Hop til indhold
  • 0

Problem Med Ny Internetudbyder


Marlau
 Share

Spørgsmål

Hej,

 

Håber der er nogen der kan give mig lidt hjælp her...

 

Jeg er skiftet fra TDC internet til yousee og har i den forbindelse et problem med at få kontakt til controlleren på lokalt netværk (192.168.1.3) og tænker på om det kan være at yousee modem hedder 192.168.0.1 og tdc havde 192.168.1.1. Skal man ændre gateway adressen manuelt i administrator?

jeg kan ikke forbinde via usb i browser men i visual og firmwareloader igen problemer. har prøvet med win7 pc og win 8 pc begge med IE og chrome og har altid kunne forbinde via netværk. Firmware er 2.7.144, jeg har ikke oplevet nogle problemer ellers med ihc anlægget...

 

jeg har stadivæk internet og router fra tdc kan jeg sætte det til igen og ændre adressen, eller ændre den nye router adresse hvis det er det der er problemet?

 

Bør jeg opdatere firmware, hvis ja evt til hvilken en?

 

Så lige et andet spørgsmål, jeg har haft ihcen åbent udefra via port 443 og 82 og har altid skulle skrive 192.168.1.3:82 men ikke da den have port 80 tror det var standard fra starten. kan port 80 bruges til flere produkter udefra?

 

Er der andre ting jeg skal være opmærksom på ved skift af internetudbyder.

 

På forhånd tak

 

Henrik

Link til kommentar
Del på andre sites

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Yousee er også underlige. Man kan bestille en åben konfiguration ved dem. Bla på forum.yousee.dk så nulstilles de ændringer man har lavet ikke når de skubber ændringer ud fra deres tftp server.

Flere routere fra waoo lider under samme problem her nulstilles fx wireless ssid når routeren opdateres.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Yousee er også underlige. Man kan bestille en åben konfiguration ved dem. Bla på forum.yousee.dk så nulstilles de ændringer man har lavet ikke når de skubber ændringer ud fra deres tftp server.

Flere routere fra waoo lider under samme problem her nulstilles fx wireless ssid når routeren opdateres.

Det er dårlig service!! Jeg har f.eks. delt scopet op så der er et segment til faste adresser, og et scope der håndteres af DHCP serveren. Port forwarding bliver så også smadret hvis de skubber en ny konfiguration ud. Det kunne betyde at jeg sidder nede i Italien, alt er sat op så jeg kan tilgå mine servere, og så bliver det hele smadret af en opdatering, dvs. jeg ikke kan se tv fra min TV server, og ikke kan tilgå mine dokumenter;(-

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er dårlig service!! Jeg har f.eks. delt scopet op så der er et segment til faste adresser, og et scope der håndteres af DHCP serveren. Port forwarding bliver så også smadret hvis de skubber en ny konfiguration ud. Det kunne betyde at jeg sidder nede i Italien, alt er sat op så jeg kan tilgå mine servere, og så bliver det hele smadret af en opdatering, dvs. jeg ikke kan se tv fra min TV server, og ikke kan tilgå mine dokumenter;(-

 

Drop internet via kabeltv, og brug din egen router...  B)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok