Hop til indhold

Alarm I Ihcremote


 Share

Recommended Posts

Hej alle

 

Nu har jeg 2 gange været udsat for naboen ringer at vores alarm kimer løs derhjemme :-) hvis nu jeg bruger LK's IHCremote bruger den så ikke Sceneview ?

tænkte om man kunne lave noget så jeg kunne slå alarmen til og fra gennem IHC remote på mobilen ?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 years later...
På 8. december 2016 at 10:12 , Lars BK skrev:

Hi. Clemen.

Jeg har lidt sammen spørgsmål. men det sløver Controller meget når det ikke er forbundet. Eller er der en metode. Se billag

 

Kan du dokumentere det er derfor controller bliver sløv ? (At der er et element der ikke er forbundet). 

Og hvad mener du med "sløv" ?

 

Ved godt det er god latin og man siger de ikke må være der af samme årsag, men savner konkrete beviser.

Har selv masser af ukonfigurerede elementer da jeg vil vise alle mine stikkontakter mm i hele huset som selvstændige elementer. Også selvom de er luset i tavlen og dermed ikke er  forbundet til sit eget in/output. Der er så kun een af dem der er luset samme, der er konfigureret i Visual. Resten er "virtuelle".

Og jeg syntes da ikke min controller er sløv. Jo når jeg skal op/downloade projektet, men det fylder også 7,5 Mb mener jeg.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hi Lars.

Det er ikke Latin.

Ja det sløver iflg. L K /Schneider. Jeg har nu fjernet mine og det hjalp, men har jo ikke den 2 tryks funktion..... Vi taler om ca 1 til 2 sek. hurtigere. gav også en hurtigere opdatering på Mobil app. som vi jo taler om her. Dok. Nej så langt gider jeg ikke gå ,men sløv.. er alså opdaterings hastighed. ( L.K. siger også at controller står og bruger energi på ikke forbundne dele..)

Jeg har også haft som dig i pgm. da jeg bedre kan styre det. Hvad med din mobil app. ( Jeg bruger Ny iphone)

Har du et forslag?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har, ligesom Lars Jacobsen, også nogle ukonfigurerede elementer i mit program, og jeg har ingen problemer med en sløv controller med forsinkelser.

Tror godt at jeg ved hvad LK mener, og det er at man ikke må sætte fugt/lux/temperatursensorer, som giver en masse ON-OFF signaler, på en ukonfigureret indgang.. Det gælder vist iøvrigt også, at man ikke må indsætte et SMS-modem i sit program, uden at det er monteret fysisk via RS 485..

IHC controlleren er hændelsesbaseret, og står ikke og søger efter (kan heller ikke), om et tryk eller et lampeudtag er monteret. Når der sker en hændelse (eksempelvis et tryk der aktiveres), løber den programmet igennem, og udfører de hændelser den er programmeret til at udføre. Ellers foretager den sig intet.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok