Hop til indhold
  • 0

Kan ikke logge på Ihc på controlleren med visual.


Blegvad
 Share

Spørgsmål

Hej

Håber nogen kan hjælpe. Jeg kan ikke logge på min controller med USB eller lan forbindelse.

Jeg kan godt gå på serviceview og se status i controlleren og aktivere in/output, men jeg kan ikke få forbindelse via visual så jeg kan ikke lave uploade eller downloade til controlleren.

jeg kan heller ikke gå på administrator.

når jeg prøver at logge på visual kommer beskeden " LK IHC controller ikke fundet men XXXXXXXXXXX svarer på ping.

er der nogen der har et godt forslag hvad jeg skal gøre??

mvh

Rune

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det lyder lidt mærkeligt. Men prøv nedenstående.

  • Du har selvfølgelig checket at IP addressen ikke er forkert i Visual.
  • Hvis du tidligere har været på uden problemer med visual, så prøve at gå på med administrator, og vælg genstart af controlleren. Samtidig bør du prøve at boote din PC.
  • Alternativt kan det være rettigheder i controlleren, men USB burde altid give Visual adgang. Jeg har dog ikke lige adgang til min controller, så jeg kan ikke checke det. Gå i bruger admin. via administrator, og check rettighederne.
  • Sidst men ikke mindst er der selvfølgelig windows FW'en på din PC.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej

Problemet løst....

Blot en genstart af kontrolleren. Jeg har faktisk ikke været connected til den siden feb sidste år, og nu skulle jeg tilfører nogen ændringer og pludselig kan man ikke komme på visual på nogen måde.  jeg har af og geninstalleret div java. 40 forskellige indstillinger i jawa. med gode råd fra hotline har jeg installeret den nyeste visual og skulle lige til at installere nu FW i controlloren(det skal siges at controlleren ikke har været genstartet i 132 dage så man ønsker jo ikke lige at stoppe nu FW i den). men faktum er at det ser ud til at controlleren kan "glemme" at den via visual har forbindelse til omverdenen, og den vågner først når man har haft strømmen komplet af den.

Stof til eftertanke.

Tak for din kommentar lars.

mvh

Rune

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

nej det tror jeg ikke. jeg er ved at programmere alarm. noget jeg ikke lige fik gjort da vi flyttede ind. meeen om nogen dages tid skulle det gerne virke. jeg er blot blevet så rusten til at programmere at det er lidt svært at huske hvordan man selv laver FB. jeg er nødt til at lave et par cowboy tricks for at alarmen til at virke sammen med garageport, forbikoblerzone fjernbetjening hvor vi gerne skal anvende kort/lang tryk afh om alarmen skal fra eller tilkoble. samtidig med at 2 kodepaneler skal virke.

mvh

Rune

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok