Hop til indhold

Indgang Forbundet Med Indgang, Muligt?


Clemen
 Share

Recommended Posts

Hej.

 

Jeg har lavet en ekstra lille tavle med 2x 24v moduler i garagen, der skal drive nogle porte, alarm pir etc.

 

Jeg tænker lidt på om det er muligt at lave en failback kreds så jeg kan controllere at mit indgangsmodul i min ekstra tavle altdi har forbindelse til hoved tavlen.

 

De er på samme strømforsyning og samme 0v.

 

Jeg tænker lidt på om jeg kan forbinde en 24v indgang fra hovde tavlen med et 24v indgang i min ekstra tavle.

 

Vil dette ikke aktivere indgangen på begge tavler, og jeg kan på den måde så ikke lave et program der smider en alarm hvis udgangen på det ene modul dropper til off. (hvilket den jo så vil gøre hvis der ikke er fobindelse imellem de to tavler mere)

 

Er der noget jeg overser, eller er der en anden måde at opnå det jeg vil opnå på..

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej.

 

Jeg har lavet en ekstra lille tavle med 2x 24v moduler i garagen, der skal drive nogle porte, alarm pir etc.

 

Jeg tænker lidt på om det er muligt at lave en failback kreds så jeg kan controllere at mit indgangsmodul i min ekstra tavle altdi har forbindelse til hoved tavlen.

 

De er på samme strømforsyning og samme 0v.

 

Jeg tænker lidt på om jeg kan forbinde en 24v indgang fra hovde tavlen med et 24v indgang i min ekstra tavle.

 

Vil dette ikke aktivere indgangen på begge tavler, og jeg kan på den måde så ikke lave et program der smider en alarm hvis udgangen på det ene modul dropper til off. (hvilket den jo så vil gøre hvis der ikke er fobindelse imellem de to tavler mere)

 

Er der noget jeg overser, eller er der en anden måde at opnå det jeg vil opnå på..

 

Du kan også lade en af de remote udgange trække din remote indgang via et relæ. Fx solid state relæ.

Så laver du et program der toggler udgang fx 1 gang i sekundet.

Og en watchdog timer på fx 2 sekunder, der starter forfra hver gang input skifter status.

Løber timer ud, er der noget galt, og du generere en watchdog alarm, som så spærrer for at du ikke reagerer på falsk input...

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej.

 

Jeg har lavet en ekstra lille tavle med 2x 24v moduler i garagen, der skal drive nogle porte, alarm pir etc.

 

Jeg tænker lidt på om det er muligt at lave en failback kreds så jeg kan controllere at mit indgangsmodul i min ekstra tavle altdi har forbindelse til hoved tavlen.

 

De er på samme strømforsyning og samme 0v.

 

Jeg tænker lidt på om jeg kan forbinde en 24v indgang fra hovde tavlen med et 24v indgang i min ekstra tavle.

 

Vil dette ikke aktivere indgangen på begge tavler, og jeg kan på den måde så ikke lave et program der smider en alarm hvis udgangen på det ene modul dropper til off. (hvilket den jo så vil gøre hvis der ikke er fobindelse imellem de to tavler mere)

 

Er der noget jeg overser, eller er der en anden måde at opnå det jeg vil opnå på..

Du kan ikke koble 2 indgange sammen, men sæt en lus i en af indgangene på input modulet i den fjerne ende, og lav så en FB som overvåger at den indgang altid er on. Jeg mener den går off, hvis du mister forbindelsen til input modulet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Du kan ikke koble 2 indgange sammen, men sæt en lus i en af indgangene på input modulet i den fjerne ende, og lav så en FB som overvåger at den indgang altid er on. Jeg mener den går off, hvis du mister forbindelsen til input modulet.

 

Ja det kunne jeg selvføligt gøre, og på den måde sikre mig at jeg har kontakt med mit indgangsmodul der ude. Og de alarm pir der nu er tilkoblet :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja det kunne jeg selvføligt gøre, og på den måde sikre mig at jeg har kontakt med mit indgangsmodul der ude. Og de alarm pir der nu er tilkoblet :)

Hvis du har alarm pir derude har du vel også en sabotage kreds derude.

 

Hvis du også har en røgalarm, har du allerede lusen i en af indgangene.

 

Men for en sikkerheds skyld synes jeg du skal teste om det virker ved at fjerne datalinie på indgangs modulet i den fjerne ende. Jeg er ikke 100% sikker på om LK har lavet det så smart at når et indgangs modul forsvinder, så går alle indgange off. Jeg frygter lidt at det kun er når der ske en ændring på en indgang ser der er kommunikation med controleren.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok