Hop til indhold
  • 0

Varmt Vands Begrænsnig


Rune Gram
 Share

Spørgsmål

Hej gutter.

Jeg har et par langhårede i hustanden, der mener at badet er slut når vvb er tom..

Så min ide var et tids og liter begrænset fb. Jeg har en vandmåler med 1puls pr. liter, og en motorventil på det varme vand.

Så hvis man kunne starte en "nedtælling" når der fx er brugt 80liter på 15min. blinker en lampe et par gange, og så er der 10liter varmt tilbage. Der skal selvf. være et reset tryk som kun jeg kender til.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej gutter.

Jeg har et par langhårede i hustanden, der mener at badet er slut når vvb er tom..

Så min ide var et tids og liter begrænset fb. Jeg har en vandmåler med 1puls pr. liter, og en motorventil på det varme vand.

Så hvis man kunne starte en "nedtælling" når der fx er brugt 80liter på 15min. blinker en lampe et par gange, og så er der 10liter varmt tilbage. Der skal selvf. være et reset tryk som kun jeg kender til.

Har du tænkt over hvordan toilet skyld, vaske maskine, have vanding etc. vil indvirke på de 80 liter på 15min?

 

Derudover tror jeg 80 litter er mere end rigeligt. Jeg er ved at bygge om og har pt. kun en 30 litters 1KWh vandvarmer til mit brusebad. Når den er varmt op til 65 grader, kan 1 person nemt gå i bad uden at vandet bliver koldt undervejs, og det selvom vandet løber mens jeg vasker hår. Jeg har kun lukket for vandet mens jeg vasker resten af kroppen. Om sommeren har vi præsteret at være 3 der tager bad lige efter hinanden, og det vandet blev først koldt lige til sidst for den sidste.

 

Men derudover synes jeg det er en god idee at lære de langhårede at varmt vand ikke er en selvfølge. :D

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

FB er lavet sådan at der er en enable indgang der skal være aktiv før den lukker efter x l vand (valgfrit) Enable indgangen kan pasende være loftlyset i badeværelset. Hvis ikke det er on slukkes der ikke for vandet, så ingen problemer med vaskemaskine, køkkenopvask etc.

Igen der er mange måder at at indlære på og den motivende med gulleroden er som regel bedre end den straffende med pisken. Derfor kunne det måske være en ide med sådan en her:

2012.08.15.Smileenergy65002ny%20ny-p.jpg

http://www.smileenergy.dk/home.aspx

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

FB er lavet sådan at der er en enable indgang der skal være aktiv før den lukker efter x l vand (valgfrit) Enable indgangen kan pasende være loftlyset i badeværelset. Hvis ikke det er on slukkes der ikke for vandet, så ingen problemer med vaskemaskine, køkkenopvask etc.

Da jeg nævnte vaskemaskiner etc. var det mere i retning af at hvis de køre mens nogen er i bad, vil de jo også indvirke på vandforbruget, da jeg gætter på at den vandmåler du registrerer på er din hoved vandmåler.

 

En anden metode kunne være et tid afhængig. Du har 15 min. til at blive færdig med dit bad efter du har trykket på en knap for at få varmt vand. Når de 15 min. er gået går der 30 min. før der igen kan komme varmt vand. Du kender selvfølgelig selv override funktionen. ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok