Hop til indhold
  • 0

Rf Version


Anders Bjerregaard
 Share

Spørgsmål

Hej

 

Mine trådløse enheder virker lidt sløve, dette formoder jeg er et RF problem.

 

Jeg har læst her på forummet at firmware 2.7.199 skulle opdatere RF version til 1.03.q og dermed løse problemet med trådløse enheder, hvilket der også står her på siden; http://lk.dk/Lauritz+Knudsen/professionel/nyheder/ihc-nyheder/firmware-release.page

 

Men efter opdatering til 2.7.199 og efterfølgende til nyeste 2.7.220 er RF version stadig kun 1.01.a

 

Jeg har ringet til LK, og påstår at de ikke kan gøre noget, selvom der står at man skal kontakte dem i ovenstående link!

 

Er der nogen her på forummet der har haft samme problem, og måske fået en ny controller fra LK?

Link til kommentar
Del på andre sites

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Som det fremgår af det link, som Anders har vedlagt er det ikke alle IHC controller, hvor RF modulet kan opdateres med firmware. Jeg har samme problem, og LK tilbød i forbindelse med frigivelsen af firmware 2.7.199 at ombytte min controller med en anden HW 6.1, af ca. samme alder. Betingelsen var dog at ombytningen skulle ske via en installatør. Dette sammenholdt med at jeg har 10 wireless dimmer/relæer siddende enten i +2,5M højde, eller bag en tung reol eller tilsvarene, gjorde at jeg takkede nej til det tilbud.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har fået min controller ombyttet, til en med et radiomodul, som kan opdateres via firmware.. Det var ikke fordi jeg havde de store problemer med wireless kommunikation, men rent forebyggende.. Jeg fik at vide af LK medarbejder, at der angiveligt var fundet fejl i algoritmen til wireless kommunikation, som så skulle være rettet i FW 2.7.199, men det kræver jo så at radiomodulet rent faktisk kan opdateres.

Jeg har ligeledes skiftet en controller hos en kammerat.. Han var så lidt heldig at få ombyttet en controller uden viewer, til en sprit ny HW version 6.2 med viewer.

Om LK har ændret procedure ved jeg ikke. Begge er ombyttet sidste år, kort efter offentligørelsen af "problemet" på LK's hjemmeside. Både min og min kammerats er ombyttet via installatører. Det kunne ikke lade sig gøre som privat.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for jeres svar.

Som sagt er mine wireless enheder sløve, der er delay på 3-400ms selvom rsi er på over 15.

Er selv autoriseret men har ikke virksomhed. Jeg må ringe til dem igen på mandag

 

Dine delays kan også skyldes fejl i dit program. Mener der er nogle tråde, som omhandler nogle workarounds eller best practices til wireless delays. Der er vist også nogen hvor problemet er gået væk efter de har unlinket wireless enhederne, uploadet programmet, linket wireless enhederne igen, og uploadet programmet igen.

 

Fortæl endeligt resultatet af din snak med LK. Specielt hvis det lykkes dig at få en sprit ny HW6.2 :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for jeres svar.

Som sagt er mine wireless enheder sløve, der er delay på 3-400ms selvom rsi er på over 15.

Er selv autoriseret men har ikke virksomhed. Jeg må ringe til dem igen på mandag

 

Er det Wireless dimmere du har problemer med? De har nemlig en rampetid, som ikke default står til 0ms. Desuden er der også nogle LED lyskilder, som også har en smule delay før de tænder, har jeg oplevet.

 

Tror opdateringen af radiomodulet var med henblik på at rette fejlen, hvor controlleren mister forbindelsen til Wireless enheder. http://lk.dk/Lauritz+Knudsen/professionel/nyheder/ihc-nyheder/controller-mister-forbindelse-til-traadlose-enheder.page?

 

Grunden til at ombytningen skulle foregå gennem installatør var, (udover at de ikke handler med private) at de til firmaet fakturerede den ombytter-controller de sendte afsted. Når/hvis den gamle controller så blev sendt retur, kunne man smide fakturaen væk.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så fik jeg snakket med dem igen, og der er ikke noget at gøre, de vil ikke ombytte!

 

De troede i forbindelse med 2.7.199 at det var radiomodulet der var årsagen til dårlig kommunikation, men viste sig at det var et firmware problem som skulle være fixet i 2.7.220. Derfor ingen ombytning!

 

Jeg har prøvet at tømme kontrolleren helt og lave et simpelt program med et tryk, og en lysdæmper. Problemet var der stadig!

RSI er på 15+ hvilket skulle være ok!

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok