Hop til indhold
  • 0

Ihc Pumpestyring / Varmestyring


Bjarne Sørensen
 Share

Spørgsmål

Hej derude.

 

Jeg er ved at tilslutte mine cirkulationspumper over IHC, så jeg får pumpestop på.

Jeg har Zigza rum/gulv følere monteret.

 

Jeg bruger FB 5.2.03c Pumpestyring.

 

Telestaternes kald på varme og temp. visning i Viewer/app funker fint, men når FB 5.2.05a kalder på varme og aktiverer en indgang på 5.2.03c pumpestyringen, går nedtælningen (pumpen starter om...) ikke igang, så udgangen til pumpen går ikke on.

 

I simulering virker det fint, bare ikke i Viever og i virkeligheden.

 

Jeg oplevede problemet i garagen. Hvorimod det virkede på min 1.sal

 

Det virkede på min 1. sal indtil jeg satte de rum der kaldte på varme til off i FB 5.2.05a. Nu vil den heller ikke starte nedtællingen for 1. salen

 

 

Hvad går der mon galt for mig?

 

 

seneste marts 13-2.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Bjarne..

 

Det går galt i dine pumpemotions fb. Du må IKKE trække Udgang for ventilmotion over på din telestat. (se vedhæftede)

Den skal i stedet forbindes til fb. 5.2.01 Betjeningspanel, hvorfra du så forbinder #Total drifttilstand=xxxxxxxx til din fb. 5.2.05.a.

Håber det giver mening. ;)

post-3951-0-78406700-1362248862_thumb.jp

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Torben.

 

Tak for hjælpen, jeg kunne se at jeg også havde lavet det på 1. salen en gang. Men nu kører det alle tre steder. 

 

Jeg har også kørt natsænkning i stilling på mine lette gulve, man må jo gøre noget for at nedbringe det store forbrug af naturgas, der er nemlig kun en ting der er sikkert, og det er at prisen kun stiger og stiger  :angry:

 

Jeg skal også have lavet en log så jeg kan se hvor mange timer pumpen er ON om dagen, og så have en log der går langt tilbage, helst et år. Kan man det?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja, det burde vist ikke være det store problem at lave sådan en log af pumpedrift.

Tænkte faktisk på, at det du havde lavet med at trække den udgang for ventilmotion over på din telestat, måske er det som har givet det problem du havde med cirkulær reference, men det er dog ikke noget jeg er sikker på. Der har været et lignende problem med nogle tidligere varme fb., der gav det problem når de blev koblet sammen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ahhh godt husket med min cirkulære reference  ;)  Jeg slettede loggen for 4-5 dage siden og det er ikke opstået påny.

 

Jeg kunne godt tænke mig en log af rumtemperatur, den behøver kun gå en uge tilbage. Har du noget liggende man kunne anvende til det?

 

Jeg har på et tidspunkt læst her i forummet at der var en der loggede sin temperatur, men jeg kan ikke lige finde noget ved søgning.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg kunne godt tænke mig en log af rumtemperatur, den behøver kun gå en uge tilbage. Har du noget liggende man kunne anvende til det?

 

Jeg har på et tidspunkt læst her i forummet at der var en der loggede sin temperatur, men jeg kan ikke lige finde noget ved søgning.

 

Jeg har ikke lige en sådan fb. liggende, men det kan da sikkert laves. Der skal vist bare lidt mere info på bordet om hvordan den skal virke, for at der er nogle herinde som kan lave den. Her tænker jeg på hvilke temperaturer du mener der skal laves log på? Er det bare en min./max. temperatur hver dag i en uge tilbage, eller hvad har du i tankerne? Så kommer der nok et bud på et tidspunkt. :)

 

Edit:  Måske du kan få en idé til at lave en fb. ud fra noget i denne post : http://www.ihc-user.dk/forum/topic/2058-max-min-termometer/?hl=temperatur#entry16129

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok