Hop til indhold

Domoticz på Raspberry PI


Recommended Posts

Hej

Jeg har rodet lidt med IHC Captain (Super program) og har læst Clemens indlæg vedr. Domoticz

Det ser rigtig spændende ud og giver en masse muligheder der ikke er i IHC.

Er der nogen der kan byde ind med hjælp til at installerer Domoticz på den samme Raspberry PI som IHC Captain hvis det er muligt.

Samt - Hvordan taler Domoticz sammen med IHC Captain?

Håber der er nogen der kan hjælpe :-)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

21 timer siden, Clemen skrev:

Jeg vil anbefale at du bruger det raspberry pi image til Domoticz da det indeholder alt inkl styring via Siri. 

 

Oven på dette installerer du captain (manual installation beskrevet i mikkels guide) det kan du gøre uden problemer? 

Hej Clemen

Takker - Har nu installeret Pi image til Domoticz og det virker fint.

Men i forhold til IHC Captain inst.

Hmmm jeg kan umiddelbart kun finde SD-kort installation og automatisk installation - Det sidste har jeg prøvet - det overskrev eksisterende image så det gik ikke :-/

Hvad er det jeg overser i Mikkels guide?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
På ‎02‎-‎02‎-‎2016 at 21:33 , Clemen skrev:

Jeg vil anbefale at du bruger det raspberry pi image til Domoticz da det indeholder alt inkl styring via Siri. 

 

Oven på dette installerer du captain (manual installation beskrevet i mikkels guide) det kan du gøre uden problemer? 

Hej Clemen

Jeg roder lidt med Domoticz.

Afventer stadig spændt på hvordan du har fået det til at snakke sammen med IHC. Men i første omgang forsøger jeg at få Siri til at virke.

Du skriver godt nok Domoticz image indeholder styring via Siri, men so jeg læser det er det ikke aktiveret. Jeg har fulgt den wiki der ligger på Domoticz hjemmeside, men kan ikke rigtig få det til at virke da det driller lidt med Node.js.

Der står godt nok i vejledningen at hvis man bruger det nuværende image så kan man springe direkte til configuration, men så får jeg fejl der henviser til node

 og når jeg taster

node -v

for jeg følgende fejl

/usr/local/bin/node: /usr/lib/arm-linux-gnueabihf/libstdc++.so.6: version `GLIBCXX_3.4.20' not found (required by /usr/local/bin/node)
/usr/local/bin/node: /lib/arm-linux-gnueabihf/libc.so.6: version `GLIBC_2.16' not found (required by /usr/local/bin/node)
 

Håber du kan hjælpe :-)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok