Hop til indhold
  • 0

Ihc Lysdæmper I Stedet For Es 30 Regulator?


Danni k
 Share

Spørgsmål

Halløjsa.

 

Jeg skal have købt mig en kanal ventilator til badeværelset og der står den kan styres via en ES 30 regulator: http://www.elvvs.dk/p/l-s-regulering-es-30-1-5a-lysegraa-tr15-17393/

 

Så er det så jeg tænker... Der står den regulere ventilatorer og jernkerne transformere. Kan jeg så ikke bruge en Wireless uni dimmer til det samme?? Det er vel begge bare en spændingsregulator?? Kan nogen svare på det? Ventilatoren er 230V og har et maks forbrug på 30W.

 

 

Mvh Danni.

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jo det kan du godt. Jeg lavede på et tidspunkt et hus, hvor jeg ved en fejl fik sagt ventilatoren til en wireless dæmper, og det virkede uden problemer.

Da en motor har en rimelig stor startstrøm, kan du ikke sætte 250w ventilator på den.

LK skriver ikke noget om det ved wireless lysdæmperne, men ved 400 UNI dæmperen er ratingen det halve ved ventilatormotorer (200W).

 

Det kan være en fordel at tvinge wireless dæmperen til RL mode, og justere minimum op til 20-30%, da en ventilator ikke vil virke helt nede fra 1%.

Ved stort modtryk i kanalen kan det være en god ide at programmere det sådan at ventilatoren kører på 100% de første 3-4 sekunder og derefter reguleres ned til det ønskede niveau.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Fantastisk. Rart at høre nogen har prøvet det. var lidt skod at futte en ventilator af til 1600...

 

Det var netop os at den havde så lille forbrug at jeg tænkte det måtte da kunne lade sig gøre. Ville os tvinge den i RL og så sætte minimum ret højt. Men var rart man kunne ændre hastigheden på den.

 

Takker for svaret...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej,

Sidder med samme problem, denne gang med en ekstern motor til en emhætte. Den er på 186W (230VAC med kondensator). Tror i den vil trække for stor en startstrøm eller andet, til at køre på IHC wireless 250W lysdæmper? På forhånd tak.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok