Hop til indhold

telia opsætning


Recommended Posts

Ja. Har (haft) Telia bredbånd og benyttede deres mail server direkte i IHC controlleren.

Det virker rent faktisk også igen/stadig efter jeg har skiftet til det lokale elselskabs fibernet, som nu er blevet solgt til Telia.

Hvad er det der ikke virker ? Er det din one.com mail via Telia bredbånd eller alt IHC på Telia forbindelsen ?

Bemærk dog at mail (og time servere) i controlleren ikke virke med mindre du har DNS konfigureret.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Ulrik

Du forsøger sikkert at benytte mailserveren hos one.com til afsendelse af mails, og den kræver SSL kryptering. Den er nødvendigt, fordi ellers vil en åben SMTP server med login i klar tekst hurtigt blive misbrugt til afsendelse af spam. IHC understøtter desværre ikke krypteret adgang men kun helt almindelig POP3/SMPT ukrypteret. Derfor skal du prøve, om Telia har en mail server, du kan bruge. Se evt. dette link http://www.scannet.dk/support/spoergsmaal/hosting/mailhotel/hvad-hedder-min-internetudbyders-smtp-server/

Internetudbydere kan fysisk kontrollere, om en given login på en mailserver kommer fra eget net, og derfor tillader de ofte ukrypteret login. Forsøg på misbrug udefra bliver alligevel stoppet - den mulighed har one.com ikke.

Jeg har selv måtte opgive at sende mails fra IHC efter at være flyttet til en ny internetudbyder uden SMTP server. I stedet bruger jeg SMS modem, som også fungerer ved strømsvigt. Bemærk i øvrigt at IHC Captain har en ret smart notifikation til iPhone og Android.

mvh / Ejvind

Link til kommentar
Del på andre sites

54 minutter siden, ulrik k skrev:

HMM har sgu snart prøvet alt...

Port 2525 åbnet i router, og brugt send.one.com  virker ikke:-)

port 25 åbnet i router og brugt smtp.gprs-connect.dk virker heller ikke...

 

lidt træls

 

Åbnet porte i router behøver du ikke i udadgående retning. Det er normalt kun indadgående trafik der skal åbnes for med mindre det er en prof. Cisco eller lign. på alm. SOHO routere går alt normalt ud.

hvorfor bruger du SMTP.gprs-Connect.dk ?

hvis du har Telia bredbånd så prøv da med SMTP.telia.dk det virker hos mig.

og hvad med din DNS er den configureret ? Prøv evt med Googles 8.8.8.8

 

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok