Hop til indhold

Opsætning Af Ip Adgang Til Visual 3


Recommended Posts

Hej, jeg er kørt fast i opsætningen af IP indstillinger til min controller håber der er en der kan hjælpe mig videre?

 

Jeg har fint adgang med USB. Men det er noget besværligt at skulle stå forbundet med usb hele tiden, hvor jeg gerne vil have min IP adgang til at virke.

 

Jeg har gjort følgende:

 

I min TDC homeboks router:

Valgt statisk IP til controller (192.168.01.51)

Opsat port forwarding således at port 80, port 443 & port 555 - (55 fordi den har jeg indstillet i controller nætværks opsætning)

 

I IHC administartor indstillinger:

IP til 192.168.1.51

Port: 555

gateway: 192.168.1.1

 

Jeg får ikke lov at logge ind via webbrowseren (Crome) - det siger den mislykket til

Når jeg starter Visual programmet på min PC og går ind under controller taster 192.168.1.51:555 indkommer jeg ikke på men den skriver at den svare på ping!

 

Hvad skal jeg stiller op?

 

Mvh

 

Ken

Link til kommentar
Del på andre sites

Prøv at genstarte controlleren. Ændring af IP adresse, port og subnet er ikke noget controlleren er glad for at ændre "on the fly".

Men der er umiddelbart ingen grund til at ændre port indstillingen i controlleren fra 80 til 555. Hvis det er fordi du i forvejen har en (web)server kørende på port 80 som nåes via din WAN IP, så laver du bare en port forwarding i routeren fra WAN IP port 555 til LAN IP 192.168.51 port 80. Så sender routeren alm Internet web trafik til din eksisterende server (som hidtil) og når du så skriver WAN IP:555 så kommer du ind på IHC controlleren. Fra LAN tilgår du din controller på ganske normal vis på port 80, men fra Internettet på port 555.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Lars,

 

Tak for din besked. Jeg har nu prøvet at genstarte controlleren vis administator adgangen, men ser desværre ikke nogen ændring i min IP tilgang til controlleren :-(

 

For lige at vi er på samme bølgelængde så er min controllers:

 

IP -adresse: 192.168.1.51

Web port: 80

Sikker port: 555

Undernetmaske: 255.255.255.0

Gateway adresse: 192.168.1.1.

 

- så jeg har kun ændret 'sikkerport' fra port 443 til 555, men måske DET gør en forskel?

 

PS: Jeg bemærker at selv om jeg på LAN skriver 192.168.1.51 i browseren returnerer den med LK IHC Control hovedmenuen. Når jeg i den klikker på LK IHC Administrator skriver den i et pop-op vindue Adgang nægtet for brugeren admin på 192.168.1.51:555 - er det ikke underligt?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej

 

 

Når jeg i den klikker på LK IHC Administrator skriver den i et pop-op vindue Adgang nægtet for brugeren admin på 192.168.1.51:555 - er det ikke underligt?

 

Det virker som om din opsætning er ok. Du kan komme ind på websiden fra LAN og du kan trykke på Adminstrator (dvs så har du krydset af hvor der skal krydses af - ellers vil du slet ikke kunne se menupunktet administrator).

 

Du skriver at der i et pop-up vindue skrives "Adgang nægtet for brugeren....". Har du i den forbindelse haft muligheden for at indtaste en adgangskode for den pågældne bruger, eller kommer pop-up vinduet direkte når du trykker på menupunktet adminstrator ? (det kan jo så være at du bruger en forket adgangskode)

 

Det kan også være din java cache som driller. Prøv at slette hele din java cache samt  certifikatet fra Schneider Electric (det gøres også i din java)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej

 

 

 

Det virker som om din opsætning er ok. Du kan komme ind på websiden fra LAN og du kan trykke på Adminstrator (dvs så har du krydset af hvor der skal krydses af - ellers vil du slet ikke kunne se menupunktet administrator).

 

Du skriver at der i et pop-up vindue skrives "Adgang nægtet for brugeren....". Har du i den forbindelse haft muligheden for at indtaste en adgangskode for den pågældne bruger, eller kommer pop-up vinduet direkte når du trykker på menupunktet adminstrator ? (det kan jo så være at du bruger en forket adgangskode)

 

Det kan også være din java cache som driller. Prøv at slette hele din java cache samt  certifikatet fra Schneider Electric (det gøres også i din java)

 

Tak enke du er en stjerne!!

Jeg er ikke helt sikker på hvilken af de to dele der virkede, men efter jeg slettede min java cache og opdaterede passwords via USB tilslutningen virker det :)

Jeg er en glad mand :D

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok