Hop til indhold

Metaldetektor med relæ til IHC-input


Recommended Posts

Jeg bor på landet og har 140 meter indkørsel som ikke er synlig fra huset, og vil gerne kunne registerer om der kommer (ubudne) gæster.Jeg er på jagt efter en nærhedsføler/detektor som skal ligge i indkørslen til dedektering af metal.PIR eller IR censorer kan desværre ikke bruges, da jeg vil få mange fejlalarmer pga. dyr.Jeg har selv overvejet en ombygning af en metaledetektor, men det er umiddelbart ud over min tekniske formåen.Er der nogen som har et godt råd til en simpel og driftsikker løsning ?

Link til kommentar
Del på andre sites

Glem alt om optisk alarm, du drukner i fejl alarmer, jeg har i 8 år fungeret som alarm montør, specielt på fejl retning, og min erfaring med infrarøde detectorer udendørs duer ikke, og dem som virker bedst koster en formue - virker bedst=knap så mange fejlalarmer.Jeg vil stadig mene at en metal detektor i indkørslen er det bedste, men kender ikke prisen på noget sådan.mvh niels

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er meget spændt på at høre om det projekt Jacob Bruun har arbejdet med.Ud fra jeres svar, tror jeg at jeg vil købe en billig metaldetektor og prøve mig lidt frem med at montere en relæudgang, selv om min tekniske formåen, måske ikke rækker så langt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jakob Bruun skrev:

Hvis den skal registrere at der kører en bil igennem, men ikke en kronhjort, hvordan vil du klare det? :)
nu ved jeg ikke lige hvor mange kronhjorte der render rundt i din indkørsel, men med den rette PIR eller fotoaftaster, kan det laves.en fotoaftaster med 30. mtr, kan fåes for ca 800. kr.men glæder mig da til at høre mere til jordføleren.
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Jeg har rodet med noget udstyr til detektering af trucks foran rulleporte, simpel anordning hvor vi bare lagde en ledning i jorden, og så var der et lille modul der havde en relæ udgang der blev aktiv når der var større metalgenstande over lednings sløjfen.Jeg kan desværre ikke huske fabrikatet på modulet, men det var noget jeg bestilte hos solar.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg arbejdede på et tidspunkt et sted hvor vi satte computere op til registrering af alt muligt. Der havde vi de sensorer som man ligger i asfalt, bare en rund "dims" man putter i asfalt og så kan den både se biler, sne, salt - faktisk kan man ud fra den ohmske værdi aflæse hvor meget salt der ligger på vejen. Desværre fungere den ikke som kontakt med som en slags modstand - ved ikke om den er PTC eller NTC, men om IHC kan aflæse den, ja det må Jakob jo nok svare på ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Den var har kan man indstille for følsom den skal være, og den har en potential frit kontakt sæt.Jeg venter i øjeblikket på at en af mine kollegaer kommer tilbage fra ferie, for han har gemt den så godt så jeg ik kan finde den, og heller ikke følgesedlerne.Han skulle være tilbage mandag, så får i lige et navn på den, og muligvis et EAN nummer ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak til alle der har hjulpet mig på rette vej.Ved hjælp at Jacob Bruuns link, har jeg fundet den danske importør (Gycom) af "vejsløjfedetektorer" som de hedder fra Bircher-reglomat.com.1 sløjfe / 1 relæudgang: ca. 735 kr. + moms2 sløjfer / 2 relæudgange: ca. 1210 kr. + moms24VAC/DC 2VA - DIN-skinne montageJeg har talt med Gycom, og jeg kan desværre ikke som privatperson købe hos dem, men skal handle via en grossist.Det løser sig nok, når jeg aligevel skal købe hele IHC-systemet.http://gycom.intellectasystems.se/gycomweb/Common/Frameset.aspx?profile=Denmark

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok