Hop til indhold

K: hjælp og forståelse


mads davidsen
 Share

Recommended Posts

Hej,

Vi har et IHC anlæg i vores hus. Og jeg fatter ikke en pind af hvordan det virker. Derfor kunne jeg godt tænke mig at købe hjælp fra én som kan komme og lave nogle (formoder jeg) basale ændringer i vores anlæg og give mig et meget groft overblik over hvordan det er stykket sammen. Altså en rolling start ind i IHC-verdenen.

Jeg bor i Brønderslev og anlægget er fra 2006 ca, så derfor er der nok også nogle tekniske begrænsninger, som I har brug for at kende.

Er der en der vil hjælpe og hvad skal det i så fald koste?

 

mvh

Mads

Link til kommentar
Del på andre sites

Udviklingen på IHC har desværret stået stille i mange år efterhånden. Der er derfor en god chance for at din controller er en Visual 2 controller som kan opgraderes med seneste firmware etc. Prøv at kigge på fronten af controlleren. Der burde stå et produkt nummber noget i retning af 820BA400. De kan du slå op her http://www1.lk.dk/katalog.jhtml Husk vælge medtag udgåede produkter i din søgning, da din controller sandsynligvis er HW 6.1 specs. HW 6.2 er den aktuelle version.

Hvis det er en Visual 2 controller kan du hente SW til den her http://www.lk.dk/support/professionel/ihc-software/ Softwaren indeholder også en god villedning i hvordan IHC fungere, og du kan installer Visual på din PC. I Visual kan du bygge og simuler dit program uden at være forbundet til controlleren.

Hvis du opgrader firmware på controlleren, så husk at opgrader til 2.7.199 før du går til 2.7.220. Du kan også vælge at blive på 2.7.199 da det er den mest stabile version, og der ikke er nogen dokumenteret forbedringer i 2.7.220 ud over support for fugt og lux måler, hvilket du næppe har i en installation fra 2006, da de først kom på market sidste år, og er stort set den eneste HW nyhed siden 2010.

Hvis du fortsat har brug for hjælp, og der ikke er nogen her som byder ind, kan du altid tage fat i din lokale elektriker. Der er mange som har IHC kendskab, og som sikkert gerne sælger et par timer hvor de går din installation igennem sammen med dig, og giver dig et par tips til hvad du kan og hvad du bør holde dig fra.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Mads

Velkommen til IHC-user

Hvis ikke de ”lokale” IHC folk har tilbudt at hjælpe dig, så er du velkommen til at kontakte mig. Jeg arbejder med IHC til daglig, men er bosiddende i Odense, så det bliver en lang køretur. Alt efter hvor meget du ønsker, er der dog mulighed for at det kan klares via telefonen og TeamViewer.

Du er velkommen til at finde inspiration på min hjemmeside www.i-bi.dk

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok