Hop til indhold
  • 0

Controller Vil Ikke Forbinde


Sivasli_
 Share

Spørgsmål

Hej alle,

Vi har nu sammen med min elektriker forsøgt os frem og tilbage og kan simpelthen ikke forbinde min controller til en bærbar pc..

Det skal siges at det er hus jeg har overtaget og har nul og niks forstand på ihc, hvorfor jeg har en elektriker der er skarp til det.. Jeg har ingen anelse om hvilken frimware min controller har, men vi har forsøgt os med at hente diverse drivers til mit rs232 kabel, men der sker fortsat intet..

Kan man hente en ældre version af ihc programmet nogle steder? Eller skal vi bruge en speciel pc? Vi har forsøgt med vista, win 7 og win 8 men ibtet spiller..

What to do??

Ps hvis nogen bor i omegnen og har en ide til det så bor jeg i storkbh

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0

Funktionerne for indgang 5 er: i trykstrengen (Når du trykker knappen ind) står det tænd udgang 008, lav det lige om til KIPU008 så kipper du udgangen.

I slipstrengen betyder END at der ikke er kodet nogen funktion (når du slipper trykket)

Prøv lige at slette det Fol udg 044. Jeg kan ikke huske hvad det gør. Jeg mente bare at det så ville følge udgang 044, men det sig beskrivelsen ikke.... Måske Torben husker det?

Virker tryk som det skal på input 86 for det er lavet rigtigt.

Jeg forsøgte at lave det til kip med så kunne jeg slet ikke tænde.. Mærkligt.. 86 virker fint.. Det skal siges at jeg har dæmpbar lys i stuen så mon det er det der Fol?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jo da, det er da rigtigt at dimmer kører på den måde (fik lige genopfrisket lidt af min hukommelse der)

Men du kan da ikke styre den samme udgang med både dimmer og kip, men det gør du nok heller ikke, det ser bare sådan ud....

Hvad er udgang 008? Er det en relæudgang der et tilsluttet en lampe på? Eller er det en udgang der styrer dommeren (trykledninger)?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jo da, det er da rigtigt at dimmer kører på den måde (fik lige genopfrisket lidt af min hukommelse der)

Men du kan da ikke styre den samme udgang med både dimmer og kip, men det gør du nok heller ikke, det ser bare sådan ud....

Hvad er udgang 008? Er det en relæudgang der et tilsluttet en lampe på? Eller er det en udgang der styrer dommeren (trykledninger)?

Så vidt jeg kan forstå det er 008 spots i min stue.. Jeg synes også jeg læste i manualen at Fol og den anden funktion ikke kan bruges sammen.. Altså 1 pol funktion.. Men umiddelbart kan jeg ikke finde ud af hvad der tænder og slukker automatisk.. I dag ved 17 tiden tændte lyset igen.. Ur funktionerne har jeg på 2 forskellige udgange så de har intet med stuen at gøre.. Er ved at blive skør

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nå, jeg må kapitulere, jeg kan simpelthen ikke huske mere af dette 20 år gamle system.

Mit bedste bud er at lade dig inspirere af manualen.

 

Men ellers vil jeg holde fast i en af mine første indskydelser, fra indlæg #2:

Ellers kan du evt. finde en brugt Visual controller uden Viewer til få penge hvis du ikke gider bruge en hel uge på det her  ;)

 

F.eks. en helt ny contrommer med Viewer til ca 4.800,- http://billigihc.dk/controller/30799-ihc-controller-visual-med-viewer-1-stk-5703302128438.html

 

 

Så er det nemmere at gå til, du selv kan programmere i det og der er mange herinde der kan hjælpe.

Fordelen er jo helt klart for dig at du "får det ind med skeer" da du laver det fra bunden.

 

Du har jo oversigten over alle ind- og udgange fra dit gamle program og en liste over funktionerne (hvad dine tryk gør) så det er rimeligt nemt at komme igang med det.

Du kan downloade LK visualprogrammet og alle de nyeste funktionsblokke fra LK's hjemmeside, og så kan du sidde i ro og mag og lave hele programmet offline, og teste det af i simulering inden du køber en controller og monterer den og loader programmet over i.

 

I tilgift kan du så lave et par lækre funktioner så du kan styre det via App på mobiltlf/iPad (selvom du startede med at skrive at du ikke ønskede nogle fancy funktioner :rolleyes:  ).

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nå, jeg må kapitulere, jeg kan simpelthen ikke huske mere af dette 20 år gamle system.

Mit bedste bud er at lade dig inspirere af manualen.

 

Men ellers vil jeg holde fast i en af mine første indskydelser, fra indlæg #2:

Ellers kan du evt. finde en brugt Visual controller uden Viewer til få penge hvis du ikke gider bruge en hel uge på det her  ;)

 

F.eks. en helt ny contrommer med Viewer til ca 4.800,- http://billigihc.dk/controller/30799-ihc-controller-visual-med-viewer-1-stk-5703302128438.html

 

 

Så er det nemmere at gå til, du selv kan programmere i det og der er mange herinde der kan hjælpe.

Fordelen er jo helt klart for dig at du "får det ind med skeer" da du laver det fra bunden.

 

Du har jo oversigten over alle ind- og udgange fra dit gamle program og en liste over funktionerne (hvad dine tryk gør) så det er rimeligt nemt at komme igang med det.

Du kan downloade LK visualprogrammet og alle de nyeste funktionsblokke fra LK's hjemmeside, og så kan du sidde i ro og mag og lave hele programmet offline, og teste det af i simulering inden du køber en controller og monterer den og loader programmet over i.

 

I tilgift kan du så lave et par lækre funktioner så du kan styre det via App på mobiltlf/iPad (selvom du startede med at skrive at du ikke ønskede nogle fancy funktioner :rolleyes:  ).

 

Hej Bjarne,

 

Tak for det og tak for al din tid indtil nu.

 

Jeg vil sige at jeg er kommet meget langt med din og Torbens hjælp..

 

Jeg må som du selv siger rode lidt med manualen og om noget tid vil jeg kunne udskifte det til noget nyere. Det kræver dog lidt økonomi da jeg har fundet ud af at alle outputs osv også skal skiftes.. Det render vist lidt op :-)

 

Takker endnu en gang for hjælpen.. Jeg føler nærmest at jeg er blevet mester til at kode indgange ind :-) hahah

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Selv tak for hjælpen.

 

Det var jo super at du selv gik på med krum hals og løste det. Det er nu engang en fed fornemmelse selv at kunne løse sådan en udfordring, og så endda spare penge ved at gøre det selv :D .

 

Men det er ikke korrekt at du skal skifte dine input- og outputmoduler. De kan genanvendes, det er samme typer som du køber i dag.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Selv tak for hjælpen.

 

Det var jo super at du selv gik på med krum hals og løste det. Det er nu engang en fed fornemmelse selv at kunne løse sådan en udfordring, og så endda spare penge ved at gøre det selv :D .

 

Men det er ikke korrekt at du skal skifte dine input- og outputmoduler. De kan genanvendes, det er samme typer som du køber i dag.

 

Ok.. Den sidste elektriker jeg have på besøg mente at det hele skulle skiftes?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nej nej.

Man kan sige at du bør udskifte dine dimmere til nogle wireless men det skulle kun være for en bedre funktion.

Ok fordi da han sagde det tænkte jeg hurtigt på kr 20-30.000 hvis alt skulle skiftes... Så jeg kan blot nøjes med en controller.. Hva er forskellen på med og uden viewer?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok