Hop til indhold

Tænd og sluk af standby strøm / Tv tænder automatisk


Sonnich
 Share

Recommended Posts

Jeg har en IHC installation / programmering hvor min elektriker har programmeret stikkontakten bag fjernsynet til at slukke når funktionsblokken Sluk Alt aktiveres. Det er umiddelbart fint nok men "problemet" opstår når stikkontakten tændes igen for så tænder mit tv automatisk hvilket ikke altid er ideelt. Er der en funktionsblok, kommando, puls eller andet der tager højde for dette eller har i andre gode løsninger på denne problemstilling ?

Link til kommentar
Del på andre sites

Du kan ikke afhjælpe problemet ved hjælp af IHC. Jeg vil mene, at det eneste du kan gøre, er at sørge for fjernsynet er slukke og står på standby førend du trykker på sluk alt knappen. Vores Samsung fjernsyn gør det samme, den husker om den var på standby eller tændt, når strømmen brydes.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, lad være med at slukke for stikkontakten... nogle tv tænder automatisk når de modtager et signal på HDMI porten, feks, så når en tilsluttet maskine får strøm tænder tv´et, det er ikke altid skide smart.. jeg har prøvet et par gange at komme hjem til et helt hus der ser tv..

Alternativt kan du programmerer dig ud af, at stikkontakten ikke må tænde igen før du giver et tryk et sted at nu vil du se tv..

Link til kommentar
Del på andre sites

Havde samme "problem" med sluk alt, men har lavet det så TV'et tænder og slukke på separat tast.
Dvs. Tv'et slukker sammen med sluk alt, men tænder først når der trykkes på den separate tast, når der skal ses Tv.

"problemet" kan også have sine fordele. Når jeg går i seng og trykker på sluk alt, så tænder natborde og tv'et i soveværelset på timer

vh Peter

Godt Nytår

 

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok