Hop til indhold

Ny Computer Vil Ikke Tage Kontakt Til Controler Hjælp


Recommended Posts

Hej.

Jeg har lige fået sat en ny computer op i mit teknik rum jeg har så bare det problem at jeg ikke kan få forbindelse til min controler.

Jeg har downloadet det nye program fra lk's hjemmeside men kan ikke få kontakt.

Jeg har en gammel bærbar som godt kan få kontakt der er god nok ikke det nyeste program på. Har det noget at sige?

Håber på at i kan hjælpe :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Jesper

Lyder meget som om driver ikke er installaret. Prøv evt. at tage USB stik ud af pc'er og benyt en anden port.

Du skulle nu meget gerne have hul igennem - ellers tjeck om du har installeret driver korrekt under netværkskort, se efter Schneider-Electric USB Lan link.

Hvad angår version kan man altid (og helt generelt) hente fra gammel til nyt. En efterfølgende FW opdatering er først et behov hvis du skal sende projekt tilbage i controller.

Anders

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Jeg har samme problem. Utroligt det skal være så besværligt at komme i kontakt med den gamle model med Rs232 stik. Der skal installeres driver, skiftes nummer på com port, ændres på strømstyring i enhedshåndtering og jeg ved ikke hvad.

For en som mig der ikke har forstand på det er det besværligt. Utroligt der ikke findes en video som viser en løsning, trin for trin.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jo, men man kan vel ikke ligge LK/Schneider til last for at at Microsoft og PC branchen har valgt at fortsætte udviklingen fra RS232 til USB.

I bund og grund er det vel forventelig at der skal en lille indsats til hvis man vil anvende noget isenkram der efterhånden har 20 år på bagen. Alternativ må man tage omkostningen med en udskiftning/opgradering.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jo, men man kan vel ikke ligge LK/Schneider til last for at at Microsoft og PC branchen har valgt at fortsætte udviklingen fra RS232 til USB.

I bund og grund er det vel forventelig at der skal en lille indsats til hvis man vil anvende noget isenkram der efterhånden har 20 år på bagen. Alternativ må man tage omkostningen med en udskiftning/opgradering.

Link til kommentar
Del på andre sites

Installer den rigtige driver der passer til din USB-RS232 adapter. Benyt evt. den fra LK.

Check i enhedsindstillinger at com port og kommunikationsindstillinger passer, med Term IHC eller Visual 1 programmet. Se evt

http://lk.dk/download/Manualer/ihc104dk.pdf

Der skal muligvis et krydset kabel eller gengerchanger imellem.

Windows version burde være underordnet. Du kan dog vælge at indstille programmet til at blive afviklet i et ældre Windows miljø, ja sågar DOS. Kan ikke lige huske hvor da jeg sidder med en iPad.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

@Jesper:

hvad mener du med at den ikke vil tage kontakt til din controller ?

Kan du komme i kontakt med controlleren med IHC Visual PC Applikationen ?

 

Kan du komme i kontakt med controllere med Firmwareloadreen ?

 

En klassisk 'fejl' er at ændre sine webporte i IHC Controlleren og så glemme dem når man bruger USB. Er du sikker på at du ikke har ændret dine porte fra port 80 hhv. port 443 ? I givet fald skal du huske at skrive USB:<port nr>. Er du usikker på dette kan du nulstille dine porte (og ip) ved at bruge en special firmware som du kan finde andetsteds på forummet.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok