Hop til indhold
  • 0

Dimmer 400 UNI


Peter H. Hansen
 Share

Spørgsmål

HejIHC 2.7I dag har jeg tre alm. 230V spot som tændes og slukkes, samt reg. op/ned med en tast på en Dimmer 400 UNI.Disse tre alm. spot skal skal udskiftes til led-spot og derfor fremover lyse 100%(alle 4 indgange på Dimmeren er tilsluttet, op/ned,sluk alt,mem1 og mem 2)(der er flere alm. udgange disponipel i tavlen)Kan jeg gøre det med EN tast via Dimmeren eller skal jeg flytte den, i tavlen, over på en af de disponipel alm. udgange??

Link til kommentar
Del på andre sites

14 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hvad er det du ønsker ?Fordi du skifter lyskilde fra alm. Til LED er det jo ikke uniddelbart ensbetydende med de lyser 100 %. det kommer jo helt an på hvilken LED lyskilde du vælger.Og hvis dimmeren er fortrådet op med alle 4 styringsindgange, bestemmer du jo selv hvilken styringsform du vil anvende: 1 eller 2 tast styring, med eller uden mem.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Undskyld, at jeg formulerede mig forkert.jeg vil skifte fra 3 stk. alm 30w spot til 3 stk. 4w led spare spot og stadig kun bruge en knapDe 3skt. 4w led spot er ikke dæmpe-bare så derfor skal de lyse 100%men jeg kan ikke lige se hvordan at jeg skal kunne tænde og slukke på samme knap (kip) og samtidig fastholde 100% lysstyrke

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg ville nok flytte den over på et 230V output hvis muligheden var der.Jeg har selv uni400 dimmere, hvor jeg har forsøgt at simulere touch betjening selvom dimmerne er fuldt monteret med Tænd/op og sluk/ned betjening.Uanset hvordan du vender og drejer det bliver en sådan funktionsblok ikke helt skudsikker. Jeg har en "touch retning" tilstandsskifter hvor jeg tjekker om jeg jeg skal op eller ned. Men den kan gå ud af sync.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Der mangler powerup initialisering.
Hvorfor lige denne powerup initialisering?Når controlleren genstarter' date=' og det gør den jo af og til, slukker lyset jo hvis det er tændt.Jeg ville nok sætte hak i [b']gem aktuel værdi ved strømsvigt, ved flaget under interne variable i stedet, men det kan godt være det bare er mig. :)
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok