Hop til indhold
  • 0

Spørgsmål Til Programmering Samt Ihc Net I Hus Fra 2000


SNL
 Share

Spørgsmål

Hej

 

Jeg skal i gang med at hjælpe noget familie med at få deres alarm system op og køre, samt ændre nogle tidsindstillinger i deres program (jeg har fået tilsendt vedhæftede billeder af tavlen som oprindeligt er fra 2000 - 2001). Tavlen var oprindeligt med en ældre type controller, men blev for nogle år siden før de overtog huset udskiftet med en nyere visual controller uden viewer, se vedhæftet billede. Mit første spørgsmål går på, om jeg kan forudsætte at programmet i controllen er programmeret i det nyere visual 2.0, nu hvor de har denne "nyere" type controller i tavlen??

Jeg spørger fordi jeg kun kender noget til opkobling og programmering i visual 2.0 og da jeg ikke har back-up programmet liggende, så tør jeg ikke tilslutte min computer til deres controlleren, før at jeg er sikker på, at det gøres på den måde, som jeg kender fra visual 2.0?   

 

Andet spørgsmål: De har IHC Net i huset, som jeg desværre ikke kender noget til, men er det korrekt forstået at IHC Net delen er en stand alone del, som ikke er tilsluttet controllen, samt at der ikke er nogen form for programmering i visual programmet specifikt til IHC Net delen, som jeg skal være opmærksom på?

 

Tredje spørgsmål: Jeg anvender i dag med en softwareversion 2.7.110 til mit eget hus, men jeg formoder at programmet i dette ældre hus er fra ældre version. Kan dette give problemer når jeg åbner/arbejder med programmet, samt er der noget i den henseende jeg skal være opmærksom på?   

 

Glæder mig til at høre fra jer.

 

Mvh Simon  

post-4960-0-44512400-1363092590_thumb.jp

post-4960-0-36392100-1363092597_thumb.jp

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

1:

Ja der kan kun kører en slags programmer på en visual ver. 2 controller, nemlig ver. 2.

2:

IHC net er standalone og har ikke noget med controllerdelen at gøre.

3:

Det burde ikke give problemer. Som det første tag en backup af deres projekt, inden du ændre eller opgradere noget.

Husk "If it aint broke, dont fix it!"

Altså ikke ukritisk opgrader med mindre der er et formål.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for hjælpen Lars. Bare for at være helt sikker, er du så ikke enig i, at det burde være en version 2.0, når du kigger på billedet med controlleren?

Sidste spørgsmål for nu: alarm tastaturet lyser konstant grønt selv om man trykker koderne ind, samt der er ingen lyd eller indikation når man trykker på tasterne. Det virkede da de flyttede ind, men ikke længere. Kan tastaturet være låst på ubestemt tid?

Jeg kan se du bor i Svendborg, hvor jeg arbejder på dette hus, så hvis du høre en alarm og masse lys som blinker i nabolaget, så er det bare mig som er igang :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jo ud fra billedet at dømme er der tale om en 820B1202 altså en trådløs Visual ver.2 uden Viewer.(Internet)

 

Har ingen praktisk erfaring med Alarm/tastatur. Kun det der kan læses ud fra manualer og vejledninger.

Check evt. kabling om der er løs/manglende forbindelse. Og evt. serviceview for funktonalitet.

 

Går det helt galt - send en PM og så må vi se om jeg skal komme forbi med en forhammer der kan kvæle alarm spetaklet :ph34r:  :D  :lol:  :P

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Sidste spørgsmål for nu: alarm tastaturet lyser konstant grønt selv om man trykker koderne ind, samt der er ingen lyd eller indikation når man trykker på tasterne. Det virkede da de flyttede ind, men ikke længere. Kan tastaturet være låst på ubestemt tid?

 

Jeg mener kun at det er hvis tastaturet er låst, at der ikke kommer lyd ved tryk på tasterne. I følge manualen kan det dog maksimal være låst i 43 minutter ved gentagne gange at taste forkert kode. :huh:

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok