Hop til indhold

Genstart Ihc


Tahoo
 Share

Recommended Posts

Hej IHC-Expert :o)

 

Jeg bruger FB "5.1.05.a Simpel varmestyring" hvor der temperatur kommer fra en standard IHC rumføler. "Output / Udgang fælles" kører jeg videre over på Indgang på en FB "1.1.04.c. Følg / Invertering" da jeg bruger den til at skifte on / off så det vender rigtig til mit aircondition system. den trækker så en køler og en magnetventil, som starter mit anlæg.

 

Jeg oplever ca. 1-3 gange i md. at min aircondition ikke starter, selvom service view siger at udgangen på min køler/magnetventil er "ON" - så hiver jeg strømmer fra mit anlæg i 2 min, også virker det hele igen.

 

Jeg har skiftet både mine relæ´er (til magnetventil og køler) og IHC output modul. men den gør det stadig - IHC firmware er den nyeste og "fb er stadig låst".

 

Det er selvfølgelig altid kl. lort om natten det går ned, så jeg skal op og genstarte IHC. for at få mit aircondition til at virke igen.

 

Har nogle en idé til hvad det kan være. ?

 

Kan man evt. lave en knap så man kan genstarte IHC controlleren f.eks via IHC app, da jeg stadig godt kan tilgå IHC via app. - så skulle man da ikke op fra sengen for at få det online igen, kunne være en dejlig nødløsning, til fejlen er fundet.

 

Tak

 

Simon

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Lars 

 

Tak for dit svar, jeg er stadig noget nybegynder IHC :-(

 

 

Du kan skyldes samme output er konfigereret flere steder i programmet.
Det kan du checke ved en udskrift i dokumentationen.

- Bum bum den er jeg ikke lige helt med på..

Har du cheket/målt at udgangen og magnetventilen får spænding ? 
- Det gør de ikke, selvom programmet siger de gør.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok