Hop til indhold
  • 0

Unidimmer 400 Vil Ikke Dæmpe


Jørgen Bækgaard
 Share

Spørgsmål

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hvis du ikke har noget imod at pille i tavlen kan du prøve at lave en forbindelse direkte på dimmerklemmerne uden om 24v outputmodulerne. Så kan du få konstateret om det er dimmeren der er defekt, eller noget et andet sted.

 

Ud fra hvad Jørgen skriver i første indlæg, fornemmer jeg at det er det som han har prøvet, men jeg kan da tage fejl, og så er det i hvert fald det første man bør prøve i fejlsøgningen.

 

Til Jørgen : Er du 100% sikker på at dimmeren, på en eller anden mystisk vis, ikke er blevet indstillet til 2-tast betjening?? Så vil den nemlig, med den fb. gøre lige nøjagtigt som du beskriver. Prøv evt. at give mem1 og mem 2 en puls samtidigt på +10sek, som jo omstiller den mellem 1-tast og 2-tast betjening, for at se om det kunne være det.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ud fra hvad Jørgen skriver i første indlæg, fornemmer jeg at det er det som han har prøvet, men jeg kan da tage fejl, og så er det i hvert fald det første man bør prøve i fejlsøgningen.

 

Til Jørgen : Er du 100% sikker på at dimmeren, på en eller anden mystisk vis, ikke er blevet indstillet til 2-tast betjening?? Så vil den nemlig, med den fb. gøre lige nøjagtigt som du beskriver. Prøv evt. at give mem1 og mem 2 en puls samtidigt på +10sek, som jo omstiller den mellem 1-tast og 2-tast betjening, for at se om det kunne være det.

Jep har prøvet som jeg skriver, at give den direkte 24V på klemmen og der dæmper den fint. Så vil lige prøve det andet i skriver med mem 1 og mem 2 puls i mere end 10 sek. Dimmeren er helt ny og lige pakket ud af kassen, så den burde ikke være defekt.

Vender tilbage når jeg har prøvet jeres forslag :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Har en Uni Dimmer 400 der ikke vil dæmpe. Den vil godt regulere lyset op og tænde og slukke, men ikke dæmpe ned ?. Den er fuldt monteret og er programmeret som 1-tasts. Hvad kan der være galt ?.

 

Hvis jeg holder 24Volt på klemmen, vil den godt. Så det er lidt mystisk.

 

Håber der er en der kan hjælpe mig :-)

Dimmer kan omstilles til at virke som et tast eller to tast, jeg formoder det problemet. Dette gøres på dimmeren.

 

Richard J.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok