Hop til indhold
  • 0

Installation Af Ihc Control Alarm 12V/120C Pir, Røgalarm Og Gassensor.


Michael Nordhild
 Share

Spørgsmål

Hej IHC-user.

 

Jeg vil udbygge mit IHC alarm system, baseret på skalsikring med magnetkontakter, med IHC control alarm PIR, gaslækagesensor og røgalarmer, men hvordan tilslutter jeg dem?

 

Jeg har et IHC alarm backup modul med et IHC Input 24/3 tilsluttet.

 

Røgsensoren sættes til et 24V input og skal ifølge vejledningen forsynes med spænding fra et 24V output - men bør det ikke være 24V udgangen på backup modulet (klemme 4) der benyttes i stedet, så røgalarmen også virker ved strømafbrydelse?

 

Gaslækagesensoren bør vel også forsynes fra backup modulet, i stedet for den medfølgende strømforsyning, så der tilsluttes 12V forsyningen til backup modulets 12V (klemme 5), men hvad med 0V?

Der er ingen 0V til 12V, kun 0V klemmerne 3 og 8 til 24V, skal en af dem bruges?

Gaslækagesensoren klemme 2 skal sættes til 24V input, mens klemme 1 sættes til "0V fra IHC power", er det så ikke 0V på input modulet? 

 

IHC control alarm PIR har der 6 tilslutninger, 12V forsyning, 0V, sabotagekontakt og alarmrelæ (mine Servodan til lys har kun 3 (24V/0V og data)).

12V forsyningen og nul trækker jeg samme sted fra IHC backupmodulet (samme sted som gaslækagesensoren), og sabotagekontakten regner jeg med, at sætte til den eksisterende sabotagesløjfe for magnetkontakterne, men hvad med alarm relæ tilslutningerne 14 og 15?

Jeg går ud fra de skal tisluttes datalinien og 0V på alarm backup input modulet, men hvilken klemme tilsluttes hvad? 

 

På forhånd tak.

 

Mvh

 

Michael
Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Halløj

 

Jo det er meget fint med et link ti lselvsamme diagram som er med i alle alarm komponenter.

Jeg har selsamme spørgsmål vedr. røgalarmen.

Hvorfor skal denne forbindes til et 24V output? Meningen er vel at røgalarmen altid er aktivt, og derfor ligeså godt kan fortrådes til en fast 24VDC forsyning? Eller er der noget bagved liggende som gør at den skal forbindes til et 24V Output?

 

Deruodver vil jeg gerne vide hvorfor det er at alle 24VDC stelforbindelse ikke kan kobles sammen?

Der er jo direkte gennemgang til alle "0V" forbindelser på samtlige 24VDC komponenter. Der er jo intet der er galvanisk adskilt, pånær 230VAC modulerne selvfølgelig ;-)

 

Håber I kan hjælpe mig videre.

På forhånd tak

 

Mvh John

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok