Hop til indhold
  • 0

Flere IHC-controllere


cs
 Share

Spørgsmål

Hej Folkens..

Jeg går med tanken om at tilføje endnu en ihc-controller til mit system, da jeg godt kan se, at jeg på et tidspunkt når begrænsningerne for, hvor mange wireless-enheder en ihc-controller kan håndtere, når nu jeg går med tankerne om at få hele min staldbygning med på ihc også.

Mener det er 64 wireless enheder som er maks?

Men hvordan gør man dette? så muligheden for scenariestyring stadig er mulig? F.eks sluk alt, fra et givent wireless tastetryk.

Jeg har erfaret i dag, at man ikke kan linke f.eks en wireless-dimmer til to controller.. heller ikke selvom begge controller er loadet med samme projekt og er at sat til at afvente linkning samtidig.

Så er det kun den ene af dem som godkender linkningen.

Det jeg så ikke forstår er? Hvordan kan controller to som godt nok er loadet med samme projekt som controller 1,men ikke er linket til nogle af de wireless-dimmer ,så alligevel kontroller dimmerne i service-view ?? F.eks skrue dem op og ned.

Det syntes jeg da er lidt mærkeligt.. eller ??

 

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det kan man heller ikke, altså lave avanceret styring på tværs af controllere. Det er selvstændige "huse" som har mulighed for at overfører i/o status mellem dem, altså om noget er on/off, ikke scenarier niveauer.

jeg har dog lavet en temperatur sender/modtager FB, men det er helt trivielt med ar pulse x gange for at signalere nu er temperaturen x, og Y gange for Y.

Så når man udvider samler man funktioner på controllerne og "blander" funktionerne mindst muligt.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Lars..

Tak for dit svar...

Jeg er nok lidt typen som ikke stopper for en løsning er fundet og magter ikke begrænsninger..

Jeg har siddet og rodet en del med det de sidste aftner.. og syntes da lidt jeg har fundet tråden i hvorledes man på bedste vis sammenkobler 2 controller.

 Jeg har heldigvis ikke behov for det store antal indput/outputmoduler, da jeg forsøger at holde systemet så Wirelesst som muligt.  "så det er lidt min fordel i dette tilfælde"

Humm... nok mest grundet at min installation er på en ældre landbrugsejendom, hvor man fra start på ingen måder havde tænkt i de baner jeg har gjort på det sidste, med ihc-styring

Men jeg kan godt se ,at man helst skal holde sig fra at blande de forskellige lokationer for meget sammen i forhold til mit spørgsmål ,da det nemt giver lidt rod og udfordringer.. Her mangler jeg sku lidt FB-blokke, som er beregnet til den slags.

Jeg har kigget lidt på IHC bus-link..  Som vist ikke var den store success ?

Men du har ret i ,at man ikke direkte kan lave scenarier direkte på tværs af to controllere... Men det kan man så alligevel godt, på en lidt indirekte måde hvis man kan sige det sådan.

Egentligt syntes jeg det er lidt underligt man i år 2016 ikke har noget mere bus-baseret i nutidens installationer , som man f.eks har i nyere biler i dag.. Tænker her på Can-bus og Lin-bus f.eks ,som jeg jo kender til fra autobranchen.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Bus systemer findes også. F.eks SmartHouse.

om det ene eller det andet er smartest tjaa. IT netværk fandtes også i flere bus af arter men den alm. Stjernekoblede Ethernet vandt i praksis.

mht overførsel så jo du kan lave det så du samler logikken på een kontroller som så styrer dimmeren og så nøjes med at overfører tryk signaler fra den anden. Det virker fint i praksis. Men at have samme wireless enhed linket og styret fra 2 eller flere controllere samtidig, kan man altså ikke.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
15 timer siden, cs skrev:

Egentligt syntes jeg det er lidt underligt man i år 2016 ikke har noget mere bus-baseret i nutidens installationer , som man f.eks har i nyere biler i dag.. Tænker her på Can-bus og Lin-bus f.eks ,som jeg jo kender til fra autobranchen.

Visual 2 controlleren blev sendt på market i 2006, og er stortset ikke ændret siden. Den bygger på samme arkitektur som IHC Term fra 1992. Rent faktisk kan du bruge I/O modulerne fra IHC term på en IHC Visual2 controller.

Men jeg giver dig ret. Jeg savner også at der ved siden af I/O modulerne var mulighed for at koble controller sammen via LAN, samt at de understøttede f.eks. modbus.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok