Hop til indhold

Rørmotor Til Rullegardin


Esben Uth
 Share

Recommended Posts

Hej i min søgen på at konvertere mine mørk lægningsrullegardiner til elektriske er jeg faldet over en side med nogen helt okay priser på drev til netop dette..

 

På lige de billige modeller synes jeg det er lidt svært at regne ud om det hele kan lade sig gøre osv.

Det ligner dog også at de mere er tænkt til evt. alugitter som man ser i butikker..

 

Men søger lidt nogen der evt. har erfaring indenfor disse drev. Enten nogen der ligner (hvordan med at tilpasse længde osv. altså skærer man bare røret over og tilpasser?)

 

Her er linket ihvertfald.

 

http://www.conradelektronik.dk/websale8/?Ctx=%257bver%252f8%252fver%257d%257bst%252f3ea%252fst%257d%257bcmd%252f0%252fcmd%257d%257bm%252fwebsale%252fm%257d%257bs%252fconrad%252ddk%252fs%257d%257bl%252f02%252daa%252fl%257d%257bmi%252fSHOP%255fAREA%255f17201%255f0801011%252fmi%257d%257bmd5%252faf55a9137f0c7a2c3d6b8d7d5cb36e1f%252fmd5%257d&ws_catsort=1Price

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja det er tysk kvalitet og design når det er bedst. Det er ikke ligefrem elegant. Men hvad det er deres tryk, lamper vinduer, og huse generelt heller ikke.

Nå men det ser ud som om du skal benytte motorerne inde i denne type stang:

http://www.conradelektronik.dk/Ottekantet-st%E5laksel-SW60.htm?websale8=conrad-dkπ=620091&ci=SHOP_AREA_17201_0801009

Og så montere "gardinet" vha de små gribelameller. Hele arrangementet skal så pakkes ind i en passende kappe for kønt bliver det nok ikke.

Du skal ikke regne med motorerne kan benyttes til at modificere eksisterende danske rullegardiner fra Jysk, eller Bilka.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Lars tak for svaret, kunne egentligt også godt læse at i forhold til de gardiner jeg har (fra jysk) at det blev voldsomt overdimensioneret.. Kommer sku nok til at se lidt for vildt ud, medmindre man som du siger bygger en kappe udenom, det var selvfølgelig også en mulighed :)

Hej Esben

 

Køb noget fra dk. eks.faber 28 mm rør med somfy lt28 rørmotor.bruger 350 ma. udover rør og motor skal du bruge 24 v.dc strømforsynig og 2 stk relæer pr. gruppe for at føre op og ned. koster ca. 1650 kr.pr. vindue for motor og rør samt beslag. Faber har delene.Har selv lige installeret 15 stk i mit hus og virker fint med fb. for persienne styring. Rørene køber du med lidt overlængde så du selv skærer dem til på stedet.

 Har købt dem som selvruller kit da jeg selv havde rullegardinerne og kunne genbruge stoffet. Hvis du vælger at købe dem med stof bliver prisen væsentligt højere.

Hilsen Jesper

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Esben

 

Køb noget fra dk. eks.faber 28 mm rør med somfy lt28 rørmotor.bruger 350 ma. udover rør og motor skal du bruge 24 v.dc strømforsynig og 2 stk relæer pr. gruppe for at føre op og ned. koster ca. 1650 kr.pr. vindue for motor og rør samt beslag. Faber har delene.Har selv lige installeret 15 stk i mit hus og virker fint med fb. for persienne styring. Rørene køber du med lidt overlængde så du selv skærer dem til på stedet.

 Har købt dem som selvruller kit da jeg selv havde rullegardinerne og kunne genbruge stoffet. Hvis du vælger at købe dem med stof bliver prisen væsentligt højere.

Hilsen Jesper

 

Hej Jesper.

Tak for svaret det lyder lidt som om at det er den løsning jeg nok må indover :) Har du noget link til faber, eller er det bare ind på deres side og så kontakte dem gennem tlf. eller skal det igennem noget grossist ?

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kan sagtens lade sig gøre.

Jeg har motor og gardinstang fra tyskland og ophæng og stof fra jysk.

http://www.ihc-user.dk/forum/topic/4132-jarolift/

 

Er det denne her model du har niknak ?

http://www.jalousiescout.de/Rolladenmotor/Rohrmotor/Hersteller/Jarolift/JAROLIFT-Rollladenmotor-Typ-SL.html?x4c1c6=bqpqso3ls8gi760tg2h97dqrn7

 

Ellers super tråd, fedt med billeder af det endelige resultat :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok