Hop til indhold
  • 0

Samme Sikring Til Controller Og 1. Sal?


Szafranski
 Share

Spørgsmål

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Ikke i min verden, for ved en fejl på din installation på 1. sal, ryger alt støm styret af IHC i hele hyttes.

 

Det smarteste er at have en 10A Kombi automatsikring hvor du sætter IHC'ens strømforsyning på og evt fyr. Jeg har min fryser, gasfyr, IHC og alarm på den gruppe, for ryger strømmen til noget af det får jeg en SMS fra alarmen efter 15 min.

 

 

Hvis det er en helt nyindrettet 1. sal skal der være en lysgruppe for hver påbegyndt 50m2

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ikke i min verden, for ved en fejl på din installation på 1. sal, ryger alt støm styret af IHC i hele hyttes.

 

Det smarteste er at have en 10A Kombi automatsikring hvor du sætter IHC'ens strømforsyning på og evt fyr. Jeg har min fryser, gasfyr, IHC og alarm på den gruppe, for ryger strømmen til noget af det får jeg en SMS fra alarmen efter 15 min.

 

 

Hvis det er en helt nyindrettet 1. sal skal der være en lysgruppe for hver påbegyndt 50m2

Det hele er nyt, påbegyndt for 5 år siden og afsluttet i år, med sidste tilbygning.

1. salen er ca. 45m2

Jeg har i alt 200m2 og har 3 stk 16A og 9 stk 13A 230v samt 1 13A 400v automatsikringer.

 

Det er lavet over 2 omgange og det er to forskellige elektrikkere som har udført det.

Men den første havde åbenbart ikke forstand på IHC, hvilket gjorde jeg selv måtte sætte mig ind i det, samt han lavede en del fejl, bl.a. glemte han at tilslutte jord i alle stikkontakter. Det er ham som har kørt 1. sal og controller over en sikring, og kunne bare ikke se logikken i det.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det tyder på at han har haft alt andet end styr på den installation. Da vi påbegyndte første etape, meldte min normale elektriker desværre fra i sidste øje blik pga. sygdom i familien. Så jeg måtte finde en anden som kunne klare opgaven, hvilket åbenbart var mere end han kunne klare. Prisen steg ydermere  fra 80.000,- - 100.000,- under installationen, til trods for at der ikke blev lavet mere end aftalt i første omgang. Men intet nedskrevet desværre.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok