Hop til indhold

IHC captain og MRTG på samme Raspberry PI


Lars1
 Share

Recommended Posts

Jeg har forsøgt at installer MRTG på min Raspberry, som i forvejen køre IHC captain, men jeg kan ikke får MRTG til at starte, og når jeg forsøger at køre "sudo update-rc.d mrtg defaults" får jeg nedenstående fejl.

insserv: warning: script 'mrtg' missing LSB tags and overrides
insserv: There is a loop between service ihccaptain and mrtg if stopped
insserv:  loop involving service mrtg at depth 2
insserv:  loop involving service ihccaptain at depth 1
insserv: Stopping mrtg depends on ihccaptain and therefore on system facility `$all' which can not be true!
insserv: exiting now without changing boot order!
update-rc.d: error: insserv rejected the script header

 

Jeg har benyttet denne inst. guide http://www.supagusti.tk/computer/raspberrypi/160-installing-mrtg-on-your-pi og "sudo cfgmaker public@192.168.0.1 >> /etc/mrtg.cfg" og "sudo indexmaker /etc/mrtg.cfg > /var/www/html/mrtg/index.html" virker fint, men "sudo /etc/init.d/mrtg start" giver "Starting Multi Router Traffic Grapher Daemon: MRTG.", men en efterfølgende "sudo /etc/init.d/mrtg restart" giver "Restarting Multi Router Traffic Grapher Daemon: mrtg: no process found"
 

Nogen idee til hvad jeg gøre forkert?

Link til kommentar
Del på andre sites

Det haster ikke. Jeg fortsat fejlen, men jeg har fået MRTG til at køre. Det viste sig at cfgmaker sætter et forkert HTML katalog i forhold til rod kataloget for web serveren. Jeg ved ikke om det er IHC Captain, som satte rod kataloget til /var/www/html, eller om det er standard, men MRTG forventer det er /var/www.

Dertil kommer at det tog mig lidt tid at gennemskue at cfgmaker overskriver mrtg.cfg hvergang den køre. :angry::angry:

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok