Hop til indhold
  • 0

Antenne Modul A110-30


Thomas Bugge
 Share

Spørgsmål

Hej.

Jeg har købt et digitalt tv, og kunne ikke modtage alle tv-signaler, jeg har så fået rep. vores antennekabel ind i huset, så det er okay, men der er stadig problemer med at se alle kanaler? hele molevitten går igennem et Antennemodul A110-30, hele huset er forsynet med CAT6 kabler, har en ide' om at det er antennemodulet der er problemet ( har justeret på gain) men vi har meget stor forskelle i længde på kablerne (5-50 mtr.) Skal jeg bestille 1 ny af samme slags eller skal jeg bruge den model med seperat forstærkning på hver kanal ( IHC net basic 8 ports)?

Link til kommentar
Del på andre sites

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg vil gætte på at det er pga. at det er lavet med CAT6 kabler. Er de skærmet?

LK foreskriver endvidere, at længden på kablerne skal være min. 8m og max 40m.

Er det de kanaler som ligger på de høje frekvenser du mangler? Du kan sikkert finde frekvenserne på din tv-udbyders hjemmeside.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Kablerne er skærmet, men tænkte at denne måske kunne virke? http://www1.lk.dk/servlet/katalog?LKnummer=378A5001

Har også nogle IHC CAT5 Antennekabler (tror jeg de hedder) ude ved alle stik

 

IHCNet Basic fordelingsenheden, er ikke helt det samme som et IHCNet antennemodul. De RJ45 udtag som sidder på sådan en, er ikke udtag som du kan føre videre til de RJ45 stik du har i din IHCNet tavle. De er beregnet til at føre dataforbindelse ind i boksen, fra en router/switch.

Ved godt at det ikke er det svar du håber på, men jeg vil stadig gætte på at dit problem skyldes at der er brugt CAT6 kabler. Det er ikke lige hvad LK foreskriver, og til digitalt TV er de højst sandsynligt ikke skærmede godt nok. LK's IHCNet kabler kan håndtere en båndbredde på op til 1000MHz, hvor CAT6 kabler vist kun garanterer en båndbredde op til 250MHz (kan sikkert godt være højere).

Hvis du kigger på kanallisten fra din tv-udbyder, vil du sikkert se at nogle kanaler ligger på +800MHz. Der stilles højere krav til kabler og stik til TV, efter man overgik til digital tv, end dengang vi kun havde analog signal.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej.

Jeg har købt et digitalt tv, og kunne ikke modtage alle tv-signaler, jeg har så fået rep. vores antennekabel ind i huset, så det er okay, men der er stadig problemer med at se alle kanaler?

Hvad er problemet?

Er det enkelte kanaler du ikke kan se eller alle?

Er det sne, striber, flimmer, pixelfejl ?

Hvilke mere nøjagtig?

Hvilken udbyder har du? Og hvilke frekvenser ligger de på?

Er det på alle udtag du har problemet eller blot enkelte ?

Lange eller korte ?

Ja det er mange spørgsmål, men hvis du skal have en ordentlig diagnose er det nødvendig. Det svarer til at gå til tandlægen og sige:

Patient:Jeg har ondt i tanden.

Tandlæge:Hvilken ?

Patient: ja det må du da finde ud af, det er da dig der er tandlæge!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Sne på analoge kanaler betyder dårligt/svagt signal. Dvs. kabler med for stor dæmpning. Hvis det optræder på udtag med en længde på 10-20 m er kablerne for dårlig kvalitet til TV (ligesom Torben gættede på i starten).

TV på uskærmede kabler dur generelt bare ikke, heller ikke på kat. 6.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Stjæler lige tråden! Har i nogen tid bøvlet med mit antenne signal ! Bor i Sverige og har et a110 Moduler. aldrig haft problemer med de danske kanaler. Men aldrig kunne se svenske. Fik så lige den ide Idag at fjerne modulet. Sætte en splitter på istedet og så fordele fra splitter ud med ihc antenne kabel til Patch panelet. Nu spiller det Bare. Ville bare dele tricket hvis nogle kan bruge det til noget

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Stjæler lige tråden! Har i nogen tid bøvlet med mit antenne signal ! Bor i Sverige og har et a110 Moduler. aldrig haft problemer med de danske kanaler. Men aldrig kunne se svenske. Fik så lige den ide Idag at fjerne modulet. Sætte en splitter på istedet og så fordele fra splitter ud med ihc antenne kabel til Patch panelet. Nu spiller det Bare. Ville bare dele tricket hvis nogle kan bruge det til noget

Hej Stefan

Jeg har også problemer med mit A110 modul. Vi har DVB-C signal fra Stofa og vi har 4 TV, hvor et af dem fryser på de digitale kanaler. Jeg skal ofte stille på forstærker skruen, da det er ligesom om at signal styrken ændrer sig lidt og A110 er åbentbart meget følsom.

Jeg kunne godt tænke mig ligesom dig at prøve at kører siganelt uden og A110. Kan du oplyse om hvilke splitter du har brugt (evt. et link) så jeg kan bruge pacth kablerne (RJ45) ligesom dig.

På frohånd tak  

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej.

Jeg har købt et digitalt tv, og kunne ikke modtage alle tv-signaler, jeg har så fået rep. vores antennekabel ind i huset, så det er okay, men der er stadig problemer med at se alle kanaler? hele molevitten går igennem et Antennemodul A110-30, hele huset er forsynet med CAT6 kabler, har en ide' om at det er antennemodulet der er problemet ( har justeret på gain) men vi har meget stor forskelle i længde på kablerne (5-50 mtr.) Skal jeg bestille 1 ny af samme slags eller skal jeg bruge den model med seperat forstærkning på hver kanal ( IHC net basic 8 ports)?

Jeg ville nok starte med at flytte TVet hen til antennemodulet, og tilslutte det direkte, så du kan få lokaliseret hvor præcist problemet ligger. Er der stadig problemer der, ville jeg prøve at afmontere antenne ind, og lade det gå direkte i TVet. Er der så stadig problemer, så er det din antenne installation der skal gennemgås

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok