Hop til indhold

Integration mellem IHC og Homebridge


Johan Vase
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg prøvet at starte op fra dit image, jeg havde hun et 8gb sd kort så jeg brugte usb image tool. 

Jeg får denne kernel panic når jeg prøver at boote. Ved du hvad det er der sker?

Jeg har lige købt en Sonos1, så det kunne være sjovt at prøve det også :)

Mvh Bjarne 

IMG_2010.JPG

Link til kommentar
Del på andre sites

14 minutes ago, Bjarne Sørensen said:

Nu har jeg prøvet at starte op fra dit image, jeg havde hun et 8gb sd kort så jeg brugte usb image tool. 

Jeg får denne kernel panic når jeg prøver at boote. Ved du hvad det er der sker?

Jeg har lige købt en Sonos1, så det kunne være sjovt at prøve det også :)

Mvh Bjarne 

IMG_2010.JPG

Hej Bjarne

Den kan ikke finde root partitionen, det er desværre nok et problem ved at skrive et "for stort" image .. (Antager du har sat hak i truncate oversize images).

Du er nok nødt til at skaffe et større sd kort.

Jeg kan ikke finde nogen måde at lave et image på, uden at den også tager den tomme plads med. Hvis der er nogle som kender en metode, så sig endelig til.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

18 minutter siden, cis2131 skrev:

Hej Bjarne

Den kan ikke finde root partitionen, det er desværre nok et problem ved at skrive et "for stort" image .. (Antager du har sat hak i truncate oversize images).

Du er nok nødt til at skaffe et større sd kort.

Jeg kan ikke finde nogen måde at lave et image på, uden at den også tager den tomme plads med. Hvis der er nogle som kender en metode, så sig endelig til.

 

Hehe, tænkte det nok.

Så må jeg en tur i El-giganten, eller er der en metode til at jeg kan lægge det på en USB harddisk og lade PI afvikle derfra?

Link til kommentar
Del på andre sites

5 minutes ago, Bjarne Sørensen said:

Hehe, tænkte det nok.

Så må jeg en tur i El-giganten, eller er der en metode til at jeg kan lægge det på en USB harddisk og lade PI afvikle derfra?

Det er vist muligt, men det kræver nok lidt..

https://www.raspberrypi.org/documentation/hardware/raspberrypi/bootmodes/msd.md

 

Link til kommentar
Del på andre sites

7 timer siden, cis2131 skrev:

Hej Bjarne

Den kan ikke finde root partitionen, det er desværre nok et problem ved at skrive et "for stort" image .. (Antager du har sat hak i truncate oversize images).

Du er nok nødt til at skaffe et større sd kort.

Jeg kan ikke finde nogen måde at lave et image på, uden at den også tager den tomme plads med. Hvis der er nogle som kender en metode, så sig endelig til.

 

Det blev Aldi, 35 kr for et 16Gb micro SD, eller 79 for et 32GB, absolut rimeligt :)

Link til kommentar
Del på andre sites

17 timer siden, cis2131 skrev:

Er der nogle af jer som tester IHC-Bridge, som har oplevet problemer med at benytte IHC Visual imens IHC-Bridge kører?.

 

Jeg har prøvet lidt forskelligt og det virker fint her - kan hente projektfilen til Visual - har dog ikke ændret noget og gemt i controlleren. Men jeg prøvede også Serviceview som også virkede - men efter lidt tid låste home bridge på tlf og jeg måtte genstarte i web programmet. Derefter virkede alt igen ?

 

Men jeg har den nyeste version kørende nu.

-Wifi opsætning virkede perfekt og den har kørt på wifi uden problemer siden.

- Upload af projektfil virkede (dog er der begrænsning på str. af fil - men det ved du via PM) Virker perfekt med efterfølgende at vælge hvilke komponenter der skal bruges og navngive osv. Meget brugervenligt. 

- Ændring af type virker - har eks en kontakt til TV + en ventilator på badværelse - begge vises visuelt korrekt nu. 

- Måtte dog ændre på MAC adresse til home-bridge 4-5 gange før Home appen kunne se den - men derefter kører det. 

Link til kommentar
Del på andre sites

På 29/12/2016 at 19:09 , cis2131 skrev:

Er der nogle af jer som tester IHC-Bridge, som har oplevet problemer med at benytte IHC Visual imens IHC-Bridge kører?.

 

Som vi skrev om i Pb hænger min Visual når IHC-Bridge kører. Det er forbindelsen til controlleren der afbrydes så Visual bruger en masse energi på at se om controlleren er online igen. Den kommer kortvarigt online i 5 sek og så ryger forbindelsen igen. 

Slukker jeg for RPI, går der kort tid så er forbindelsen klippestabil igen. Det sker både ved lan og ved usb forbindelse til controlleren. 

Serviceview kører perfekt. 

Min controller er HW 6.2 og mit projekt fylder 6,5Mb. 

Jeg har Ihc-Captain kørende på en anden Pi, men det skulle vel ikke have noget at sige. 

Jeg mangler at geninstallere Visual for at udelukke det. 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

3 hours ago, Bjarne Sørensen said:

Som vi skrev om i Pb hænger min Visual når IHC-Bridge kører. Det er forbindelsen til controlleren der afbrydes så Visual bruger en masse energi på at se om controlleren er online igen. Den kommer kortvarigt online i 5 sek og så ryger forbindelsen igen. 

Slukker jeg for RPI, går der kort tid så er forbindelsen klippestabil igen. Det sker både ved lan og ved usb forbindelse til controlleren. 

Serviceview kører perfekt. 

Min controller er HW 6.2 og mit projekt fylder 6,5Mb. 

Jeg har Ihc-Captain kørende på en anden Pi, men det skulle vel ikke have noget at sige. 

Jeg mangler at geninstallere Visual for at udelukke det. 

 

 

Måske det har noget med det store projekt at gøre, men jeg spørger kun på de udgange, som du opretter i IHC Kanaler.

Vi kunne prøve at ændre hyppigheden, hvor den spørger ihc efter status på udgangene. Det vil betyde, at den vil reagere lidt langsommere, når den skal vise status på en udgang (selve tænd sluk, vil være uændret).

Skal jeg prøve at ændre det?.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, cis2131 skrev:

Måske det har noget med det store projekt at gøre, men jeg spørger kun på de udgange, som du opretter i IHC Kanaler.

Vi kunne prøve at ændre hyppigheden, hvor den spørger ihc efter status på udgangene. Det vil betyde, at den vil reagere lidt langsommere, når den skal vise status på en udgang (selve tænd sluk, vil være uændret).

Skal jeg prøve at ændre det?.

 

 

Jeps, det kan du godt prøve. Så kan vi finde ud af om det er det der sløver den. Kunne du ikke lave det som en on/off funktion og et felt til at skrive opdateringstiden i på webinterfacet?

Jeg er ikke kommet igang med at bruge Home App'en endnu. Jeg synes at det er lidt langhåret at danne sig et overblik over og sætte op.Jeg forstår ikke helt opsætningen af IHC-kanaler. Kunne man lave det sådan at den importerer alt hvad man har i projektet, så man ikke selv skal finde adressen osv?

Har du fundet noget brugbart på at sniffe trafikken til mine dimmere?

Link til kommentar
Del på andre sites

22 hours ago, Bjarne Sørensen said:

Jeps, det kan du godt prøve. Så kan vi finde ud af om det er det der sløver den. Kunne du ikke lave det som en on/off funktion og et felt til at skrive opdateringstiden i på webinterfacet?

Jeg er ikke kommet igang med at bruge Home App'en endnu. Jeg synes at det er lidt langhåret at danne sig et overblik over og sætte op.Jeg forstår ikke helt opsætningen af IHC-kanaler. Kunne man lave det sådan at den importerer alt hvad man har i projektet, så man ikke selv skal finde adressen osv?

Har du fundet noget brugbart på at sniffe trafikken til mine dimmere?

Jeg har rettet den, så den er længere om at opdatere status nu, prøv om ikke det hjælper. (Så kan vi putte det i webif, hvis det gør).

Grunden til at jeg ikke bare opretter alle udgange i fra IHC filen, som IHC kanaler, er for at undgå at belaste Controlleren med foresprøgelser på udgange som ikke er nødvendige, derudover, så er det ikke sikkert at det navn du har givet den i IHC projektet, er velegnet til Siri.

Det skulle ikke være nødvendigt at finde adressen. Når du har indlæst projekt filen, så skal du bare finde udgangene i dropdown boksen, og give den et sigende navn (som Siri kan forstå).
(IHC-Kanaler / Tilføj ny / Navngiv, vælg udgang og type / Gem)

Jeg har ikke fået kikket på dimmerne endnu, har haft lidt travlt i Julen. Skal nok lige få tjekket det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det lyder som et projekt med potentiale, så kunne godt tænke mig at teste det.
Jeg har IHC HW v 6.2 med FW 2.8.3 og RF 1.03.q (dog ingen trådløse LK enheder).

Jeg har PiFaceDigital-IO som jeg har 1-wire temp følere og GPIO bevægelsessensorer og tilhørende python scripts.
Så hvis projektet kan få fordel at dette har det stor interesse.

/Lars

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej 

On 4/1/2017 at 10:52 PM, Lars Olsen_2540 said:

Det lyder som et projekt med potentiale, så kunne godt tænke mig at teste det.
Jeg har IHC HW v 6.2 med FW 2.8.3 og RF 1.03.q (dog ingen trådløse LK enheder).

Jeg har PiFaceDigital-IO som jeg har 1-wire temp følere og GPIO bevægelsessensorer og tilhørende python scripts.
Så hvis projektet kan få fordel at dette har det stor interesse.

/Lars

Hej Lars

Du er velkommen til at teste, men det er en komplet løsning, så du kan ikke installere den sammen med noget andet.

Kender ikke PiFaceDigitalIO, er det lige som WiringPi?. (WirringPi kan jeg nok godt tilføje support for).

Kan du forklare lidt mere om hvad du bruger det til?.

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

På 30/12/2016 at 12:17 , Lars Hult skrev:

Hej

Jeg syntes også det kunne være spændende at teste.
Det ser sørme fornuftigt ud det du har lavet.


Jeg har sonos og apple produkter :-)

 

hilsen Lars

Skulle måske beskrive mit IHC setup.
IHC HW v 6.1, FW 2.7.220-
Har et Wireless lampeudtag og en del wireless stik kontakter, udover det kablede IHC.

Kigger lidt på Openhab, men syntes dit projekt ser super godt ud.

Hilsen Lars

Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, cis2131 skrev:

Hej 

Hej Lars

Du er velkommen til at teste, men det er en komplet løsning, så du kan ikke installere den sammen med noget andet.

Kender ikke PiFaceDigitalIO, er det lige som WiringPi?. (WirringPi kan jeg nok godt tilføje support for).

Kan du forklare lidt mere om hvad du bruger det til?.

 

 

 

Mere korrekt navn er PiFace: http://www.piface.org.uk/ - WiringPi tror jeg ikke er en hardware udvidelse, men bare udnyttelse af GPIO pins.

Billedresultat for PIFACEDIGITALIO

 

Link til kommentar
Del på andre sites

@cis2131

Tak for hjælpen med opsætning, det funker bare. Jeg tænkte på et par ting:

- En eller anden form for status inde i opsætningen, så man kan se om controller er "fanget". Ligeledes med en status for upload af .vis fil.

- Status for Sonos - Om man har fat i enhederne.

- Måske styring på funktionsblok siden? Eventuelt på indgange. Så man kan bruge nogle af de, i forvejen programmerede scenarier/sluk alt funktioner.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

10 hours ago, Nicolas Søgaard said:

@cis2131

Tak for hjælpen med opsætning, det funker bare. Jeg tænkte på et par ting:

- En eller anden form for status inde i opsætningen, så man kan se om controller er "fanget". Ligeledes med en status for upload af .vis fil.

- Status for Sonos - Om man har fat i enhederne.

- Måske styring på funktionsblok siden? Eventuelt på indgange. Så man kan bruge nogle af de, i forvejen programmerede scenarier/sluk alt funktioner.

 

Jeg skal nok lave en status side med nogle af de oplysninger senere..

Jeg laver nok også så den selv finder dine sonos højtalere, og opretter dem.

Funktionsblokke, ved jeg ikke om jeg kan styre (Kan LK's app det)?. 

Jeg skal nok få testet lidt på om jeg kan styre en indgang. Har indtil nu fokuseret mere på udgangene.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Har lige kikket lidt på det med indgange. Jeg kan faktisk godt aktivere dem.

Hvordan havde du forestillet dig at de skal benyttes i Hjem appen, er det pulser, kip, eller fast on/off ?.

Jeg kan sætte indgange til on eller off, så for at lave et kip, så skal jeg sende 2 kommandoer lige efter hinanden, langt tryk skal så laves med en pause imellem.
Homekit, har en funktion til at fortælle en knap at den ikke er realtime, så burde den ikke forvente en status (Da det ikke vil give mening på et tryk).

Jeg kan også læse temperatur følere, kan jeg se. Har ikke prøvet om jeg også kan ændre på setpunktet.

Vedr. Funktionsblokke, så skal jeg lave nogle flere tests, men tænker du kan løse det meste, ved bare at kunne aktivere inputs.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, cis2131 skrev:

Har lige kikket lidt på det med indgange. Jeg kan faktisk godt aktivere dem.

Hvordan havde du forestillet dig at de skal benyttes i Hjem appen, er det pulser, kip, eller fast on/off ?.

Jeg kan sætte indgange til on eller off, så for at lave et kip, så skal jeg sende 2 kommandoer lige efter hinanden, langt tryk skal så laves med en pause imellem.
Homekit, har en funktion til at fortælle en knap at den ikke er realtime, så burde den ikke forvente en status (Da det ikke vil give mening på et tryk).

Jeg kan også læse temperatur følere, kan jeg se. Har ikke prøvet om jeg også kan ændre på setpunktet.

Vedr. Funktionsblokke, så skal jeg lave nogle flere tests, men tænker du kan løse det meste, ved bare at kunne aktivere inputs.

 

Umiddelbart ville jeg mene puls ville vare fantastisk. 

Setpunkt på temperatur følere ville virkelig være fedt! Prøv at se denne her: 

 

 

det er godt nok knx han styrer, men mulighederne fra HomeKit burde være det samme

funktionsblokke er ikke lige så interessant hvis du kan styre indgange. 

Link til kommentar
Del på andre sites

6 hours ago, Nicolas Søgaard said:

Umiddelbart ville jeg mene puls ville vare fantastisk. 

Setpunkt på temperatur følere ville virkelig være fedt! Prøv at se denne her: 

 

 

det er godt nok knx han styrer, men mulighederne fra HomeKit burde være det samme

funktionsblokke er ikke lige så interessant hvis du kan styre indgange. 

Jeg laver en puls funktion til inputs i en af de næste versioner.

Appen i videoen er Elgato Eve, den virker også til min.

Selve programmet til venstre, ser ret sejt ud. Det kunne være fedt at have noget i den stil, men det er vist ikke bare lige til.

Link til kommentar
Del på andre sites

31 minutter siden, cis2131 skrev:

Jeg laver en puls funktion til inputs i en af de næste versioner.

Appen i videoen er Elgato Eve, den virker også til min.

Selve programmet til venstre, ser ret sejt ud. Det kunne være fedt at have noget i den stil, men det er vist ikke bare lige til.

Nej det tror jeg heller ikke. Og dog, det minder en smule om sceneview. Tror jeg, jeg har aldrig lagt mig ud med sceneview

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok