Hop til indhold

Ihc Controler Går I Baglås


Recommended Posts

Kære brugergruppe,

 

Jeg har et problem som jeg behøver hjælp til.

 

Jeg har i dag forsøgt at montere en ekstra spot, med det resultat en IHC Controleren gik i sort da jeg satte strøm på gruppen igen. IHC Controlleren går ikke 100% i sort, da jeg stadig kan få kontakt til den via en PC eller Tablet. Den blinker fint grønt som den skal, og alt ser ud som normalt. MEN jeg kan ikke betjene lyset fra en eneste kontakt i huset. Det eneste jeg kan betjene er de installationer som har en dimmer, og kun fra en tablet.

 

I Service View får jeg følgende fejl: Advarsel Der er meldt fejl i kommunikationen med datalinje-controlleren.

 

Jeg har fjernet spotten igen, genstartet controlleren, men stadig uden at få IHC controlleren tilbage i live.

 

Jeg har derfor været nødt til at slukke for IHC Controlleren, fjerne backup strøm og lade den hvile i et par minutter. Derefter genstarter jeg hele systemet, og WUPTI.....Så virker det hele igen.

 

Er der nogen som har oplevet noget lignende?

 

mvh

Anders

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Anders.

 

Den med "I Service View får jeg følgende fejl: Advarsel Der er meldt fejl i kommunikationen med datalinje-controlleren."

Det er standard, det står der også i min log, det har ikke noget med det at gøre og skal bare ignoreres. Du kan slette log'en ved at højreklikke og vælge "Slet controllerloggen"

 

Ellers gætter jeg på at det bare er jordstråler der har slået controllerens kommunikationsbus ud af kurs, den som kører inputmodulernes kommunikation.

 

Det er næsten som med Windows, er der noget der hænger, genstart og vupti. Sker det flere gange må man fejlsøge  ;) 

post-2761-0-12917700-1413752854_thumb.pn

Link til kommentar
Del på andre sites

Kære brugergruppe,

 

Jeg har et problem som jeg behøver hjælp til.

 

Jeg har i dag forsøgt at montere en ekstra spot, med det resultat en IHC Controleren gik i sort da jeg satte strøm på gruppen igen. IHC Controlleren går ikke 100% i sort, da jeg stadig kan få kontakt til den via en PC eller Tablet. Den blinker fint grønt som den skal, og alt ser ud som normalt. MEN jeg kan ikke betjene lyset fra en eneste kontakt i huset. Det eneste jeg kan betjene er de installationer som har en dimmer, og kun fra en tablet.

 

I Service View får jeg følgende fejl: Advarsel Der er meldt fejl i kommunikationen med datalinje-controlleren.

 

Jeg har fjernet spotten igen, genstartet controlleren, men stadig uden at få IHC controlleren tilbage i live.

 

Jeg har derfor været nødt til at slukke for IHC Controlleren, fjerne backup strøm og lade den hvile i et par minutter. Derefter genstarter jeg hele systemet, og WUPTI.....Så virker det hele igen.

 

Er der nogen som har oplevet noget lignende?

 

mvh

Anders

Jeg har oplevet det 2-3 gange i de snart 10 år jeg har haft IHC. Alle gange i forbindelse med at den er genstartet af sig selv, og så ikke kommer rigtigt op efter boot. Sommetider kan jeg sætte en PC på og genstarte den der, men et par gange har jeg været nød til at tage strømmen fuldstændig som du har gjort.

Normalt sker det når jeg laver mange ændringer i programmet, men en enkelt gang er det sket mens jeg sad og så fjernsyn, uden at der var net forbindelse til controlleren overhovedet (slukker router, switch etc. når jeg ikke bruger dem)

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok