Hop til indhold

Temperaturvisning Højere Temperaturer


Recommended Posts

Hej

Jeg kunne godt tænke mig, at få temperaturmålinger (Rør) ind på over 90 grader.

 

Zigza produkter går egentlig kun til 60 grader og LKs eget tåler vist omkring det samme....

 

Er der nogle af jer, der har lavet det før? (på en måde, hvor man ikke bare overskrider de forskrifter, der er sat for føleren) ?? :)

 

Er der nogle af jer, der ved om 120C1010 føler kan erstattes, med en føler der kan holde til lidt mere?

 

 

 

 

Simon

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej

Jeg kunne godt tænke mig, at få temperaturmålinger (Rør) ind på over 90 grader.

 

Zigza produkter går egentlig kun til 60 grader og LKs eget tåler vist omkring det samme....

 

Er der nogle af jer, der har lavet det før? (på en måde, hvor man ikke bare overskrider de forskrifter, der er sat for føleren) ?? :)

 

Er der nogle af jer, der ved om 120C1010 føler kan erstattes, med en føler der kan holde til lidt mere?

 

 

 

 

Simon

 

Zigza føler type-D, som han skriver er velegnet til måling på rør, kan tåle op til 125 grader står der da i specifikationer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Zigza føler type-D, som han skriver er velegnet til måling på rør, kan tåle op til 125 grader står der da i specifikationer.

 

Det kan virke lidt vildledende, men hvis du læser resten af specifikationen, kan produktet måle til 125 grader, men følerens kabel kun tåle 60 grader.. Så den duer ikke til over 60 grader..

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis det kun er sensoren der er i kontakt med "højtemperatur" materialet går det vel nok. Jeg har lign. sensorer med alm. PVC/plast kabel (altså ikke silikonekabel) til at måle keddeltemperatur, og det er ikke smeltet endnu.

 

Det går sikkert fint.. Jeg søger bare en måde at lave det på, hvor man overholder de krav fabrikanten stiller..

Derfor tænkte jeg på, at bruge en rumføler med indgang til gulvføler, men så erstatte føleren med en ny, der kunne tage høje temperaturer...

Jeg mangler bare nogle data på den eksisterende føler (LK hænger lidt i den)..

Alternativt en hel anden løsning... :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du trækker sensor ledningen uden på rørskål isolering, så skulle der ikke være noget problem.

Ellers - hvis du har mod på at svinge loddekolben - så kan du skifte/forlænge sensor ledningen på Zigza Type D med silikone kabel.

 

Jeg vil nok ikke satse på en løsning fra LK. De har deres standard produkter - "Take it or leave it"...

Link til kommentar
Del på andre sites

OJ Electronics laver en føler efter samme standard som LK's (NTC 10kOhm/25 gr) med silikonekabel. I følge deres produktblad kan den gå op til 165 gr,

Link: http://www.ojelectronics.com/Admin/Public/DWSDownload.aspx?File=%2fFiles%2fFiler%2fHVAC+Files%2fProduktblad_Standard%2f5.1.5-07-09_NTC_10k-GB.pdf

Hej Claus

Det ser ok ud, har du prøvet den sammen med rumføleren?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du trækker sensor ledningen uden på rørskål isolering, så skulle der ikke være noget problem.

Ellers - hvis du har mod på at svinge loddekolben - så kan du skifte/forlænge sensor ledningen på Zigza Type D med silikone kabel.

 

Jeg vil nok ikke satse på en løsning fra LK. De har deres standard produkter - "Take it or leave it"...

 

De har jeg et produkt, der kan det jeg skal bruge, de skal bare specificere deres transmitter, så jeg kan erstatte den med en anden.

Link til kommentar
Del på andre sites

De har jeg et produkt, der kan det jeg skal bruge, de skal bare specificere deres transmitter, så jeg kan erstatte den med en anden.

 

Jeps - og det er så her jeg vil tro at det kommer til at knibe. Men man kan jo blive positivt overrasket. Så skriv endelig hvis det lykkes... 

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok