Hop til indhold
  • 0

OK lyser konstant på Visual controller


MJ-C
 Share

Spørgsmål

Hej

Jeg er helt ny i brugen af IHC kontroller.

mit problem består i at min IHC kontroller lyser grøn i OK hele tiden.

problemet kom da jeg ville FW opdatere, men den nåede kun til ca 88% så stoppede den
Nu bliver den så ved med at genstarte (tror jeg) jeg kan se at USB kommer på og hopper af hele tiden.

Jeg vil så prøve at sende reset_factory_default.zip til den, men når jeg klikker på forbind til controller, står den bare med vente vindue og "Vent venligst"

hvad gør man så??

 

håber der er en der ude, der lige ved hvad man skal, det skal lige siges den ikke er ny, så at sende den ind, er ikke en option.

Link til kommentar
Del på andre sites

16 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Prøv at tage strømmen til den. Hvis du har batteri backup på controlleren, skal du lige huske at pille batteriet fra først. Når den kommer op igen, burde du kunne uploade en ny firmware i den.

Du vil aldrig kunne sende din controller ind. Det er kun elektriker, som kan det. De fleste elektriker vil bare installer en ny controller hvis de ikke kan få uploadet en ny firmware. Men jeg tror de fleste af os her har prøvet at være i din situation, uden at det er endt med at vi skulle have en ny controller.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Batteri backup er noget man køber til. Det er et krav hvis man bruger IHC til røg/indbruds alarm. Ellers er det ikke et krav at man har batteri backup.

Men prøv at tage strømmen til den i mindst 10 sek. og prøv så at uploade firmware 2.7.199 eller 2.7.220 når den kommer op. Du skal ikke forsøge at gå på admin view, service view eller tilsvarende først. Der er heller ingen grund til at uploade reset firmwaren først.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvilken fw-version var der på din controller, og hviken version prøvede du at indlæse på den, da det gik galt?

Nu skriver du at det var ved ca. 88% den stoppede.. Er det helt udelukket at det var ved 82-83% det skete? Der skifter den nemlig spor, og der findes en sending controllere med en loddefejl, som først viser sig ved update af firmware, og hvis det er en af dem, skal du kontakte LK for at høre om en mulig ombytning. Den fejl kender de i hvert fald til.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
28 minutter siden, Lars1 skrev:

Var det ikke i Visual 1 og termihc at den loddefejl fandtes? Mener iøvrigt at LK ikke længere ombytter controller med den fejl, samt at hvis de gør, skal det ske via en elektriker.

Nej, loddefejlen var på en sending af Visual 2 controllere. Fejlen på nogle Visual 1 controllere som du sikkert tænker på, var en RAM-fejl. Mig bekendt, har der ikke været sådan en fejlramt serie af den helt gamle dos-controller.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 6/10/2016 at 21:47 , Lars1 skrev:

Der var på et tidspunkt en serie controller med en lodde fejl, hvor man pludselig ikke længere kunne komme i kontakt med dem. Det var en serie med RS232 port uden netværks adgang. Om det var Visual 1 eller termIHC kan jeg ikke huske.

Den er ny for mig, må jeg sige. I et tidligere job arbejdede jeg i flere år på fuld tid stort set udelukkende med IHC, og jeg har aldrig hørt om en serie af hverken Visual 1 eller TermIHC controllere, som var ramt at sådan en loddefejl, og jeg kan heller ikke lige finde noget info om det nogen steder. De eneste Visual 1 controllere jeg har skiftet, er pga. førnævnte serie med RAM-fejl, som resulterede i, at controlleren pludselig begyndte at slippe alle udgange. Problemer med loddefejlen på Visual 2 controllere, findes der nogle stykker af her på IHC-user.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På ‎06‎-‎10‎-‎2016 at 17:10 , Torben S. skrev:

Hvilken fw-version var der på din controller, og hviken version prøvede du at indlæse på den, da det gik galt?

Nu skriver du at det var ved ca.  88% den stoppede.. Er det helt udelukket at det var ved 82-83% det skete? Der skifter den nemlig spor, og der findes en sending controllere med en loddefejl, som først viser sig ved update af firmware, og hvis det er en af dem, skal du kontakte LK for at høre om en mulig ombytning. Den fejl kender de i hvert fald til.

Det kan meget vel have været 88%, jeg regnede ikke med at den ville fejle, så da den kom med fejlen, fik jeg ikke noteret noget, jeg genstartede bare.....

ikke smart, men jeg tænkte ikke så meget over hvad den stod på.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok