Hop til indhold
  • 0

Blink i rækkefølge funktion


ronnyburger
 Share

Spørgsmål

Hej.

Jeg har lavet en programmering, der får lys til at tænde i rækkefølge. Når et lys tænder, slukker det forrige. Det er en sekvens der skal køre med nogle kontrollys.

Jeg har programmeret med et forsinket tiltag. Når jeg trykker tændes første lampe i rækken. Efter et sekund tænder næste lampe, og den første slukker. O.s.v.

Dette virker, den kører sekvensen. Problemet er, at når sekvensen er slut, så kan jeg ikke få kredsen til at nulstille. Dvs at nogle af mine outputs, er aktive, selvom sekvensen er kørt igennem. Det resulterer i, at jeg kun kan bruge trykket en gang, og sekvensen køre en gang. Trykker jeg igen, kører sekvensen på et helt anden, underlig måde, da nogle af udgangene allerede er aktive.

Jeg kan ikke finde ud af af få nulstillet kredsen. Jeg har prøvet at programmere et "sluk alt" eller "sluk" modul over, for at hele kredsens udgange og indgange slukker, men af en eller anden grund, kan jeg ikke få det til at virke.

Kunudvblink.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Super fedt. Det virker rigtig fint (i hvert fald på simuleringen. Kan ikke lige prøve den på installationen lige nu).

 

Har du selv lavet programmet? I stedet for en kip tænding, kan den så fås som en "tænd" funktion, der kører en cyklus, og så stopper.

Som kip tænding, skal jeg tænde ved tryk, og slukke ved tryk.

Kunne godt tænke mig, hvor den tænder ved tryk, kører en sekvens, og kan så startes igen ved atter et tryk?

Det er ikke vigtigt at det ikke er kip funktion, men hvis det er til at programmere sig fra relativt nemt, ville det være super fedt.

 

//Gert

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok