Hop til indhold

Ihc På Loft


Mandrup
 Share

Recommended Posts

Jeg har et hus der er ved at blive renoveret. Så det er blevet besluttet at installerer IHC.

Min plan var at trække fra stue til kælder, men min elektriker har i stedet besluttet at det var hurtigere, pænere mv. at trække op til loft.

Så nu er alle kabler trukket op til et sted på loft hvor IHC skal installeres.

Jeg har nu læst mig frem til, at Controller m. viewer (820B1400), drift temp. er på -5C til 50C.

Vil dette så ikke kunne blive et stort problem med controller mv. på loft? Dette er på ydersiden af isoleringen med under tag.

Jeg kunne ment forstille mig en meget lavere temperatur om vinteren og måske 40C omgivelse temp. om sommeren, hvilket giver problemer for controlleren med at komme af med varmen?

Link til kommentar
Del på andre sites

Mine gruppetavler sidder i kælderen. Og jeg har trukket kabler til stueetage og 1. salen dernede fra.

 

Jeg ville være tigtig ked af at have mine IHC-tavler sidende på mit loftrum. Jeg har tilføjet og ændret en del løbende og der gad jeg ikke ligge på et koldt loftrum med dårlig belysning og rode.

 

Der er også det at du en gang imellem skal til kontrolleren og måske genstarte den (kan dog gøres via LAN i nogle tilfælde) eller du skal opdatere firmwaren og have tilsluttet en pc til USB-stikket, det er heller ikke fedt på på et loftrum.

 

I varmeberegningen af tavlen skal man også huske at en højere omgivelsestemperatur giver større sansynlighed for at man ikke kan fylde ligeså mange komponenter i tavlen.

 

Det er dit hus, så du må bestemme, og elektrikeren skal lave det du giver besked om (inden for lovens rammer naturligvis) du betaler jo hans løn ^_^

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er ikk verdens undergang. Du kommer ikk til at skulle meget til din tavle ifb opdatering af firmware, genstart mm. Så vær ligeglad med det. Det er vigtigere fruen får hendes plads i skabene. Mht temperaturen, så rager det jo ikke vidt at have controlleren i stue/kælderen og resten på loftet. Det vil dreje sig om 3stk link10 kabler. Det kan ikke koste meget

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok