Hop til indhold
  • 0

Ringeklokke / Lys Blink Med Scenarie


Kenneth Knudsen1354922315
 Share

Spørgsmål

Hej

 

Lige lidt hjælp jeg har været ved og lave en funktionsblok til min ringeklokke hvor den skal få lyset til og blinke når der bliver ringet på.. har prøvet og sende filen med. men kunne ikke få det til og du.. den skal køre på en  wireless Lampeudtag og jeg vil godt ha den til og gemme lys niveauet. on på 100% OFF på 0% også gå til bage på det lys niveau der var før den blinkede..

 

 

Min fil..

http://www.knu.dk/Ringeklokke%20%20Lys%20blink%20med%20Scenarie.rar

Link til kommentar
Del på andre sites

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

LK´s Standardhus FB har Ringeklokke funktion indbygget. Hvad med bare at anvende dem ?

 

Jeg har dog ikke selv wireless dimmere, så ved ikke hvordan de teer sig med denne funktion, altså om de blinker med 100% når der ringes på døren, uanset hvilket niveau de var tænd på, eller om de bare blinker med det aktuelle niveau.

 

Men mht at vedhæfte filer, så skal du først navigere og markere filen til opload. Herefter skal du tilføje den oploadede fil til indlæget. Altså 2 step.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

OK har også lige skimmet din FB.

Som sagt har jeg ikke den store erfaring med programering af scenarier/wireless enheder.

Umiddelbart jeg kan ikke se det er muligt at sætte værdien der ønskes fremkaldt i et givent scenarie. Værdien sættes jo når man forbinder FB´n med komponenten til venstre i installationen.

Men ja der er både ind og udgange til indikering af lysniveau, men de kan altå ikke "gemmes" som scenarieværdien.

En metode er at benytte sig af touch regulering og læse aktuel lysniveau værdien tilbage til FB´n, og på den måde blive ved med at skrue op indtil aktuelt lysniveau = gemt lysniveau.

Man kunne måske genaktivere det der har fremkaldt scenariet når, ringeklokke binkeriet er slut (det klares nemt ved at tilføje en udgang der går on når din "Blink Aktiv" variabel går off).

Men den kan kun genfremkalde scenarier, ikke det tidligere lysniveau, hvis det f.eks. er reguleret op/ned manuelt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hmmm ja det er jo simpelt nok,

"Gem Scenarie" er tilsyneladene en "komando" der virker begge veje på scenarie/regulerings linket.(ja endog på flere med hver sin individuelle indstilling). Troede ellers kun den virkede den ene vej, da man jo har "Lysniveau"  som tilbagemelding til FB´n. Og lysniveau er syntes jeg ikke lige man kan "kode" ind i et Scenarie.

Men så lærte jeg også noget idag. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja ja - man kan altid lære noget nyt...  :)

 

I tidernes morgen (før jeg blev opmærksom på gem scenarie) har jeg faktisk også haft lysniveau i indstillinger, som jeg så sendte til dimmer. Dette fungerede, men var dog ikke lykken, fordi det havde den bivirkning at man så skulle trykke 2 gange for at slukke dimmer på tryk. Med mindre man i mellemtiden havde havde reguleret op/ned...  :wacko:

 

@Kenneth: Du skal forreste sætte rampetiden til 0 sek, når du opretter scenarie links. Ellers synes jeg ikke at det blinker ordentligt...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Med jer,

 

Jeg går ud fra at denne FB også skulle virke med et standard lampeudtag, men jeg kan sgu ikke få det til at bevare status, alle lamper ender altid med at være slukket ligemeget hvilken status de havde før tryk på ringeklokken... øv..

Jeg ville jo bare have en simpel blink FB hvor alle lamper sluttede på deres udgangspunkt...

Jeg har prøvet LK,s egne "Standard hus" ringeklokke både med og uden "hus tilstand" men jeg gør det åbenbart forkert...

Er det virkeligt så svært for controleren at holde styr på status, eller det er vel nok FB'en som skal det...

Lidt hjælp fra et par kloge hoveder ville være skønt.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nu er denne tråd jo nogle år gammel efterhånden, og jeg har ikke lige kikket på FB'n igen da jeg som regel læser via IPad.

Men LK Standardhus FB virker fint her hos mig, og blinker på de lampeudtagsdimmeren der er tilvalgt. Og vender fint tilbage til det de var før.

prøv at vedhæfte dit projekt så kan vi bedre give et bud hvad der kan være galt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok