Hop til indhold

Internet Via Powerline (Strøm) Og Ihc


Recommended Posts

Hej

 

Jeg har et kontor som ligger ca. 30 meter fra vores hovedhus, og har internet til kontoret via Powerline - hvor jeg bruger vores strømførende kabler til at levere Internetsignal til kontoret.

 

I 80% af tiden fungerer dette rigtig fint, men indimellem oplever jeg udfald af flere minutters varighed. Vores elektriker mener det er vores IHC anlag der er årsagen og har ikke rigtig nogen idé til at løse dette. Faserne er tjekket og "vender" rigtigt.

 

Jeg har forsøgt med WIFI men en alm. router er ikke kraftig nok.

 

Er der nogen af jer der har forslag til hvordan dette kan løses? - uden at skulle grave et kabel ned?

evt. forslag til en professionel WIFI router?

/Erik

Link til kommentar
Del på andre sites

Kan ikke rigtig se sammenhængen med at give IHC skylden. Der burde ikke ske nogen form for HF signal overførsel/forringelse gennem et 230V modul. Men du kan jo prøve at få elektrikkeren til at koble 230v kablerne direkte sammen udenom IHC modulerne så de er galvanisk forbundne 100%. På den måde kan du udelukke om det er IHC eller Powerline det er galt med.

Du har ikke problemer andre steder i huset med "udfald" ? For så kan det jo være din router/Internet forbindelse der er problemet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Vil tilslutte mig forundringen over, at det skulle være jeres IHC installationen der har indflydelse på stabiliteten!?

 

Et alternativ kunne være to AccessPoints og retningsbestemte antenner, det har jeg selv tidligere benyttet mig af, afstanden var vel 150m. Det forudsætter selvfølgelig nogenlunde fri udsyn i luftlinje. Det behøver ikke at være dyrt, jeg benyttede TrendNet produkter. 

 

Hilsner Ole.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok