSLUTNINGSKABELERNE som man kan købe i løskøb. Jeg vil derfor høre om man kan bruge et IHC NET BASIC DATA TILSLUTNINGSKABEL og koble det sammen med tillutningskablet via en samler? Og hvis det kan lade sig gøre, kan det så være en almindelig samler som man kan købe i eks. elgiganten eller skal det være en speciel slags?

Bare brug et alm. Antennekabel.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
5 timer siden, mort73 skrev:

Hej Thomas

Jeg er blevet fortalt at man ikke kan bruge almindelige antennekabler til denne løsning. Da den ene ende er netværksstik.

Gør som Thomas foreslår.

F.eks. dette. Det skal være Yousee godkendt for ikke at få 4G mobilstråling ind i kablet.
http://www.harald-nyborg.dk/p4343/pro-antennekabel-5m-med-stik

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 15/10/2016 at 11:24 , mort73 skrev:

Hej Thomas

Jeg er blevet fortalt at man ikke kan bruge almindelige antennekabler til denne løsning. Da den ene ende er netværksstik.

Det er en sandhed med modifikationer. Du kan sagtens forlænge et LK IHC Net antenne kabel med et alm antennekabel, men du kan ikke erstatte et LK IHC Net antenne kabel med et alm. antenne kabel, da der sidder en balun i LK's antenne kabler, som konverter signalet fra et 100Ohm signal til et 85 Ohm signal.

Du kan godt bruge alm. netværks kabler i din IHC net installation, sålænge der er tale om data eller telefon signaler. Er der tale om antenne signalerne kræver det skærmede PDS kabler, som er godkendt til mindst 800MHz. Alm. PDS kabler hvad enten det er CAT 5, 5A, 6, 6A eller 7 er normalt kun godkendt til 200MHz og ofte uden skærm.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok