Hop til indhold
  • 0

Problem Med Email Notifikationer Fra Controlleren (2Eren)


ok-IHC-user
 Share

Spørgsmål

Hej Alle sammen 

 

Jeg har prøvet at opsætte controlleren til at sende email notifikationer ved en hændelse men er tæt på at opgive. 

 

Jeg har læst alle de tråde der var på forumet men uden held. 

 

Jeg har prøvet at opsætte det med en imap mail som jeg har, en pop3, og en ved min web-hoster men de skriver den samme fejlmelding. 

 

Er der nogen som har fået den funktion til at virke? 

 

P.S det er visual 2 controller med viewer delen som jeg har. 

 

tak på forhånd screenshot.145abdee.png

Link til kommentar
Del på andre sites

16 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Lars. 

 

Jeg har bredbånd fra SE (stofa) men bruger ikke deres mail, jeg har selv et domæne ved UnoEuro hvor jeg har mail, men det har jeg ikke kunne få til at funge. 

 

Efter jeg har læst nogle tråde herinde med yahoo mail prøvede jeg at oprette en, men desværre uden held. 

 

jeg prøver lige se om jeg ikke kan vedhæfte et billede til selve spørgsmålet. - SÅ skulle der være et problem-billede :)
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Mail skal normalt altid sendes via din Internet udbyder. Dog kan det også lade sig gøre via eget mailhotel "ude i byen". Men så er de som regel krypterede og det kan IHC controlleren altså ikke.

Det du har skrevet ind er forkert. Helt forkert, da der bruges forskelligt "sprog"/servere alt efter om det er send/modtag . POP er "posthuset" hvor du henter dine mail fra. Ikke det du skal sende via. Det SKAL være et SMTP, og igen UDEN kryptering. Yahoo har en SMTP server men de kræver altså SSL kryptering, derfor kan du ikke bruge den.

Du kan prøve at oprette en konto/mail hos din Internetudbyder (SE) og benytte den specifikt til din IHC controller.  

Som udgående server kan/skal du så benytte: smtp.bbsyd.dk eller asmtp.bbsyd.dk

Brugernavn og adgangskode: Det du opretter hos SE

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har samme problem mener jeg har gjort alt men det virker ikke.

Jeg har gmail giver dette nogen problemer ?.

Måske der er en der kan vise hvad der skal stå i de enkelte felter ?.

På forhånd tak.

Mail skal normalt altid sendes via din Internet udbyder. Dog kan det også lade sig gøre via eget mailhotel "ude i byen". Men så er de som regel krypterede og det kan IHC controlleren altså ikke.

Det du har skrevet ind er forkert. Helt forkert, da der bruges forskelligt "sprog"/servere alt efter om det er send/modtag . POP er "posthuset" hvor du henter dine mail fra. Ikke det du skal sende via. Det SKAL være et SMTP, og igen UDEN kryptering. Yahoo har en SMTP server men de kræver altså SSL kryptering, derfor kan du ikke bruge den.

Du kan prøve at oprette en konto/mail hos din Internetudbyder (SE) og benytte den specifikt til din IHC controller.

Som udgående server kan/skal du så benytte: smtp.bbsyd.dk eller asmtp.bbsyd.dk

Brugernavn og adgangskode: Det du opretter hos SE

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej.

Jeg har fået mit til at virke med SE som internet udbyder.

Jeg har oprettet en mail hos Stofa.dk

Se på den vedhæftet fil, hvor der skal stå hvad.

 

Jeg kan dog ikke sende direkte til min Gmail. Så istedet har jeg sat Stofa mailen op til at sende alt hvad der kommer ind på den, videre til min Gmail.

Ved mig røg det i spam filteret til at starte med. Her har jeg dog lavet et filter, så det nu kommer direkte i indbakken.

 

Mvh. Mortenpost-1569-0-58232600-1412644006_thumb.pn

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Claus.

Har du selv erfaring med dette?

Jeg havde prøvet med den guide du linker til, dog uden held.

Har vedhæftet en fil af hvordan min opsætning er i det mislykkede forsøg.

 

Hej - nej jeg har ikke selv prøvet det.

 

Mange internet udbydere blokerer for brug af port 25, og jeg mener Stofa også gør det.

 

Men det er vel kun for indgående trafik (f.eks til egen mailserver) - der er vel ingen grund til at spærre den for udgående trafik.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Men det er vel kun for indgående trafik (f.eks til egen mailserver) - der er vel ingen grund til at spærre den for udgående trafik.

Jo, det er faktisk det der oftest gøres for at undgå at en "inficeret" kunde computer spammer resten af verden, med den følgevirkning at udbyderens IP range bliver blacklistet. Det sker jævnligt og så er det altså alle udbyderens kunder der ikke kan sende mail. Ikke kun den "tilfældige" IP som spammen stammer fra.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Gruppe.

 

Jeg har lavet den guide der henvises til. Men bemærk den kan kun benyttes til GMail og Google Apps.

Problemet er, at controlleren ikke understøtter SSL.

De fleste SMTP adresser understøtter ikke email afsendelse uden SSL.

 

Et alternativ kunne være at oprette en gratis Gmail og vidersende mails til en anden konto.

 

Guide til automatisk vidersendelse fra GMail findes på linket nedenfor.

https://support.google.com/mail/answer/10957?hl=da

 

Mvh
Bjørn

 

post-5458-0-18925800-1413231584_thumb.jp

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok