Hop til indhold

Hjælp til simpel programmering :)


Mfalk1978
 Share

Recommended Posts

Hej

Håber der er nogen som kan hjælpe mig. Har bygget et nyt hus og fået installeret IHC. Dertil har jeg 2 spørgsmål.

  1. Jeg 3 stk. 230V alm. PIR sensorer i haven og indkørsel. Mellemledningerne er ført ind og monteret på et 230V IHC input. Der sidder også et astronomisk ur i tavlen der er tilsluttet dette modul.
    1. Mit problem er at jeg ikke synes at jeg kan finde en program blok som kan bruges da de alle sammen virker via puls (tryk) Her er der tale om konstant spænding. Signalerne fra PIR og ur vil jeg gerne kunne bruge til styring af lys tilsluttet andre IHC output moduler.
    2. Jeg har 6 stk. fortråede IHC 400 UNI dimmere i tavlen.
      1. Mit problem med dem er at jeg ikke kan få dem til at virke via 2 tast betjening. Tryk 1 tast virker fint, dog lidt langsomme synes jeg. Har flere IHC Wireless lysdæmpere. De virker fint som 2 tast. Nogle af dem er dog meget hurtige. Har 10 LED spots i køkkenet som har pænt travlt når jeg dæmper op og ned. Svært at låse det på det ønskede lysniveau.

Håber der er nogen som kan hjælpe.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

PIR giver ikke konstant spænding men evt. en laaaaaaaaang puls, du kan evt. bruge 1.4.06.d som også har indgang fra Ur, hvilket i dit tilfælde kunne være det astronomiske ur.

Hvorfor fa...... har din installatør opsat 6 UNI dimmere, det giver da ikke mening - men det er bare min mening.

Bruger du 1.2.02.b til de fortråede tryk?

Prøv evt at lægge dit program op.

Link til kommentar
Del på andre sites

UNI 6 dimmere giver ingen mening, du skulle have valgt wireless.

Dine LED spots i køkkenet lyder ikke til at være helt egnet til dæmp, det er derfor du oplever at forskellen ikke er særligt stor når du dæmper dem op eller ned.

Du kan i visual angive det område dæmperen skal arbejden inden for, det kan måske give lidt at tilrette det.

Prøv via iphone app, eller service view at dæmpe op fra 0% og langsomt til 100% noter derefter hvor mange % du skal på før der er lys. Det kan sagtens på LED der ikke er gode til dæmp, opleve at de fx. først tænder når dæmperen rammer 30-60%.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok