Hop til indhold

Kan Man Overbelaste Sit Backup Modul?


Soylant
 Share

Recommended Posts

kan man overbelaste sit backup modul ? Jeg kom ved en fejl til at forsyne 3 230v output moduler fra den forkerte klemme række så de fik 24v fra mit backup istedet for fra strømforsyningen og i går aftes blinkede det hele 2 gange og alt hvad der er forsynet fra backup modulet døde, blandt andet controlleren som fik strøm der fra, modulet lyser godt nok i 12 & 24v men der kommer i ikke 24 ud fra det

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, det må max belastes med 500mA. Jeg har dog ikke hørt før, at de er stået helt af, men blot lukket ned/blinket med alle udgange. Hvis ikke du kan måle 24V, lyder det dog til, at det er futtet af. Har du prøvet at slukke helt for backup modulet (fjern også batteri) for at se om det vækkes til live når det tilkobles igen?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har droppet tankerne om backup modul, og i stedet købt en god APC ups, (kan fås for ca. de samme penge som backup modulet) derudover har jeg så været nødt til at købe en 12VDC dinskinne strømforsyning til mine Pir.

 

Men med UPS, styrer jeg hele IHC´en, internetudstyr og netværksharddiske, som så selv lukker ned når batteriet kommer under 50% derudover er mit LED belysning i bryggers hvor tavlen sidder også på ups, så kan man se at tænde for hpfi´en igen...

 

Og så får jeg også lige en mail fra controlleren hvis strømmen går...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Hej Badazz

 

Det lyder da over ordentligt snedigt det der. Må man spørge lidt ind til hvilken APC UPS det er og om du er tilfreds med den?

Jeg går også og overvejer hvordan jeg lige skal gøre mht. strøm backup.

Har den så 230V output så den kan holde alle dine nævnte ting oppe i nogle minutter for så at slukke det ned på en pæn måde?

Kan du evt. lige fortælle lidt mere om setuppet?

 

På forhånd tak

Jesper

Link til kommentar
Del på andre sites

Mit kører også på UPS en lidt ældre ACP 750 som trækker IHC, fiberbox, switch, overvågning, osv. dog bruger jeg min Qnap til at styre UPS, så den lukker min server pænt ned hvis det er.

Men bruger også IHC backup modul fordi alle mine alarm PIR kører 12V

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok