Hop til indhold

Ihc, Yale Doorman Og En Vægter/vagtcentral Til Min Fremtidige Alarm?


Recommended Posts

Hey allesammen :-)

 

Jeg har googlet og googlet og kan ikke finde svar på mit spørgsmål... Tror måske svarene bliver for tekniske når jeg endelig finder noget der ligner...  :D

 

Jeg har planer om at få IHC installeret i hele hytten med alarm, SecuYou og hele pivtøjet, Visility Dashboard, + styring fra iPhone og iPad. 

Visility Dashboardet skal egentlig bare hænge ved udgangen, så tingene nemt kan styres derfra... iPhone/iPad fra sofaen eller når vi er væk fra hjemmet. 

Min Yale Doorman kommer til at være med verisure så jeg kan benytte app (men uden abonnement)

 

MEN... 

 

1; Kan man via IHC's smartphone app slå alarmen fra, når man er på arbejde?? Kan ikke finde eksempler nogen steder på app'en... 

 

2; Kan man på nogen måder koble sin Yale Doorman MultiPoint lås op til IHC, så den kan følgende; Når der låses op udefra manuelt eller via mobil, slår alarmen automatisk fra/eller etablerer skalsikring for nemheds skyld?? (Helst bare skalsikring) Det hele skal jo spille sammen med IHC, SecuYou (som IHC nu samarbejder med) og Yale... 

Jeg skal have automatisk lås på døren (ved godt at håndtaget skal hives op), så ved udgang er det okay kun at skulle sætte alarmen til på Visility Dashboard. 

 

3; Kan man igen få IHC og Yale til at samarbejde, så "vrideren" på indersiden kan deaktiveres via IHC når man sætter fuld alarm til (ingen i huset)?? ... Det er måske lidt svært teknisk, hvad ved jeg  ;)

 

Linket viser forskellene på hvad en almindelig Yale Doorman MP kan og hvad MP'en kan med Verisure... F.eks. skal der bruges brik + kode til at "udesikre" huset eller mobilen når det er Verisure  :wacko: ("vrideren" deaktiveres).

 

http://www.yalelock.dk/Yale/yalelockDK/Manual/YD_funktionsmatrix_v1_v2.pdf

 

Hvis svaret på spørgsmål 1 er JA  :lol:

4; Kan man undgå at skulle ind i 2 apps når man skal lukke håndværkere ind?? (2 apps= først slå alarm fra via IHC og så låse døren op via verisure).

 

5; Kan det virkelig passe at INGEN vægtere eller vagtcentraler samarbejder med IHC?? Kan INGEN finde, hvor man kan få en vægter ud hvis der går en alarm med et IHC-system... Og jeg vil jo så gerne betale for det!!   :huh: (det får mig faktisk til at overveje at glemme alarm-delen af IHC og snuppe Verisure-komponenter istedet).. 

 

Håber der er en eller flere der har lidt tid tilovers til at svare, på forhånd tak  :)

Link til kommentar
Del på andre sites

1:

ja.

2:

Det burde man kunne.Prøv at se denne tråd:

http://www.ihc-user.dk/forum/topic/3946-yale-doorman/?hl=yale

3:

No idea, men det kan være dexter kan svare

4:

Ja

5:

Mon ikke det kan aftales med et vægter/alarmfirma at de kommer på opfordring/tilkald uden det behøver være et af "dem godkendt, leveret og installeret udstyr", der initierer. Men mon ikke alt kan lade sig gøre - mod passende betaling.

Men umiddelbart er der vist ingen der "reklamerer" med IHC som "rigtig" alarm.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Lars - tak for svar...

Ang. Spørgsmål 2-4.. Jeg havde kigget på den tråd du linker til, men så vidt jeg forstår er det uden verisure app'en!? Det er selvfølgelig smart hvis Verisure helt kan undværes og jeg via IHC's app kan åbne Yale Doorman OG slå alarmen fra mens jeg er på arbejde, med den kobling The_Dexter taler om... Dexter?!?

Egentlig skal løsningen være følgende;
- Ved lås fra app: 2 valgmuligheder = Fuldsikring (inkl. vrider er deaktiveret) + Skalsikring
- Lås op med app: 2 valgmuligheder = Alarm koblet helt fra + Skalsikring

- Ved udgang fra hus slås alarmen til manuelt på Visility og Yale Doorman låser automatisk når man går ud.
- Ved indgang til hus, slås skalsikring til når man manuelt låser op (måske 4-5 minutters forsinkelse på den dør man har låst sig ind af, skal have 3 Yale Doorman låse installeret :lol: )... (Hertil kommer så at SecuYou stadig skal kunne fortælle systemet det er okay jeg åbner et vindue indefra, selvom der er skalsikring slået til)...

Ang. spørgsmål 5: Jeg må lede videre, - det er omkring Svendborg der skal findes en, men nu skal huset jo først lige bygges :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Har du prøvet at tage kontakt til Den Jyske Kontrolcentral (www.djk.dk)? De har i hvert fald tidligere tilkoblet IHC-alarmer til deres central, og har vist også været nævnt i noget reklamemateriale fra LK. Men det er vist noget med at de ikke vil handle med slutbrugere direkte - kun igennem f.eks. en installatør.

Link til kommentar
Del på andre sites

Har du prøvet at tage kontakt til Den Jyske Kontrolcentral (www.djk.dk)? De har i hvert fald tidligere tilkoblet IHC-alarmer til deres central, og har vist også været nævnt i noget reklamemateriale fra LK. Men det er vist noget med at de ikke vil handle med slutbrugere direkte - kun igennem f.eks. en installatør.

Det er helt klart et forsøg værd hvis de også har afdelinger nær Svendborg, på trods af navnet, tak :-) Det vil jeg undersøge... 

Har i min søgning ikke fundet nogen kobling mellem vagtcentraler/private vægtere og LK/IHC - men det må da kunne lykkes :-)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Vrideren kan kun deaktiveres når låsen sættes til "Udesikker", og det kan kun ske når man trykker den sorte kontakt fronten af låsekassen ned.

 

Det er for at sikre, at vrideren ikke deaktiveres ved et uheld, uden først at sikre, at der ikke er nogen hjemme. Man skal jo kunne komme ud i tilfælde af brand.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis jeg forstår dig i 3'eren vil gu gøre det umuligt at komme ud ved at deaktivere vrideren.

Det var lige præcis det jeg ville :-) Selvfølgelig kun når der ikke er nogen hjemme og det er fuld alarm der skal sættes til... Men kan forstå på Kristian at det ikke er muligt...

Link til kommentar
Del på andre sites

Om det så var muligt er det ikke lovligt så vidt jeg ved,

Hvis tyven ikke kan komme ud, har du begået en ulovlig handling, (Friheds berøvelse)

Det må da næsten være en joke??  :wacko:

 

Jeg kan på INGEN måder forestille mig det er ulovligt  :lol:

 

1. Det er en funktion på Yale Doorman der kan slås til manuelt ved at vippe en "split" op eller ned (?), og derefter verificere med brikken udefra. 

 

2. Tyven er jo kommet ind et sted, ergo må han/hun også kunne komme ud den vej (et vindue f.eks.) så jeg "fanger" ikke tyven, hvor end jeg gerne ville  :P

- At deaktivere vrideren vanskeliggør bare at tyven nemt kan løbe afsted med større ting, eller har en hurtig "get away". 

 

Ifald jeg umuliggjorde ALLE flugt-muligheder for tyven der var kommet ind (ved at tremmer lukkede tyven inde eller whatever :ph34r:  - i bedste agent-stil), så er det jo for SINDSSYGT hvis jeg bliver straffet for at "frihedsberøve" en der har ødelagt mit hjem (smadret et vindue) og har haft intentioner om at stjæle fra mig ...

 

Er du jurastuderende/jurist? - for det skal ikke undre mig der findes sådan en vanvittig lov...  :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Mon dog ?

Hvis nu min ejendom er sikret således at der ikke kan tændes lys inden døre, med mindre der er låst autorisert op vha nøgle, kode eller lign. og så tyven snubler over de ting jeg tilfældigvis har spændt hen over gulvet og lander på de glaskår og knive jeg ikke har fået rydet af vejen. Er jeg så ansvarlig ? Eller skal vi have amerikanske tilstande, med 8 sider lange vilkår om ansvarsfraskrivelser hængende på døren, for hvis nu tyven kommer til at klemme fingrene mens han forsøger at brække mit pengeskab op så er det mit ansaver - for der var jo ingen advarsel !

Nej. Sådan hænger det ikke sammen i Danmark.

Det er noget andet, hvis du laver huller i fortov, adgangsvej eller lign. og så "nogen" kommer til skade. Så skal det afmærkes, ellers vil du (måske) kunne gøres ansvarlig. For det kunne jo være tale om en der havde lovligt ærinde på matriklen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Mon dog ?

Hvis nu min ejendom er sikret således at der ikke kan tændes lys inden døre, med mindre der er låst autorisert op vha nøgle, kode eller lign. og så tyven snubler over de ting jeg tilfældigvis har spændt hen over gulvet og lander på de glaskår og knive jeg ikke har fået rydet af vejen. Er jeg så ansvarlig ? Eller skal vi have amerikanske tilstande, med 8 sider lange vilkår om ansvarsfraskrivelser hængende på døren, for hvis nu tyven kommer til at klemme fingrene mens han forsøger at brække mit pengeskab op så er det mit ansaver - for der var jo ingen advarsel !

Nej. Sådan hænger det ikke sammen i Danmark.

Det er noget andet, hvis du laver huller i fortov, adgangsvej eller lign. og så "nogen" kommer til skade. Så skal det afmærkes, ellers vil du (måske) kunne gøres ansvarlig. For det kunne jo være tale om en der havde lovligt ærinde på matriklen.

 

 

Haha, præcis min tanke Lars  :) Det andet lyder jo helt tosset og har aldrig hørt om det før ...

Link til kommentar
Del på andre sites

b

 

Mon dog ?
Hvis nu min ejendom er sikret således at der ikke kan tændes lys inden døre, med mindre der er låst autorisert op vha nøgle, kode eller lign. og så tyven snubler over de ting jeg tilfældigvis har spændt hen over gulvet og lander på de glaskår og knive jeg ikke har fået rydet af vejen. Er jeg så ansvarlig ? Eller skal vi have amerikanske tilstande, med 8 sider lange vilkår om ansvarsfraskrivelser hængende på døren, for hvis nu tyven kommer til at klemme fingrene mens han forsøger at brække mit pengeskab op så er det mit ansaver - for der var jo ingen advarsel !
Nej. Sådan hænger det ikke sammen i Danmark.

Det er noget andet, hvis du laver huller i fortov, adgangsvej eller lign. og så "nogen" kommer til skade. Så skal det afmærkes, ellers vil du (måske) kunne gøres ansvarlig. For det kunne jo være tale om en der havde lovligt ærinde på matriklen.

Nej men det er ikke ikke inbrud at gå i din have,
alt efter hvordan den er indhegnet er det nærmere ulovlig indtrængen,

Men når det er indbrud er det jo på tyvens eget ansvar,
Men du må ikke låse tyven inde, og tyven må ikke kunne komme til skade i tilgængelige områder.

kan prøve med et enkelt eksempel:
http://www.sn.dk/roskilde/flygtende-tyv-faar-erstatning/artikel/118774

http://www.mja.dk/article/20130806/ARTIKEL/308069960

men de er mere voldelige anlagt.

Nogle år siden jeg læste det med en indbrudstyv fald i et hul i forhaven, brækede benet,
Beboeren skulle give erstatning pågrund af manglendene belysning / afskærmning,
(I hans forhave)

Link til kommentar
Del på andre sites

De 2 eksempler underbygger ikke din påstand.

Den første er selvtægt/vold og det må man ikke. Det er der flere eksempler på, bla. en guldsmed der skød en røver. Men det har ikke noget at gøre med man ikke må have lås og slå på alle sine døre så man skal have nøgle for at kunne komme ud. (Det har jeg faktisk selv. Ikke noget med vridere indvendigt, heller ikke på terrassedøre)

Det siger heller ikke noget om man ikke må have "farlige" ting liggende frit fremme derhjemme (under lås og slå - på hoveddøren).

Det kunne være jeg havde en flaske syre stående i en ølflaske i køleskabet, og en tyv blev tørstig under besøget, ja så kan man da diskuterer om jeg er ansvarlig for evt. skader, men det vil jeg nu ikke umiddelbart mene.

Men du må nok ikke lave "fælder" der kan fange og skade et andet menneske, uanset hvilke hensigter vedkommende har. Det har du formentlig ret i. Måske lige bortset fra situationer hvor der er tale om selvforsvar. (Og det var der nok heller ikke engang tale om med den 12 årige pige. Her var tyven ikke truende, ud fra artiklen.

Det andet omhandler så vidt jeg læser det om uberettiget anholdelse. Det fremgår ikke tydeligt om politiet mente der var tale om et egentlig igangværende indbrud, eller bare besøg hos en bekendt, der tilfældigvis var en hælercentral.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Hey allesammen :-)

 

Jeg har googlet og googlet og kan ikke finde svar på mit spørgsmål... Tror måske svarene bliver for tekniske når jeg endelig finder noget der ligner...  :D

 

Jeg har planer om at få IHC installeret i hele hytten med alarm, SecuYou og hele pivtøjet, Visility Dashboard, + styring fra iPhone og iPad. 

Visility Dashboardet skal egentlig bare hænge ved udgangen, så tingene nemt kan styres derfra... iPhone/iPad fra sofaen eller når vi er væk fra hjemmet. 

Min Yale Doorman kommer til at være med verisure så jeg kan benytte app (men uden abonnement)

 

MEN... 

 

1; Kan man via IHC's smartphone app slå alarmen fra, når man er på arbejde?? Kan ikke finde eksempler nogen steder på app'en... 

 

2; Kan man på nogen måder koble sin Yale Doorman MultiPoint lås op til IHC, så den kan følgende; Når der låses op udefra manuelt eller via mobil, slår alarmen automatisk fra/eller etablerer skalsikring for nemheds skyld?? (Helst bare skalsikring) Det hele skal jo spille sammen med IHC, SecuYou (som IHC nu samarbejder med) og Yale... 

Jeg skal have automatisk lås på døren (ved godt at håndtaget skal hives op), så ved udgang er det okay kun at skulle sætte alarmen til på Visility Dashboard. 

 

3; Kan man igen få IHC og Yale til at samarbejde, så "vrideren" på indersiden kan deaktiveres via IHC når man sætter fuld alarm til (ingen i huset)?? ... Det er måske lidt svært teknisk, hvad ved jeg  ;)

 

Linket viser forskellene på hvad en almindelig Yale Doorman MP kan og hvad MP'en kan med Verisure... F.eks. skal der bruges brik + kode til at "udesikre" huset eller mobilen når det er Verisure  :wacko: ("vrideren" deaktiveres).

 

http://www.yalelock.dk/Yale/yalelockDK/Manual/YD_funktionsmatrix_v1_v2.pdf

 

Hvis svaret på spørgsmål 1 er JA  :lol:

4; Kan man undgå at skulle ind i 2 apps når man skal lukke håndværkere ind?? (2 apps= først slå alarm fra via IHC og så låse døren op via verisure).

 

5; Kan det virkelig passe at INGEN vægtere eller vagtcentraler samarbejder med IHC?? Kan INGEN finde, hvor man kan få en vægter ud hvis der går en alarm med et IHC-system... Og jeg vil jo så gerne betale for det!!   :huh: (det får mig faktisk til at overveje at glemme alarm-delen af IHC og snuppe Verisure-komponenter istedet).. 

 

Håber der er en eller flere der har lidt tid tilovers til at svare, på forhånd tak  :)

 

Hej

 

Jeg kommer fra et sikringsfirma og har en del korrespendance mht. Yale Doorman og låse, men jeg har også en del viden omkring kontrolcentraler osv, da vi er alarm installatøre også.

Jeg sidder med integrationsprojekter omkring Alarm, Videoovervågning og adgangskontrol, så skyd løs...

 

Jeg ved at IHC kun har sit SMS modul så vidt jeg ve`d?

 

mvh

Jacob

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey allesammen :-)

 

Jeg har googlet og googlet og kan ikke finde svar på mit spørgsmål... Tror måske svarene bliver for tekniske når jeg endelig finder noget der ligner...  :D

 

Jeg har planer om at få IHC installeret i hele hytten med alarm, SecuYou og hele pivtøjet, Visility Dashboard, + styring fra iPhone og iPad. 

Visility Dashboardet skal egentlig bare hænge ved udgangen, så tingene nemt kan styres derfra... iPhone/iPad fra sofaen eller når vi er væk fra hjemmet. 

Min Yale Doorman kommer til at være med verisure så jeg kan benytte app (men uden abonnement)

 

MEN... 

 

1; Kan man via IHC's smartphone app slå alarmen fra, når man er på arbejde?? Kan ikke finde eksempler nogen steder på app'en... 

 

2; Kan man på nogen måder koble sin Yale Doorman MultiPoint lås op til IHC, så den kan følgende; Når der låses op udefra manuelt eller via mobil, slår alarmen automatisk fra/eller etablerer skalsikring for nemheds skyld?? (Helst bare skalsikring) Det hele skal jo spille sammen med IHC, SecuYou (som IHC nu samarbejder med) og Yale... 

Jeg skal have automatisk lås på døren (ved godt at håndtaget skal hives op), så ved udgang er det okay kun at skulle sætte alarmen til på Visility Dashboard. 

 

3; Kan man igen få IHC og Yale til at samarbejde, så "vrideren" på indersiden kan deaktiveres via IHC når man sætter fuld alarm til (ingen i huset)?? ... Det er måske lidt svært teknisk, hvad ved jeg  ;)

 

Linket viser forskellene på hvad en almindelig Yale Doorman MP kan og hvad MP'en kan med Verisure... F.eks. skal der bruges brik + kode til at "udesikre" huset eller mobilen når det er Verisure  :wacko: ("vrideren" deaktiveres).

 

http://www.yalelock.dk/Yale/yalelockDK/Manual/YD_funktionsmatrix_v1_v2.pdf

 

Hvis svaret på spørgsmål 1 er JA  :lol:

4; Kan man undgå at skulle ind i 2 apps når man skal lukke håndværkere ind?? (2 apps= først slå alarm fra via IHC og så låse døren op via verisure).

 

5; Kan det virkelig passe at INGEN vægtere eller vagtcentraler samarbejder med IHC?? Kan INGEN finde, hvor man kan få en vægter ud hvis der går en alarm med et IHC-system... Og jeg vil jo så gerne betale for det!!   :huh: (det får mig faktisk til at overveje at glemme alarm-delen af IHC og snuppe Verisure-komponenter istedet).. 

 

Håber der er en eller flere der har lidt tid tilovers til at svare, på forhånd tak  :)

 

Hej

 

Har lige tjekket, vores KontrolCentral kan håndtere SMS alarmer, så IHC SMS modul skulle være fjing-fjong.

 

Det eneste det kræver er et SIMkort fra os og et abbonnement til vores vagtcentral

 

Mvh

Dexter

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok