Hop til indhold
  • 0

Afsendelse Af Email


Lars BK
 Share

Spørgsmål

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Som Michael skriver så skal du først have sat mail korekt op i admin delen.

Derefter skal du lave en SceneDesign hvortil du kan tilknytte nogle events til bestemte handlinger. F.eks. email ved alarm, eller hvad man nu kan komme i tanke om.

Tag et kik i manualen og hjælpen filen til programmet. Der er eksempler.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg kan godt sende e-mail ( Notifikation virker) men kan ikke få det til at virke under e-mail administration. ?

Hvad skal denne bruges til?

 

Det er email hos TDC.

post-2822-0-32213900-1363762117_thumb.pn

post-2822-0-19833900-1363762128_thumb.pn

 

Under Scene design kan jeg ikke se hvordan jeg laver et link med email ved feks alarm. Har ellers bygge hus op.

 

Jeg skal da logge på controller og bruge Lk program her Ik´´ ?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Har du læst s.115-131 i manualen ?

 

Du skriver du godt kan få sende e-mail (notifikation) til at virke, og afligevel spørger du hvordan du laver et link med email ved alarm. Det forstår jeg ikke helt ?

 

Send mail (notifikation) er som beskreve i manualen en funktion der sender en email (med den tekst som man nu konfigurere i Scenedesign) ved en given hændelse. Det kan være alarm on, lys on, pumpe off eller hvad man nu ønsker.

 

Email kontrol som du spørger til er beregnet til at styre den anden vej. Altså du sender en email til en konto som controlleren checker med jævne mellemrum.(TDC bliver sur hvis du gør det hver 10 sek som default.)

Hvis der så står den rigtige teskststreng i email´n ja så aktiveres den funktion som du har konfigureret. Vælg en "kryptisk" tekststreng så fejl aktiveringer undgåes da alt tekst i alle emails undersøges.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

# Lars J

 

Jeg tror jeg sidder lidt i samme situation som Lars BK.

 

Jeg kan i admin-delen godt få den til at sende en test mail og får "grønt lys" i admin delen både på ind og udgående postservere.

 

Men I Scenedesign kan jeg ikke finde den funktion som gør at jeg kan tilføje at fx. jeg skal have en mail om at denne lampe nu er tændt.

 

Jeg syntes jeg har prøvet alt muligt, i hjælp filen står der: "Højreklik på ressourcen i IHC Control-projektet, og vælg 'Tilføj e-mail besked' i pop-up menuen."

 

Men når jeg højreklikker på elementet har jeg ikke den mulighed. Se evt. videoen her om jeg er helt galt på den: http://screencast.com/t/Kedo9nnSu

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nej det er heller ikke nemt når LK bare skriver:

 

E-mail

For indgange, udgange og flag kan man tilføje en e-mail, som vil blive afsendt, når

ressourcen antager en bestemt værdi:

• Højreklik på ressourcen i IHC Control-projektet, og valg 'Tilføj besked' i popup

menuen. Herefter fremkommer følgende dialog:

 

og viser E-mail besked setup billedet.

 

Der hvor man skal højre klikke er IKKE på selve elementet i billedet oprettet i fanen Scene Navigering, men under den pågældende ind/udgang i fanen Installation:

post-2334-0-93911100-1380453813_thumb.jp

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok